Gå til innhold

Starte egen bedrift


lille-lure

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge drømt om å ha et eget firma.

Jeg er usikker på hva slags firma jeg vil starte.

Noen her inne som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten finne noe du har peiling på.

Er lett å jobbe seg ihjel når man har egen bedrift, så det er lurt å ikke ha en bedrift som driver med for mange ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, det er fristende å skape noe for seg selv og å kunne leve av dette.

Du kan jo selge tjenester, kanskje noe du er utdannet til, eller god på? Da slipper du å kjøpe inn et digert varelager, som du kanskje må selge billig fordi du går konkurs. Det er også enkelt å utvide bedriften om man selger arbeidskraft.

Du kan egentlig starte business innen hva du vil, så lenge du vet hva du driver med. Selv om du ikke er rørlegger, så kan du ansette rørleggere og leie dem ut f.eks.



Anonymous poster hash: 56a04...c34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt å være selvstendig næringsdrivende. De første årene gjerne uten/med veldig liten inntekt og mye mer enn 37,5 timers uke. Derfor tror jeg man bør eventuelt starte med noe man virkelig brenner for - og er god på + mener å ha et klart fortrinn innen bransjen i. Ikke bare starte noe for å starte noe. Det høres dødfødt ut spør du meg.



Anonymous poster hash: 68094...97c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet eget lenge. Men ønsker å begynne med noe annet siden jeg kjedet meg med det jeg gjorde. Ønsker nye impulser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ts vil bare ha et firma liksom...så naivt.

Hvor er ideene?

Du må jo ha noe å tilby. Du skal som regel konkurrere med andre. Det er ikke bare bare. Har kjemperespekt for de som starter for seg selv. Men da må du ha noe du brenner for.



Anonymous poster hash: 99392...3a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet eget lenge. Men ønsker å begynne med noe annet siden jeg kjedet meg med det jeg gjorde. Ønsker nye impulser ;)

Men da er det vel antagelig ingen stor suksess det du driver da? For hadde det vært det, så hadde du ikke kjedet deg ;-)

Anonymous poster hash: 68094...97c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mitt eget firma under en annen jobb. På grunn av helsen kan jeg ikke fortsette med det samme lengere. Derfor jeg kje har det firmaet lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, lykke til ihvertfall. Uten ideer og bakgrunn i bransjen ser jeg ikke at dette blir noen stor suksess, men det er lov å prøve seg så lenge det ikke går utover andres økonomi enn ens egen.



Anonymous poster hash: 68094...97c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...