Gå til innhold

Julekjole til en med små pupper.


Lech

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt i jungelen med julekjoler. Enten så er kjolene så korte at jeg ikke kan bøye meg uten å blotte halve rumpa, eller så ser de lite fine ut på pga fasongen.

Jeg er 1.62 høy, veier 56kg og har små pupper. Ofte når jeg finner en fin kjole som sitter bra på så er den for stor i bryst-partiet, virker som om de er laget for folk med store pupper til tross for at jeg bruker small. Skulle nesten tro det var vanlig å ha C-cup når du bruker small, men det er da nok av jenter som meg her i landet..

Jeg vil ikke ha en helt tettsittende kjole, jeg er ikke tykk men ikke så tynn at det ser bra ut med helt tett kjole, spesielt ikke etter en svær julemiddag. :fnise: Vil heller ikke ha en kjole som skjuler alt, og siden jeg er litt lav så bør den ikke være kjempelang.

Vil ha en rød kjole.

Noen som har samme problem som kanskje har funnet den perfekte kjole? :) Eller som har forslag til kjoler som kan fungere? :)

Endret av Lech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du litt sånn pærefasong da? Jeg skjønner ikke hvordan kjoler kan bli for kort til en person på 162 cm nemlig...? Det må jo være noe som "drar" kjolen litt opp. Og hvis det ikke er puppene....?

Jeg har i hvert fall små pupper selv, men sliter ikke med at de er for store oppe egentlig - men da unngår jeg kjoler med utringning, for har ikke akkurat noe å flashe. :-P

Hvilke type kjoler er det du har sett på?

Kanskje du rett og slett bør se om kjoler i XS er bedre?

Vet ikke om jeg kan komme med noen veldig gode råd, for jeg er i motsetning til deg veldig lang - men synes i hvert fall at kroppsnære kjoler er bra. Da fremhever man den kvinnelige kroppen til tross for at man ikke har typisk.... "kurver" i form av pupper. Det blir pent synes jeg. Så se deg ut noe litt tight er mitt forslag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo i nød bruke max push-up :) Har samme problemet, men jeg kan bruke tettsittende.
Kan ikke bruke kjoler som allerede har "puppekopper" da :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du litt sånn pærefasong da? Jeg skjønner ikke hvordan kjoler kan bli for kort til en person på 162 cm nemlig...? Det må jo være noe som "drar" kjolen litt opp. Og hvis det ikke er puppene....?

Jeg har i hvert fall små pupper selv, men sliter ikke med at de er for store oppe egentlig - men da unngår jeg kjoler med utringning, for har ikke akkurat noe å flashe. :-P

Hvilke type kjoler er det du har sett på?

Kanskje du rett og slett bør se om kjoler i XS er bedre?

Vet ikke om jeg kan komme med noen veldig gode råd, for jeg er i motsetning til deg veldig lang - men synes i hvert fall at kroppsnære kjoler er bra. Da fremhever man den kvinnelige kroppen til tross for at man ikke har typisk.... "kurver" i form av pupper. Det blir pent synes jeg. Så se deg ut noe litt tight er mitt forslag. :)

Det er ikke noe som drar kjolen opp, men det er mange kjoler som er veldig korte. Det er ikke aktuelt for meg å ha en kjole som stopper midt på lårene, det er for kort. Knærna er fint. :)

Aner ikke hvordan form jeg har, har ikke spesielt store hofter men jeg har jo hofte og rumpe selv om jeg ikke har noe særlig pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv små pupper, men han aldri hatt noe problem i å finne en fin kjole av den grunn. Jeg ser for meg det er vanskeligere for de som er godt utstyrt :)

Du bør i hvert fall finne en som er stram over brystene. Velger du en som er slapp, vil de forsvinne.

Selv om det er stramt oppe, trenger det ikke være det over midja.

Hva med noe á la denne?

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/vero-moda-631/sunbi-tube-high-low-dress-632376-2181/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, morsomt hvordan man kan ha helt motsatt opplevelse :fnise: Jeg har strl 65 DD, er 1.61 og veier noen kg mindre enn deg, og føler alle kjoler som passer på resten av kroppen er laget for jenter med A- cup. Kan jo forstå hvordan du har det da, da jeg på en måte har samme problem, bare motsatt.

Kan tipse deg om denne:

http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/kl%C3%A6r/festkjoler/elise-ryan-555/bengaline-skater-with-cut-out-detail-555249-1756/

Jeg kjøpte dee for litt siden, og tror den ville vært like fin på noen med mindre pupper! :):nissekonekyss:



Anonymous poster hash: 97da6...1d4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

^

Er anonym over, ser nå at du vil ha litt lenger kjoler, beklager :) :)



Anonymous poster hash: 97da6...1d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som drar kjolen opp, men det er mange kjoler som er veldig korte. Det er ikke aktuelt for meg å ha en kjole som stopper midt på lårene, det er for kort. Knærna er fint. :)

Aner ikke hvordan form jeg har, har ikke spesielt store hofter men jeg har jo hofte og rumpe selv om jeg ikke har noe særlig pupper.

Da skjønner jeg - ned til knærne er jo ganske langt. Så da foretrekker du de ganske lange. Bare stusset over at du skulle ha problemer med at de ble for korte - er jo OK å ha de på lårene også synes jeg (og en del andre). Men er jo en smakssak.

Kjoler som er stramme rundt og under brystet er bra, da virker i hvert fall mine pupper større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg - ned til knærne er jo ganske langt. Så da foretrekker du de ganske lange. Bare stusset over at du skulle ha problemer med at de ble for korte - er jo OK å ha de på lårene også synes jeg (og en del andre). Men er jo en smakssak.

Kjoler som er stramme rundt og under brystet er bra, da virker i hvert fall mine pupper større.

Lengden er ikke det største problemet, men puppene er.

Men foretrekker kjoler som stopper rett over knærna, da jeg ikke er så glad i lårene mine.

Men ja, det er en smakssans og jeg liker ikke å ha kjempekorte kjoler.

Tibbie: Den var kjempefin! :) Men min erfaring er at sånne kjoler glir ned siden ikke puppene holder de oppe så godt... Hva bruker du i stedet for vanlig BH i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ax Paris og Lipsy er sider som har egne kategorier for kjoler som går til kneet. Kanskje de kan være til hjelp? Har selv bestilt kjoler fra begge sider, og har vært fornøyd! :)http://www.axparis.com/categories/Dresses/Midi-Dresses/?voname=Color&vovalue=26

http://www.axparis.com/categories/Dresses/Midi-Dresses/?voname=Color&vovalue=16

http://www.lipsy.co.uk/store/dress-shop#filters=%7Bshort_colour-red%7D%7Bdress_length-midi%7D&firstitem=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...