Gå til innhold

Permanent hårfjerning, hvilken metode anbefales?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker permanent hårfjerning av rygg og overarmer, og lurer da på hvilken metode som er anbefalt og mest effektiv?

Ser ut som det som er mest brukt er IPL og E-Light, men hva som er det beste valget aner jeg ikke.

Ser også at prisene på behandling her hjemme er meget høy, så vurderer dermed å ta behandlingene i utlandet, for eksempel Polen der det ser ut til å kunne gjennomføres til en brøkdel av prisen.

Noen som har noen innspill her?

Anonymous poster hash: f1f43...212
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg holder selv på med hårfjerning med laser for tiden (ben, bikini og ansikt), og vil heller anbefale at du oppsøker en klinikk som bruker diodelaser. Gjorde en del research i forkant, og mitt inntrykk var at denne lasermetoden var den mest effektive på markedet. Behandlinger med diodelaser er nok litt dyrere enn med IPL, men til gjengjeld trenger du færre behandlinger. Siden hår vokser i ulike faser, vil man alltid måtte ta flere behandlinger; det holder ikke å ta det en gang! Det må gå mellom 6-8 uker mellom hver behandling. Jeg er på min andre behandling nå og merker allerede stor forskjell, men jeg kommer nok til å trenge noen runder til. Forøvrig må jeg bare legge til at det gjorde sinnsykt vondt, men ikke mer enn at man overlever :) Nå har jeg i tillegg indisk hudtype og relativt mørke og tykke hår, så det har nok litt å si da det er mer pigment i hårene og i huden. Denne typen laser er også mest effektiv på en kombinasjon av mørke hår og lys hud, men den fungerer på alle hudtyper.

Er nok lurt å ta det i utlandet hvis du har mulighet til det, f.eks studerer der. Jeg tok sjansen på et tilbud gjennom Groupon, så jeg fikk det til en veldig god pris. Ellers måtte jeg nok ventet en del år for å få råd til det.

Anonymous poster hash: 6b4b0...016
Skrevet

E-light er en blanding av IPL og RF og skal være en bra metode ut i fra hva jeg kan lese meg frem til. Finner lite om metoden i Norge, mens på svenske sider står der mye om metoden.

Priser i polen for en behandling varierer i fra 500 og til ca 1000 for rygg, alt avhengig av om en velger laser eller E-light.

Til sammenligning koster det 5500,- for en behandling hos fana medisinske.

Anonymous poster hash: f1f43...212

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...