Weefunk Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Sitter her å skal velge barnehageplass til mini. Vanskelig valg syntes jeg. Leser jo stadig vekk i pressen om barnhager som ikke er bra. Ene dagen er det en barnehage som blir stengt på dagen fordi den er skitten. Det neste er at barna får for mye kjeft. Og verst av alt overgrep og barn som blir glemt ute. Dette gjøre jo valget av barnehage enda viktigere. For at barnet skal få en trygg oppvekst. Noen som anbefaler en barnehage i Bergen kommune? Samme om den er offentlig eller privat. Hva er best av en stor barnehage med baser, eller en liten avdelings barnehage?
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Bergen kommune er stor. Fana, Arna, Åsane, Laksevåg osv. greit å vite hvilke bydel. Anonymous poster hash: 227c7...4f5 2
Silfen Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 (endret) Ja, må nesten vite område. Tross alt regner jeg med at du ikke har tenkt å tilbringe flere timer med henting og bringing pr dag. Ellers ville jeg gått for friluft/gårdsbhg. Endret 7. desember 2013 av Silfen
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Jeg ville gått for en liten basebarnehage! Eller en barnehage der de ikke har aldersinndelte baser/avdelinger. De små barna får så utrolig mye ut av å leke og omgås med de store barna! Samtidig som de største fort lærer å ta hensyn og hjelpe de minste Ikke minst at søsken får mulighet til å være på samme avdeling (dersom du tenker å få flere barn i løpet av de neste årene) Hjelper veldig om du sier område å pendle fra Fana til Arna når du jobber i sentrum er ikke noe jeg ville anbefalt Anonymous poster hash: 37491...c68
Weefunk Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2013 Ønsker bhg.plass i området fana helst, evt årstad!!
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Kan anbefale lekefabrikken bhg. Og Kniksens plass bhg. Anonymous poster hash: ef346...c5b
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Marineholmen. Veldig bra barnehage. Anonymous poster hash: e088f...2d9
Gjest Marmot Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Jeg ville gått for en liten basebarnehage! Eller en barnehage der de ikke har aldersinndelte baser/avdelinger. De små barna får så utrolig mye ut av å leke og omgås med de store barna! Samtidig som de største fort lærer å ta hensyn og hjelpe de minste Jeg vil si totalt motsatt. I de fleste barnehager aldersblander de ungene innimellom, men i hverdagen har de små barn størst behov for å ha det rolig og stille rundt seg. Det er ganske vanskelig å få til med aldersblandede avdelinger. Endret 8. desember 2013 av Marmot
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Jeg vil si totalt motsatt. I de fleste barnehager aldersblander de ungene innimellom, men i hverdagen har de små barn størst behov for å ha det rolig og stille rundt seg. Det er ganske vanlig å få til med aldersblandede avdelinger. Helt enig i dette. Anonymous poster hash: e3f78...e16
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Espira Solknatten barnehage på Nesttun har vi vært veldig fornøyd med. Er en stor barnehage, men avdelingene er "normal" str, så det har aldri føltes som om det er en stor barnehage. Anonymous poster hash: d529d...41d
Harlekin Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Hvis du kan strekke deg til Skjold, kan jeg anbefale Rosehagen steinerbarnehage. Veldig koselig barnehage i fine omgivelser. Men det er mye stengt (de følger skolekalenderen) og det er endel å gjøre for foreldrene (dugnader, loddsalg, julemarked osv). Men tåler du det, er det en flott barnehage Forresten, det er greit å tenke på at det kan være vanskelig å få plass i den barnehagen man helst ønsker seg i Bergen. Spesielt Årstad er en vanskelig bydel med mange barn og få plasser. Endret 8. desember 2013 av Harlekin
Weefunk Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 10. desember 2013 Mye negativt her.. Ikke lett og velge barnehage.. Noen som har kjennskap til nattlandsgrenda, kidsa øvre sædal eller kjenndalslia barnehage??
Surriball Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Ryddet for identifiserende utsagn. Stjernesol, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå