AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 ...dersom du fritt kunne velge: Hvor ofte kunne du tenkt deg sex? Og hva er "vanlig" frekvens? Jeg har nettopp hatt en lang prat med mannen min som ønsker at vi skal oftere sex, gjerne hver dag. Jeg har vært så sliten i det siste grunnet små barn, men får alltid positiv energi av å ha sex. Har derfor lovet både mannen og meg selv at jeg skal jobbe med saken, f eks ved å forsøke å komme meg/oss tidligere i seng på kveldene! Anonymous poster hash: 63a9a...9b7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Vi har sex stort sett hver dag når vi begge er hjemme og legger oss ca samtidig. Oftest blir det en kjappis på 10-20 min, men uansett deilig å avslutte dagen slik...! Anonymous poster hash: 63a9a...9b7
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Hvis jeg fritt kunne velge ville jeg ha hatt sex hver dag jeg. Men det har jeg aldri fått hos noen mann. Jeg har ikke barn da, men forstår det slik at da kan man bli ekstra sliten og at det går utover lysten. Jeg synes du og din mann har en bra plan, men da håper jeg han hjelper deg med barna slik at du har overskudd. Anonymous poster hash: 7f4d1...8b7
Gjest Smiley_cat Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Kunne tenkt meg sex hver dag/annenhver dag med mannen min. I realiteten er det annerledes. Ingen fast "frekvens". Det varierer med sex flere ganger per dag, til kanskje 2 uker mellom. Blir det lenger mellom begynner begge å bli litt "sur". Men dette er et forhold som har vart i 18 år da... :-) Vi er begge innforstått med at "det er bare slik", at jobb, videreutdanning, unger, familie og alt annet tar fokus og energi. Vi ler litt av det (i "frustrasjon") når vi er i perioder hvor det blir lite. Vi sier ofte at vi kunne egentlig tenkt oss å ha sex NÅ, hvis vi hadde hatt pauseknapp på verden! Vi har vært sammen i så mange år at vi har sett "syklusene". Vi stresser ikke når vi kommer i dårlige perioder. Og når det går for lang tid i mellom så er det tid for "plikt-sex" -for å få det unnagjort. Det hørtes rart ut når jeg sa det sånn. Men det fungerer. Da må man få det i gang igjen. For lang tid i mellom (2 uker +) så blir det nesten "rart" å ha sex.
Eriks Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Over lang tid kanskje 2-3 ganger i uka i snitt. 1
Mike Waters Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Kunne tenkt meg sex hver dag/annenhver dag med mannen min. I realiteten er det annerledes. Ingen fast "frekvens". Det varierer med sex flere ganger per dag, til kanskje 2 uker mellom. Blir det lenger mellom begynner begge å bli litt "sur". Men dette er et forhold som har vart i 18 år da... :-) Vi er begge innforstått med at "det er bare slik", at jobb, videreutdanning, unger, familie og alt annet tar fokus og energi. Vi ler litt av det (i "frustrasjon") når vi er i perioder hvor det blir lite. Vi sier ofte at vi kunne egentlig tenkt oss å ha sex NÅ, hvis vi hadde hatt pauseknapp på verden! Vi har vært sammen i så mange år at vi har sett "syklusene". Vi stresser ikke når vi kommer i dårlige perioder. Og når det går for lang tid i mellom så er det tid for "plikt-sex" -for å få det unnagjort. Det hørtes rart ut når jeg sa det sånn. Men det fungerer. Da må man få det i gang igjen. For lang tid i mellom (2 uker +) så blir det nesten "rart" å ha sex. Enig i mye av dette. Vi har ikke like lang fartstid, men mye stemmer med hvordan vi har det. Det viktigste tror jeg er å ikke bære frustrasjonen alene. Snakke sammen og ta det opp hvis man er misfornøyd. 1
Gjest Mupsi Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Nja det spørs på mange faktorer. Noen perioder er man kåtere enn andre. Tror jeg ville hatt sex hver dag kanskje flere ganger dagen enkelte ganger. Men trenger noen dager innimellom uten noe som helst, litt deilig å lengte og fantasere samt bygge opp stemningen også.
Gjest Andrea93 Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Når jeg ikke bruker hormonprevensjon som dreper lysten litt, har jeg alltid foretrukket et par ganger om dagen. Nå er det en gang hver dag. Er han vekkreist en helg, fikser jeg det heller selv, så hyppigheten går ikke ned av den grunn. Skal sies at vi bare har vært sammen i litt over halvannet år, så det er jo fremdeles nytt og forelskelsespåvirket
Gjest Smiley_cat Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Enig i mye av dette. Vi har ikke like lang fartstid, men mye stemmer med hvordan vi har det. Det viktigste tror jeg er å ikke bære frustrasjonen alene. Snakke sammen og ta det opp hvis man er misfornøyd.[/quote Absolutt. Tror mange par går rundt og er frustrerte på hver sin kant. .............................................. Det jeg kan dele, er at i mine "yngre" dager var vi ikke oppmerksomme på hvor stor innvirkning ytre faktorer hadde på lyst og ork. Vi var kanskje ikke flinke nok til å formidle ting. (Var svært ung). Jeg var ofte frustrert når det kom tørkeperioder. Tok det som, ja, slik bare en tenåring kan... Trodde jeg ikke var bra nok, at han ikke tente på meg... Alt det der. Han hadde ALDRI gidda å vært sammen med meg i 18 år hvis det stemte! Fatter nesten ikke at han gidda å holde ut med en usikker 15-åring som gnåla etter bekreftelser... Vi prata mer sammen. Ikke i gåter eller hinting. Funker ikke! Konkret, direkte. Jo, begge vil ha sex. Ikke bestandig. Ikke bestandig samtidig heller. Og begge er veldig påvirkelig av det som foregår rundt oss. Men når man vet det, så håndterer man tørkeperiodene helt annerledes. Ja, man blir "sur" etter en viss periode. Men ikke slik at da er det sexnekt og til-helvete-med-hele-forholdet-han-tenner-ikke-på-meg-mer! Litt out of topic dette her. Poenget er at sexlivet funka så mye bedre etter denne "oppdagelsen". (Prate sammen, finne ut at begge ønsker sex -det bare passer ikke alltid). Da synes jeg også at det løsnet mer, at vi satte sex høyere på prioriteringslista når vi hadde overskudd. -I stedet for å være sur for at det var "lenge siden"... Synes det kan være greit å sette fingeren på dette siden mange er så opptatt av "hvor hyppig" man har sex. Man føler seg nesten mislykket når man ikke har sex 3-4x/uka... Jeg har ikke et slikt liv i hvert fall, at det står sex på kalenderen hver mandag, onsdag og fredag, annenhver lørdag, og hver søndag etter kirka. Kanskje er det mer realistisk å ta et snitt per år enn snitt per uke? (Uten at jeg tenker at noen faktisk krysser av i almanakken for hver gang man har sex...)
Gjest Katten. Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Minst en gang dagen, helst tre-fire.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Vi har sex hver dag, 1-2 ganger og det er jeg veldig fornøyd med per idag. Regner med det kanskje skrumper inn litt om vi fortsetter å være sammen og evt får barn og slikt, men som det er nå er det bare oss to og en del tid å slå ihjel. Haha. Anonymous poster hash: fd6d4...1f9
Gjest TheRighteous Skrevet 9. desember 2013 #12 Skrevet 9. desember 2013 Helst annenhver dag, to runder etter hverandre.
Gjest TheRighteous Skrevet 9. desember 2013 #13 Skrevet 9. desember 2013 Minst en gang dagen, helst tre-fire. Wow! Klarer du å komme fire ganger på en dag? Imponert
Auroressa Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Annenhver dag kunne vært fint, er jo ikke alltid man er på topp, Nå er jeg i avstandsforhold, så det blir jo veldig lite på meg Kunne så absolutt tenkt meg mer sex , haha!
Mike Waters Skrevet 10. desember 2013 #15 Skrevet 10. desember 2013 Absolutt. Tror mange par går rundt og er frustrerte på hver sin kant. .............................................. Det jeg kan dele, er at i mine "yngre" dager var vi ikke oppmerksomme på hvor stor innvirkning ytre faktorer hadde på lyst og ork. Vi var kanskje ikke flinke nok til å formidle ting. (Var svært ung). Jeg var ofte frustrert når det kom tørkeperioder. Tok det som, ja, slik bare en tenåring kan... Trodde jeg ikke var bra nok, at han ikke tente på meg... Alt det der. Han hadde ALDRI gidda å vært sammen med meg i 18 år hvis det stemte! Fatter nesten ikke at han gidda å holde ut med en usikker 15-åring som gnåla etter bekreftelser... Vi prata mer sammen. Ikke i gåter eller hinting. Funker ikke! Konkret, direkte. Jo, begge vil ha sex. Ikke bestandig. Ikke bestandig samtidig heller. Og begge er veldig påvirkelig av det som foregår rundt oss. Men når man vet det, så håndterer man tørkeperiodene helt annerledes. Ja, man blir "sur" etter en viss periode. Men ikke slik at da er det sexnekt og til-helvete-med-hele-forholdet-han-tenner-ikke-på-meg-mer! Litt out of topic dette her. Poenget er at sexlivet funka så mye bedre etter denne "oppdagelsen". (Prate sammen, finne ut at begge ønsker sex -det bare passer ikke alltid). Da synes jeg også at det løsnet mer, at vi satte sex høyere på prioriteringslista når vi hadde overskudd. -I stedet for å være sur for at det var "lenge siden"... Synes det kan være greit å sette fingeren på dette siden mange er så opptatt av "hvor hyppig" man har sex. Man føler seg nesten mislykket når man ikke har sex 3-4x/uka... Jeg har ikke et slikt liv i hvert fall, at det står sex på kalenderen hver mandag, onsdag og fredag, annenhver lørdag, og hver søndag etter kirka. Kanskje er det mer realistisk å ta et snitt per år enn snitt per uke? (Uten at jeg tenker at noen faktisk krysser av i almanakken for hver gang man har sex...) Jeg legger ikke så stor vekt på hyppigheten, mer det at man er løsningsorientert og fleksibel. Når begge har et genuint ønske om at den andre skal ha det bra da programmer man seg automatisk for å trekke i samme retning. En samtale rundt sex, og et ønske om forandring er en god start, men det må følges opp. Lysten banker ikke bare på døren, inviterer seg inn, og bosetter seg der for evig og alltid. Det må jobbes med kontinuerlig, og samtaler er den mest effektive måten vi mennesker kan forstå hverandre på. Komisk nok er dette noe av det vi er dårligst på!
Gjest Katten. Skrevet 10. desember 2013 #16 Skrevet 10. desember 2013 Wow! Klarer du å komme fire ganger på en dag? Imponert Det er standarden min. Tror rekorden er rundt 26 i løpet av ett døgn. (Blir veldig kåt når jeg er bakfull.)
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. desember 2013 #17 Skrevet 10. desember 2013 Minst en gang dagen, helst tre-fire. Helt enig.
Kytro Skrevet 10. desember 2013 #18 Skrevet 10. desember 2013 2-3-4 ganger i uka hadde ikke gjort noe. Men ikke på bestemte dager. At på mandag torsdag og lørdag skal man ha seg. Det må komme av seg selv ikke noe påtvunget rutinemas. Skulle nok klart hver dag og, men kunne blitt litt slitsomt å føle at man MÅ ha sex...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå