According To Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Hva hadde du gjort og hvorfor? Hadde du bestilt deg en sydentur et halvt år i forveien, eller hevet deg på en restplass når det nærmet seg ferien? Hva er det mest økonomiske?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Jeg hadde ikke valgt noen av delene, da jeg ikke liker sydenturer og pakkereiser (og heller ikke ordet "Syden"). Jeg ville heller planlagt en ferie til et mer spennende sted rundt 3 til 6 måneder i forveien, og ordet alt av fly og hotell selv. Som regel er det billigst å ordne alt selv, med unntak av til enkelte av de klassiske pakkereise-destinasjonene som for eksempel Gran Canaria (se http://reise.aftenposten.no/reise/Ikke-nodvendigvis-billigere-a-sette-sammen-ferien-selv-56583.html#.UqMV_WTuKww). Så vil du på charterferie, kan det lønne seg å sjekke ut pakkereise-tilbudene. Ellers; fiks alt selv. Her er også noen gode tips om hvordan få en billigere ferie: http://reise.aftenposten.no/reise/Slik-far-du-en-billigere-ferie-57232.html#.UqMVzWTuKww Anonymous poster hash: 68bd7...ab3 3
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Hva som er mest økonomisk kommer jo helt an på når på året du vil reise og hvilken destinasjon sånn cirka det er snakk om. Anonymous poster hash: 7dfe0...c6b
Lea2 Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Jeg er mer opptatt av at ferien skal bli noe av og bli slik jeg ønsker enn å spare noen kroner. Ville brukt tid på å bestemme meg for sted, sjekke når det evt er rimligst å reise dit med rutefly og så funnet hoteller eller andre overnattingssteder. Evt kan du regne ut total pris og så sjekke med reiseselskapene om de har charterturer i samme periode til en god pris. Om du ikke reiser med barn eller helt alene, så ville jeg nok heller styrt unna charterturene, men det er gjerne fordeler om du har barn og ønsker disse barneklubbene de gjerne har på slike hoteller. Samme om du reiser alene.. da er det gjerne trygt å ha et reiseselskap som arrangerer utflukter og kanskje det også er lettere å bli kjent med andre. Om du satser på restplass er det noen ting du bør huske på: -Det er ikke sikkert du får noen restplass i den perioden du vil reise og evt til stedet du ønsker -Restplass kan bety et shabby hotell eller rom med delt bad.. eller delt rom -Du kan veldig gjerne havne langt unna alt mulig eller i et skikkelig dårlig strøk Derfor bestiller jeg lang tid i forveien og sparer heller til turen mens jeg venter. Da vet jeg i alle fall hva jeg får og bestemmer selv.
Gjest Seajewel Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Det kan bli dyrere å bestille i siste liten enn. Et halvår i forveien.
caroprins Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Om dere er en familie og har et spesiellt sted i tankene så må det mer planlegging til og da ville jeg nok valgt å bestille tidlig. Erfaringsmessing så stiger de prisene etterhvert. Er du avhengig av å dra når alle andre også har ferie så er det som regel dyrer jo lenger man venter med å bedtille. Men om man er to stk på tur og man kan være fleksibel med reisedato og reisested så melder du deg på apollo, ving og star tour sine ukestilbud slik som happy hour, tirsdagskuppet og ukens kupp. Da får du en gang i uken mail med mange gode og billige turer. Fra star tour må man da bestille samme dagen( tirsdager). Og de andre så kommer mailen på torsdag og tilbudet kan bestilles fra et bestemt klokkeslett på fredag. Disse turene er alt fra 2 uker til 2 måneder frem i tid. Jeg har fått mange kjempebillige flotte turer på denne måten. Om du ønsker å sette sammen en tur selv så melder du deg på nyhetsbrev fra norwegian og sas i alle fall og hotels,com, booking,com og expedia. Det er ofte salg på flybiletter og hotelrom og da får du beskjed om dette inn på mail. Samme kan selvfølgelig gjøres med andre flyselskaper og da. Så kan du følge med på finn.no reise og restplass.no. Men min erfaring er at de beste tilbudene er charterselskapene sine ukestilbud. Var akkurat en uke på Madeira nå på et slikt tilbud på 4 stjernes hotel og det kostet 2400 kr pr. pers. for en uke. Var på Kreta en uke tidligere i år på 5 stjernes hotel for 3000 kroner for en uke. Har også vært i Thailand tidligere på flott hotell 7000 kroner for 14 dager . Alle er fly og hotell og inklusive frokost så man kan få mange bra turer på denne måten. En annen ting er jo cruise. Går mange rimelige turer i middelhavet om sommeren og det er en fin måte å feriere på. Sjekk ut costa cruises. Italiensk selskap. Vi tok en 14 dagers tur med de i sommer. Denne gangen dro vi til de baltiske land og norskekysten og betalte 7000 pr pers for 14 dager all inklusive. Det var en flott tur og nydelige båt. Har reist med royal caribien og norwegian cruise line også og alle er bra men noe dyrere da. Jeg bestiller turer alt fra 6 måneder i forveien til 2 uker i forveien. Følger bare med å netter og booker når jeg finner noe bra som vi har lyst til å gjøre. Endret 8. desember 2013 av caroprins
Anglofil Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Bestiller alltid tidlig, gjerne nesten ett år i forveien. Reiser i august neste år og bestilte reisen i tidlig november. Man kan selvsagt vente på restplass, men det er en sjans jeg ikke er villig til å ta. Mvh Yvonne
Kjetil E Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Hva hadde du gjort og hvorfor? Hadde du bestilt deg en sydentur et halvt år i forveien, eller hevet deg på en restplass når det nærmet seg ferien? Hva er det mest økonomiske? Skal jeg reise til syden noe jeg har gjort og kan godt gjøre det igjen. Vil jeg uansett bestille i god tid, selv om det er litt dyrere. For jeg ønsker selv å bestemme hvor og på hva slags hotell/leilighetshotell jeg skal bo på. Uspesifisert er totalt uaktuelt for min del.
NettMeg Skrevet 11. desember 2013 #9 Skrevet 11. desember 2013 Tips: meld deg inn i apollo, staurtour og ving sine happyhour tilbud. Da får du en gang i uka masse tilbud fra dem som du har 1 dag på deg og bestille. i fjor bestillte jeg en av de tilbudene i februar som hadde avreise 15 august. Lurt å bestille i god tid =) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå