Gå til innhold

Hvordan vaske jeans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt en mørkeblå jeans som ble helt misfarget etter første vask, så er dette noe jeg bare må leve med, eller er det en måte jeg kan unngå dette på?



Anonymous poster hash: 00ad4...c0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De pleier ofte å ha litt restfarge, men jeg har alltid vrengt dem, opp med glidelås og knepp igjen knappen, før de går i vaskemaskinen.

Sikkert ikke nødveldig å vaske dem varmere enn de egentlig trenger da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vaskemaskiner har egne program for jeans, Miele bla.

Vasker alltid jeans separat, aldri sammen med annet tøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt i moteverden er jo at man ikke skal vaske dongeri jeans. Man skal legge dem i en pose i frysen etter behov, og på den måten få jeans som former seg etter brukeren over tid.

Vet ikke helt om jeg vil anbefale det men... :fnise:



Anonymous poster hash: 1e50f...834
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker dem vrengt, vanligvis på 30 grader.



Anonymous poster hash: 6cc8d...017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste nytt i moteverden er jo at man ikke skal vaske dongeri jeans. Man skal legge dem i en pose i frysen etter behov, og på den måten få jeans som former seg etter brukeren over tid.

Vet ikke helt om jeg vil anbefale det men... :fnise:

Anonymous poster hash: 1e50f...834

Det hjelper jo svært lite mot flekker og gris på jeansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg slenger de i maskinen. Fyller gjerne på med annet töy om det er noe som skal vaskes på samme temperatur.

Henger de opp og bruker de når de er törre.

Aldri hatt noen problemer i det hele tatt. Kjöper mine jeans i billigbutikker og de varer i mange år uten å miste form eller farge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt i moteverden er jo at man ikke skal vaske dongeri jeans. Man skal legge dem i en pose i frysen etter behov, og på den måten få jeans som former seg etter brukeren over tid.

Vet ikke helt om jeg vil anbefale det men... :fnise:

Anonymous poster hash: 1e50f...834

Det hjelper ingenting.

Endret av Evilposelos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo svært lite mot flekker og gris på jeansen.

Da skal man visstnok vaske disse vekk lokalt med en klut.

Forresten, ikke noe jeg gjør selv, men som sagt, siste nytt i moteverden :fnise:

Poenget er at jeansen skal tilpasse seg eier helt perfekt, og ved å la være og vaske dem i maskinen, så unngår man vel fargeforandringen som TS nevner i startinnlegget.

Anonymous poster hash: 1e50f...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Det er ikke akkurat "siste nytt i moteverdenen". Det har blitt anbefalt i mange år for å bevare formen på jeansen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vreng jeansen før du kaster den i vaskemaskinen, vask på 30 grader, ikke tørketromle, og aldri skyllemiddel(spesielt om det er stretch i jeansen)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vrangen med en god spiseskje salt i baklommen.



Anonymous poster hash: ee73f...349
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal man visstnok vaske disse vekk lokalt med en klut.

Forresten, ikke noe jeg gjør selv, men som sagt, siste nytt i moteverden :fnise:

Poenget er at jeansen skal tilpasse seg eier helt perfekt, og ved å la være og vaske dem i maskinen, så unngår man vel fargeforandringen som TS nevner i startinnlegget.

Anonymous poster hash: 1e50f...834

Det er med "rå" jeans, ikke vanlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste nytt i moteverden er jo at man ikke skal vaske dongeri jeans. Man skal legge dem i en pose i frysen etter behov, og på den måten få jeans som former seg etter brukeren over tid.

Vet ikke helt om jeg vil anbefale det men... :fnise:

Anonymous poster hash: 1e50f...834

Bakterier dør ikke når de fryses, de danner sporer og formerer seg like herlig når buksene tines. Tror du bakteriene i mat også dør når den fryses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakterier dør ikke når de fryses, de danner sporer og formerer seg like herlig når buksene tines. Tror du bakteriene i mat også dør når den fryses?

ab'en sa da ingenting om at bakteriene dør osv? h*n sa faktisk ingenting om bakterier i det hele tatt.

Anonymous poster hash: ac98d...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrenger de som oftest (ikke alltid jeg husker det, men går greit uansett). Vasker som oftest bare jeans sammen, men dersom jeg ikke har nok, så slenger jeg gjerne inn tskjorter, eller lignende. Vasker på 60C, med mindre det er noe som tilsier at det må være mindre.. Stoff, pynt etc. Bruker aldri tøyskyllemiddel. Tørker de i trommel på svak varme, eller blir de stive og formløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kun jeans med stretch, og i min verden så finnes det bare en måte å vaske disse på...

De vrenges, knapper kneppes igjen, glidelåser dras opp, lommer tømmes, vaskes på 30 grader, tørketromles ALDRI og har aldri sett et snev av tøymykner. Da holder de seg fine over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...