Gå til innhold

Klesmerker med gode produksjonsmetoder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av oppstyret rundt Canada Goose vil jeg gjerne høre litt om hvilke klesmerker som regnes som trygge.

Så hvilke klesmerker bruker dere som lager oppstyr om dette? Har dere oversikt hvilke merker som har gode produksjonsmetoder?



Anonymous poster hash: 22777...0ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si, siden så og si ingen klesmerker produserrer plagene selv, men får dem produsert på store fabrikker i land som har lave priser (ofte Kina). Selv om plagget er Made in Italy, så tar de gjerne storparten av det i et annet land.

De fleste norske merker er vel bevisst og sjekker fabrikken, men de har som regel ikke full kontroll likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjällräven er jo dyrevennlige, Er produksjonen ellers etisk?

Noen andre?



Anonymous poster hash: 22777...0ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke varer med pels på uansett. Og jeg handler ikke mere klær og sko enn det jeg trenger. Og kjøper gjerne brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om man ikke eier egne fabrikker og har full kontroll på produksjonslinjen fra A til Å, så går det an å stille krav til produsenten. Det kan være krav som gjelder miljø, utslipp, etiske råvarer, ordnede arbeidsforhold og skikkelig betaling til de ansatte, på samme måte som man selvsagt stiller krav til de produktene man bestiller.


Jeg er veldig interessert i å vite hvilke firmaer som gjør dette! Takk for link til greenpeace, men jeg er i tillegg interessert i at fabrikkarbeidere skal slippe å jobber for en lønn det ikke går an å leve av, eller at fabrikken faller i hodet på dem eller at de får varige helseskader av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gina Tricot sier de nå tar avstand fra pels, skinn og angora. Så får vi håpe de holder dette. Hvordan det står til med de menneskelige aspektet vet jeg ikke. Men jeg anser Gina Tricot for å være ganske trygt. Veldig glad for at de stoppet alle angoraproduktene også.



Anonymous poster hash: 7631b...5fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...