Gå til innhold

Resept på roaccutane


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 15 år, og sliter med akne i ansiktet og på ryggen. Neste uke har jeg time til hudlege, men ingen har mulighet til å bli med meg, så jeg må dra alene. Jeg har et lite håp om å få resept på roaccutane, men lurer på om det er mulig selv om jeg ikke har med foresatt? Kan jeg egentlig dra alene, eller burde noen bli med meg? Har ventet så lenge på time, så frister ikke å måtte flytte den til over jul. Og forresten, hvis noen har noen erfaringer med roaccutane så blir jeg glad hvis dere deler de! :) Til nå har jeg prøvd alle slags hudpleieserier, antibiotika, basisen, epiduo og p-piller, men ingenting har hjulpet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) jeg ble faktisk ferdig på denne kuren i september. Jeg gikk første gang alene til hudlegen, men du får ikke begynt på kuren med en gang. Du må skrive under på noen papirer om at du ikke skal ha sex. Du må også begynne på p-piller en måned før kuren.
Før du begynner må du være veldig klar for det. Det er en sterk kur! Jeg hadde kviser i ansiktet, på ryggen og på brystet. Var utrolig flaut og slet mye med det. Nå har jeg ikke en eneste kvise og jeg føler meg hundre ganger penere. Så sluttresultatet blir bra, men selve kuren er ganske hard. Du får flere bivirkninger som virkelig kan gå innpå deg.
Jeg var veldig uheldig og fikk flere bivirkninger enn normalt.
Munnen din blir ekstrem tørr! da mener jeg, hele tiden tørr, sprekker hele tiden og masse munnsår. Dette er ikke kjekt, det er flaut og ja.
Huden din vil også bli tørr. Jeg flasset opp og jeg så noen dager helt forferdelig ut.
Jeg blødde også neseblod utrolig mye! Heldigvis fikk jeg det om morgningen, men noen har fått det mens de var på skolen.
Jeg kunne heller ikke trene på denne tiden. Denne kuren trekker til seg vannet i kroppen din (derfor du får tørr hud/munn). Så den trekker til seg vannet i musklene dine. De fleste (ikke alle) vil få smerter når de trener. Jeg fikk store smerter som varte i ca. 1-2 uker. Virkelig vondt. Hadde problemer med å gå!
Men ja, skal ikke skremme deg, men du må være veldig obs. Jeg er utrolig glad jeg gikk på det og ønsker bare jeg begynte på det før!
Men du må også huske på at blodprøver må tas hver måned! Noen ganger må du også ta urinprøve.
Lykke til! :blomst:

Skrevet

hei :) jeg ble faktisk ferdig på denne kuren i september. Jeg gikk første gang alene til hudlegen, men du får ikke begynt på kuren med en gang. Du må skrive under på noen papirer om at du ikke skal ha sex. Du må også begynne på p-piller en måned før kuren.

Før du begynner må du være veldig klar for det. Det er en sterk kur! Jeg hadde kviser i ansiktet, på ryggen og på brystet. Var utrolig flaut og slet mye med det. Nå har jeg ikke en eneste kvise og jeg føler meg hundre ganger penere. Så sluttresultatet blir bra, men selve kuren er ganske hard. Du får flere bivirkninger som virkelig kan gå innpå deg.

Jeg var veldig uheldig og fikk flere bivirkninger enn normalt.

Munnen din blir ekstrem tørr! da mener jeg, hele tiden tørr, sprekker hele tiden og masse munnsår. Dette er ikke kjekt, det er flaut og ja.

Huden din vil også bli tørr. Jeg flasset opp og jeg så noen dager helt forferdelig ut.

Jeg blødde også neseblod utrolig mye! Heldigvis fikk jeg det om morgningen, men noen har fått det mens de var på skolen.

Jeg kunne heller ikke trene på denne tiden. Denne kuren trekker til seg vannet i kroppen din (derfor du får tørr hud/munn). Så den trekker til seg vannet i musklene dine. De fleste (ikke alle) vil få smerter når de trener. Jeg fikk store smerter som varte i ca. 1-2 uker. Virkelig vondt. Hadde problemer med å gå!

Men ja, skal ikke skremme deg, men du må være veldig obs. Jeg er utrolig glad jeg gikk på det og ønsker bare jeg begynte på det før!

Men du må også huske på at blodprøver må tas hver måned! Noen ganger må du også ta urinprøve.

Lykke til! :blomst:

Tusen takk for svar! :-) blir jo kjempefristet når jeg hører om hvor bra andre folk har blitt av det, men samtidig skeptisk når jeg hører om bivirkningene.. Jeg går danselinja, så jeg er nødt til å kunne trene. Men samtidig, slik som huden min er nå er det alltid en stopper for hva jeg kan ha på i dansetimer og forestillinger. Skulle ønske jeg bare kunne gå i det jeg ville, og føle meg komfortabel. Er lei av å alltid føle meg dårlig og som at jeg er mindre verdt enn andre. Er fullstendig klar over det med å måtte ta blodprøver osv, og tenker at det kommer til å gå greit :)

Skrevet

Det går nok fint med dansingen så lenge du virkelig vil det! samtidig kan det være du ikke får den bivirkningen :)
Jeg var usikker sånn som deg og jeg begynte ikke før et halvt år etter jeg fant ut om denne kuren. Det har jeg virkelig angret på! ønsker jeg begynte med en gang. Du må gjennom noen måneder der du ikke føler deg så bra, men så merker du at huden din blir finere og finere.
Det er en fantastisk følelse å bare ta seg i fjeset og kjenne en myk hud. Tror det vil fungere på deg og jeg tror du vil angre hvis du ikke begynner på det! :icon_lol:

Skrevet

Det går nok fint med dansingen så lenge du virkelig vil det! samtidig kan det være du ikke får den bivirkningen :)

Jeg var usikker sånn som deg og jeg begynte ikke før et halvt år etter jeg fant ut om denne kuren. Det har jeg virkelig angret på! ønsker jeg begynte med en gang. Du må gjennom noen måneder der du ikke føler deg så bra, men så merker du at huden din blir finere og finere.

Det er en fantastisk følelse å bare ta seg i fjeset og kjenne en myk hud. Tror det vil fungere på deg og jeg tror du vil angre hvis du ikke begynner på det! :icon_lol:

Hmm ja, jeg kommer jo ikke til å angre uansett hvis huden min faktisk blir bra! :) jeg har lest at mange får bare tørr hud og lepper av det, så kanskje jeg er heldig og slipper noe annet. Tror hudlegen får vurdere om det er en god ide, kanskje han vet om noe annet som også kanskje kan hjelpe.. :)

Skrevet

Ja, men jeg forstår så godt det med klærne osv. Jeg hadde det så forferdelig og følte meg uvel. Jeg er 17 år nå og merket det var på tide å bli komfortabel med meg selv. Nå kjøper jeg klær med bar rygg og mye annet! føles fantastisk! :icon_lol:

Hvis du begynner på det kan du spørre meg om tips osv. Finnes mange ulike kremer for å hjelpe mot symptomene og da kan jeg gi deg tips hvis du ønsker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...