Gå til innhold

Hvilken jakke ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, folkens. Jeg er en jente på femten som er på utgikk etter en jakke. De jeg syns er finest hittil er Canada Goose expedition og Parajumper i modellen kodiak. Alternativ nr to er den jeg er sånn 97% sikker på at jeg kommer til å kjøpe. Jeg er 1.69-70 og slank, lurer da på:

- Hvilken størrelse jeg burde kjøpe

- hvilken farge dere syns er finest

- hvor I Oslo jeg kan få kjøpt meg den og eventuelt hvor mye den koster der

- og om du ville valgt CG eller PJ.

Vil gjerne høre deres meninger om jakka/jakkene og da mener jeg ikke at det skal bli en stor diskusjon om dyremishandling og at jeg burde skamme meg, men heller om den er varm og om det virkelig er verdt tusen lappene..

Takk på forhånd.

Endret av DenAnonymeJenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skam deg, din dyremishandler!

• Liker 16
Skrevet

Are u kidding? Enda en fjortis som skal skaffe seg en av disse forferdelige jakkene? Hvorfor vil folk ha noe som _alle_ skal ha, det er bare så stygt.

• Liker 12
Skrevet

Du er 15.. neste vinter er jakka "gammel" og du vil ha en ny.

Kjøp heller ei fin jakke på Vero Moda eller lignende og bruk de resterende pengene på noe fornuftig/spare de. Tenk på hvor mye annet fint du kan bruke pengene på. Det viktigeste i livet er ikke å ha det "rette" merket, du kommer til å angre om 6 mnd på at du kjøpte den.

Hvem vil betale flerfoldige tusen kroner på ei jakke som støtter en slik grusom industri i utgangspunktet? Blir helt oppgitt..

Anonymous poster hash: c3a3b...3e5
  • Liker 11
Skrevet

Synes ikke noen av jakkene er verdt den prisen. Det er skrekkelig mye annet jeg mye heller ville ha brukt så mye penger på enn en ekstremt dyr jakke, spesielt en som «alle» visstnok vil ha. Samtidig så forstår jeg at det er et stort press på unge for å skaffe seg disse jakkene for å ikke skille seg ut. Jeg synes bare det er litt synd.

Dersom du absolutt vil kjøpe en, ville jeg ha prøvd jakkene i butikk og funnet en som passer din kroppsform fremfor å spørre i et forum om hvilken størrelse du bør kjøpe. Jeg ville også ha funnet en farge som passer til dine naturlige farger, eventuelt en farge du liker selv. Det viktige er jo at du liker den selv (eller at de som du vil at skal synes du er kul fordi du har en rådyr jakke liker den, alt ettersom).

• Liker 2
Skrevet

Da har du fått høre at du er teit og dyremishandler, her kommer en mening om jakkene:

Jeg har selv hatt Kodiak, solgte den etter 2 sesonger. GC-jakken er mer klassisk, jeg har ikke eid denne selv, men om jeg skulle kjøpt en av disse hadde jeg helt klart heller valgt denne. Den er mer anonym, enklere, mer klassisk. PJs ble litt flaut etterhvert, den gule rare stroppen, den var shiny og den var veldig 'trendy'. GC er en modell jeg tror du kan ha lengre uten å bli lei av den, som man jo dessverre blir. Tatler i Bogstadveien og Svean på Glassmagasinet tror jeg selger begge. Størrelse må du bare prøve deg frem til.

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri kjøpt de jakkene.

Anonymous poster hash: 98bc3...e8c
  • Liker 6
Skrevet

Jakker er noe du har lenge :) Så like greit å investere i en god en, du tar selvfølgelig den du liker men som du sikkert har skjønt allerede er feks Canada Goose svært upopulært blant de som vet hvordan de lages. Dette kan du fort risikere å få kommentarer på eller bli baksnakket på grunn av på vgs/uni.

