AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Jeg og sambo planlegger reise til Praha. Hva slags attraksjoner vil dere anbefale? Er det sant at man ikke kan betale med kort der, at man må bruke sjekker og gammeldags bankbok? Anonymous poster hash: 6d156...8fd
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Mener du Tsjekkia? Sjekk er det vel ingen som tar lenger, Visa burde gå greit, men husk på at det i så å si alle andre land utenfor Skandinavia er vanlig at butikker, cafeer og lignende ikke tar kort, så du trenger kontanter uansett. Anonymous poster hash: a48b2...be7 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #4 Skrevet 14. desember 2013 Man må bruke sjekker i Sjekkia Anonymous poster hash: 6ce48...0aa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #6 Skrevet 14. desember 2013 Mener du Tsjekkia? Sjekk er det vel ingen som tar lenger, Visa burde gå greit, men husk på at det i så å si alle andre land utenfor Skandinavia er vanlig at butikker, cafeer og lignende ikke tar kort, så du trenger kontanter uansett. Anonymous poster hash: a48b2...be7 Jeg har vært litt rundt i verden, og har kun opplevd problemer med det på fortausrestaurant (bokstavligtalt plaststoler på fortauet og tralle med mat) i Vietnam. Ikke i burikker eller cafeer som faktisk har lokaler. Så "vanlig" og i "så og si alle land utenfor skandinavia" vil jeg tørre å påstå er en sterk overdrivelse Anonymous poster hash: 7b52b...381 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2013 #7 Skrevet 14. desember 2013 Du må nok belage deg på å ta ut endel kontanter i minibanker når du er der, da de svært mange steder (restauranter og enkelte butikker) ikke tar kort. God tur dit! Det er en nydelig plass Anonymous poster hash: 22e0d...4e6
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2013 #8 Skrevet 15. desember 2013 Jeg har vært litt rundt i verden, og har kun opplevd problemer med det på fortausrestaurant (bokstavligtalt plaststoler på fortauet og tralle med mat) i Vietnam. Ikke i burikker eller cafeer som faktisk har lokaler. Så "vanlig" og i "så og si alle land utenfor skandinavia" vil jeg tørre å påstå er en sterk overdrivelseAnonymous poster hash: 7b52b...381 Da har du åpenbart ikke vært i Frankrike, Tyskland, Østerrike, Italia, Tyrkia for å nevne noen.Anonymous poster hash: a48b2...be7 3
drue Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 Du kan bruke bankkort flere steder, jeg foretrakk å bruke kontanter (Tjekkiske Koruna). Anbefaler deg å ikke betale med store lapper, og hvis du gjør det, pass på at du får tilbake de pengene du skal ha (dette er ihvertfall aktuelt på f.eks. barer med mye folk og stress rundt deg). De kan prøve å lure deg. Oppdager du at de har gitt tilbake for lite, så sier du det bare, så kommer de nok med en unnskyldning og du får pengene dine. For all del, når du tar taxi, avtal pris på FORHÅND. Vi gjorde det alle ganger utenom én gang, og da endte vi opp med å betale over dobbelt av det vi betalte sist tur som var omtrent like lang. Det er mange sketchy taxier rundt omkring. Prøv å bruk et selskap som hotellet anbefaler, det gjorde vi, og det gikk greit.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 Jeg og sambo planlegger reise til Praha. Hva slags attraksjoner vil dere anbefale? Er det sant at man ikke kan betale med kort der, at man må bruke sjekker og gammeldags bankbok? Anonymous poster hash: 6d156...8fd Nei, det er ikke sant. Det er lenge siden muren falt nå, og Praha er like brukervennlig mht. kort som de fleste andre sentraleuropeiske hovedsteder. Det er alikevel lurt å ta ut litt lokal valuta i minibank på flyplassen når du lander. Dette da kontanter er lurt å ha, og gir deg muligheter til å ta en rask matbit eller noe å drikke på sparket, ikke alle små kiosker tar kort. Praha er fullpakket med attraksjoner, så jeg tror dere vil finne noe dere har lyst til å se og gjøre. Kommer litt ann på hvor lenge dere skal være der. Her er en liten liste over noen av de mest berømte attraksjonene. Praha er en fantastisk by. God tur!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Jeg og sambo planlegger reise til Praha. Hva slags attraksjoner vil dere anbefale? Er det sant at man ikke kan betale med kort der, at man må bruke sjekker og gammeldags bankbok? Anonymous poster hash: 6d156...8fd Bankbok, finnes det fortsatt? Tror ikke det hadde vært mange turister i Tsjekkia hvis man måtte dra frem en sånn. Anonymous poster hash: 61471...c30
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå