Gå til innhold

Julefergå - wtf?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker den da den kom. Jeg syntes den var elendig da, og den har ikke blitt det grann bedre siden. For ordens skyld kan jeg opplyse om at jeg har tatt masse ferge, og jeg har spist uttallige sveler både på og utenfor fergene, men dette gjør ikke Julefergå noe mer morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo litt av poenget. Er de samme som har laget "the julekalender". Og var vel i 1998 den gikk.

Anonymous poster hash: 27f1b...e21

1995. Den ble vel sendt i reprise i 1998.

Anonymous poster hash: 1ecd3...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1995. Den ble vel sendt i reprise i 1998.

Anonymous poster hash: 1ecd3...44e

Ok. Da lærte jeg noe nytt :)

Anonymous poster hash: 27f1b...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes man det var kult egentlig? Mener den fikk massiv kritikk i 1995 for å være en dårlig kopi av kjempesuksessen The Julekalender fra året før. Det var så mye kritikk at jeg husker vi bestemte oss for å like den litt, for den var ikke så dårlig som folk skulle ha det til, men når jeg så den igjen nå, så jo, det var den.

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg likte den. At jeg og en venninne gikk rundt og snakka om sveler. Jeg så en episode her om dagen og lurte på hva i alle dager som feilte meg som 14-åring. :fnise:

Og jeg er fra Oslo og har knapt vært på en ferge. Likevel likte jeg den altså kjempegodt den gangen. Nå syns jeg det var fullstendig elendig. Men har ikke turt å kikke innom The Julekalender heller, for det var noe jeg virkelig digga den gangen, og tenk om det er dårlig nå?

Den har holdt seg noenlunde bra. Anbefaler deg å ta en kikk.

Julafergå hatet jeg dengang, og det er ikke ubegrunnet nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at humoren i Julefergå er veldig intern, og at det bare er de som har skrevet manuskriptet forstår hva som er morsomt. Hva er poenget som at de slenger inn litt spansk innimellom, for ikke å snakke om latterboksen. Skjønte de på forhånd at det de lagde var så elendig at de ville sørge for at det i det minste var noen som ville le av serien deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som Seinfeldt. Jeg fatter ikke hvorfor folk ler av det.

Vær så snill ikke sammenlign en av verdens beste komiserier gjennom tidene, med Julefergå. Folk altså.

Anonymous poster hash: 4a02e...341

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg likte den. At jeg og en venninne gikk rundt og snakka om sveler. Jeg så en episode her om dagen og lurte på hva i alle dager som feilte meg som 14-åring. :fnise:

Og jeg er fra Oslo og har knapt vært på en ferge. Likevel likte jeg den altså kjempegodt den gangen. Nå syns jeg det var fullstendig elendig. Men har ikke turt å kikke innom The Julekalender heller, for det var noe jeg virkelig digga den gangen, og tenk om det er dårlig nå?

Jeg elsket også The Julekalender da jeg var liten og var som deg redd for å se det igjen som voksen. Men tok sjangsen for noen år siden, og hurra, det var minst like fantastisk om enn på en litt annen måte! :danse: Haha, og siden jeg selv hater nisser synes jeg jo Benny-karakteren er fantastisk :fnise: Og så har det jo selvfølgelig litt med mimring også, men etter min erfaring er The Julekalender altså en klassiker som funker for alle aldre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes man det var kult egentlig? Mener den fikk massiv kritikk i 1995 for å være en dårlig kopi av kjempesuksessen The Julekalender fra året før. Det var så mye kritikk at jeg husker vi bestemte oss for å like den litt, for den var ikke så dårlig som folk skulle ha det til, men når jeg så den igjen nå, så jo, det var den.

Selv om serien ble sendt på tv etter The Julekalender ble den produsert først. Så at de kopierte noen skal de ikke ha på seg. Men folk sjekket ikke slike ting i 95, og nesten 20 år senere er vi (ikke overraskende men skuffende) like dårlige på kildekritikk.

Konseptet er veldig lokalt, men selve plottet er artig. Det verste er den dårlige fremdriften. Til slutt sitter en bare og lurer på hvor mange ganger noen kan si se-velepulver uten å gå fra vettet.

Anonymous poster hash: d577a...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om serien ble sendt på tv etter The Julekalender ble den produsert først. Så at de kopierte noen skal de ikke ha på seg. Men folk sjekket ikke slike ting i 95, og nesten 20 år senere er vi (ikke overraskende men skuffende) like dårlige på kildekritikk.

Anonymous poster hash: d577a...502

Hva? Mener du at Julefergå ble spilt inn før den norske versjonen av The Julekalender?

Anonymous poster hash: 1ecd3...44e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill ikke sammenlign en av verdens beste komiserier gjennom tidene, med Julefergå. Folk altså.

Anonymous poster hash: 4a02e...341

Jeg gjorde det totalt motsatte. JEG synes at Seinfeldt er en av de aller mest idiotiske komiseriene ever, hvis du har problemer med at jeg synes det - synd. Et drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det totalt motsatte. JEG synes at Seinfeldt er en av de aller mest idiotiske komiseriene ever, hvis du har problemer med at jeg synes det - synd. Et drit.

Ut fra det inntrykket du gir i denne tråden, så finner jeg det ikke rart at du ikke evner å forstå humoren i en serie som Seinfeld.

Anonymous poster hash: 4a02e...341

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...