Selv ville jeg mye heller ha investert i feks en Arc'Teryx jakke, fantastisk kvalitet, flott snitt og verdens beste hetter. :)

Anonymous poster hash: 3aec5...f07
  • Liker 5
Skrevet

Hei, folkens. Jeg er en jente på femten som er på utgikk etter en jakke. De jeg syns er finest hittil er Canada Goose expedition og Parajumper i modellen kodiak. Alternativ nr to er den jeg er sånn 97% sikker på at jeg kommer til å kjøpe. Jeg er 1.69-70 og slank, lurer da på:

- Hvilken størrelse jeg burde kjøpe

- hvilken farge dere syns er finest

- hvor I Oslo jeg kan få kjøpt meg den og eventuelt hvor mye den koster der

- og om du ville valgt CG eller PJ.

Vil gjerne høre deres meninger om jakka/jakkene og da mener jeg ikke at det skal bli en stor diskusjon om dyremishandling og at jeg burde skamme meg, men heller om den er varm og om det virkelig er verdt tusen lappene..

Takk på forhånd.

Jeg tror ikke nødvendigvis det er de to jakkene du synes er finest. Jeg tror det er de to jakkene du har å velge mellom når du skal ha akkurat det samme som de andre og at du er for lite selvstendig til å velge mellom dem selv...

Hvis du vil ha en jakke med pels på, så vit at du vil bli uglesett av alle som går forbi deg som ikke er på din alder og "må ha" en av de jakkene.

Syns også det er et godt poeng her at til neste år er jakka "gammel" og du vil ha noe annet. Prøv å tjene penger til klærne selv, så velger du kjapt noe rimeligere med god kvalitet.

Arc' Teryx var nevnt.

Bergans og Stormberg er andre greie jakker.

Du spør om det er verdt det å kjøpe en sånn jakke. Nei.

Det er i grunn ikke det.

Uansett så kan du jo i tillegg begynne å spørre deg hvor mye dyremishandling du synes en jakke er verdt, også.

• Liker 9
Skrevet

Unngå Bergans, har hatt to jakker fra dem tidligere. Begge i prisklassen 3500-5000 kroner og de er rett og slett latterlig dårlige i forhold til Arc'Teryx. Passformen, sømmene, glidlåser, hetten men mest av alt membranen som er ikke sammenlignbar med Arc'Teryx Gore-Tex Active / Pro shell.

Anonymous poster hash: 3aec5...f07
Skrevet

Tviler på svarene her på KG er representative. Nå er det faktisk sånn at disse jakken selges som hakka møkk. Fine i snittet er det tydeligvis svært mange som synes (inkludert meg). Alle i min familie (7stk) har enten en parajumpers eller CG ( eller begge deler). Jeg har en PJ og synes den er helt smashing.

Du må nesten prøve deg frem i forhold til farge og modell. Av og til er det annerledes når jakken kommer på.

Til dere som skriker om dyremishandling i hver eneste tråd om vinterjakker, jeg tror vi som lesere har forstått budskapet. Billigklær (les jakker fra Cubus) blir kanskje laget av barnearbeidere. Kanskje også noe å diskutere.....

• Liker 4
Skrevet

Få deg et liv!

Anonymous poster hash: b2a09...959

• Liker 1
Skrevet

Tviler på svarene her på KG er representative. Nå er det faktisk sånn at disse jakken selges som hakka møkk. Fine i snittet er det tydeligvis svært mange som synes (inkludert meg). Alle i min familie (7stk) har enten en parajumpers eller CG ( eller begge deler). Jeg har en PJ og synes den er helt smashing.

Du må nesten prøve deg frem i forhold til farge og modell. Av og til er det annerledes når jakken kommer på.

Til dere som skriker om dyremishandling i hver eneste tråd om vinterjakker, jeg tror vi som lesere har forstått budskapet. Billigklær (les jakker fra Cubus) blir kanskje laget av barnearbeidere. Kanskje også noe å diskutere.....

Jeg tror de fleste som snakker om dyremishandling her er klar over at barnearbeid og generell utnyttelse av mennesker finnes. Vil også tro at de fleste er enige om at det er en uting, men det var kanskje ikke så aktuelt i akkurat denne tråden.Hvis du skjønner?

Når det er sagt så må jeg si at ingen av jakkene er spesielt fine. Formløse og kjedelige jakker. Sikkert praktiske, men du finner enda bedre jakker som ikke ruinerer deg eller foreldrene dine.

(Min helt objektive mening når jeg later som om de ikke er et resultat av dyremishandlig).

Anonymous poster hash: 9b320...45a

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror de fleste som snakker om dyremishandling her er klar over at barnearbeid og generell utnyttelse av mennesker finnes. Vil også tro at de fleste er enige om at det er en uting, men det var kanskje ikke så aktuelt i akkurat denne tråden.Hvis du skjønner? Når det er sagt så må jeg si at ingen av jakkene er spesielt fine. Formløse og kjedelige jakker. Sikkert praktiske, men du finner enda bedre jakker som ikke ruinerer deg eller foreldrene dine.(Min helt objektive mening når jeg later som om de ikke er et resultat av dyremishandlig). Anonymous poster hash: 9b320...45a

Diskusjon om barnearbeid og andre menneskekrenkende arbeidsforhold er aktuelle fordi ts blir spurt om hva som er galt med jakker eks fra cubus. Du må selvfølgelig få mene at disse jakkene er stygge. Det er din subjektive oppfatning. Nå var det ikke det ts spurte om. Du (og andre) kom helt uoppfordret med deres subjektive mening om utseende og et innslag om dyremishandling. Ts spurte etter praktiske råd mtp farge , størrelse mm.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er religiøs, men jeg sporer ikke av enhver tråd på samluvsforumet med å dømme mennesker nord og ned for utroskap, sex utenfor ekteskapet og det som verre er, og jeg synes dere "pelsmotstandere" kan gjøre det samme! Makan for noen folk dere er.

Anonymous poster hash: de090...5c5

• Liker 5
Skrevet

TUSEN TAKK for ordentlig svar! Her kommer noen og skal leke så jævlig sinte, triste og si at jeg støtter dyremishandling når jeg tydeligvis har skrevet at jeg ikke ønsker slike kommentarer! Lurer faktisk på hvor gamle disse idiotene er. Men takk igjen :)

Skrevet

Hold kjeften din du, driter i hva du sier haha :P

Skrevet

Are u kidding? Enda en fjortis som skal skaffe seg en av disse forferdelige jakkene? Hvorfor vil folk ha noe som _alle_ skal ha, det er bare så stygt.

For det første, nei jeg kødder ikke. For det andre de er sykt fine og jeg har ønsket meg dem i flere år. Og for det tredje fikk du ikke med deg at jeg ikke ønsket slike kommentarer eller er du så dum som skal komme her å leke så jævlig følsom? Dere idioter må komme inn I hver diskusjon og kommentere slik. Er du så I mot disse jakkene, ikke skaff deg det selv. Herregud

Skrevet

Du er 15.. neste vinter er jakka "gammel" og du vil ha en ny.

Kjøp heller ei fin jakke på Vero Moda eller lignende og bruk de resterende pengene på noe fornuftig/spare de. Tenk på hvor mye annet fint du kan bruke pengene på. Det viktigeste i livet er ikke å ha det "rette" merket, du kommer til å angre om 6 mnd på at du kjøpte den.

Hvem vil betale flerfoldige tusen kroner på ei jakke som støtter en slik grusom industri i utgangspunktet? Blir helt oppgitt..

Anonymous poster hash: c3a3b...3e5

Vet du hva jeg støtter om jeg kjøper jakker og slikt fra vero moda og cubus for eksempel? Sjekk det ut. Jeg vil heller være "støtter av dyremishandling" enn barnearbeidere!

Skrevet

For det første, nei jeg kødder ikke. For det andre de er sykt fine og jeg har ønsket meg dem i flere år. Og for det tredje fikk du ikke med deg at jeg ikke ønsket slike kommentarer eller er du så dum som skal komme her å leke så jævlig følsom? Dere idioter må komme inn I hver diskusjon og kommentere slik. Er du så I mot disse jakkene, ikke skaff deg det selv. Herregud

Du kan ikke starte en tråd på et diskusjonsforum og kreve at folk med en gitt holdning holder seg unna. Jakkene du beskriver lages på grusomt vis, og det er ikke noe galt i at folk påpeker dette for deg, slik at du er klar over hva du kjøper og dermed støtter.

Anonymous poster hash: 74b62...ed0

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...