Gå til innhold

Hersketeknikker på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker du hersketeknikker? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Er det et stort problem på KG?

Er det alltid de som har gått tom for argumenter som bruker dem?

Anonymous poster hash: 4cfa6...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett at "lille venn" er en gjenganger her ihvertfall. Når noen starter innlegget sitt med det, slutter jeg automatisk å lese videre. Det blir for dumt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tilløp til hersketeknikk er å avslutte argumentet med "ikke sant?". Den typen avslutning på et argument eller en påstand, tolker iallefall jeg som nedlatende i de fleste kontekster. Unntak finnes selvfølgelig.



Anonymous poster hash: 75735...59e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du hersketeknikker? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Er det et stort problem på KG?

Er det alltid de som har gått tom for argumenter som bruker dem?

Anonymous poster hash: 4cfa6...b8b

Nei. Eller, jeg kan vel ikke påstå at jeg aldri har gjort det men det er noe jeg er veldig bevisst på at jeg ikke vil ty til. Jeg synes det er veldig unødvendig og det skaper en sur stemning.

For meg så er det ikke nødvendigvis at personen har gått tom for argumenter men har ett enormt behov for å få den andre parten til å føle seg liten og det synes jeg er rett og slett ufint. Dårlig folkeskikk rett og slett. Man burde ikke ha behov for å benytte hersketeknikker for å bli hørt.

Vil legge til at det blir ett problem når folk lar seg provosere for så å avspore hele tråden med krangling som ikke handler om temaet i tråden.

Endret av Salmonella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver å la være.

Jeg begynner i hvert fall å bli kraftig lei av mannlige brukere som tydeligvis ser på livet som en konstant kamp mellom kjønnene, og prøver å trykke ned menn som, gud forby, har andre meninger enn dem selv og, enda verre, er enige med noen av de kvinnelige brukerne i tråden.

De har forrådt sitt kjønn! La oss latterliggjøre dem og meningene deres ved å kalle dem hvite riddere!

Var jeg en hvit ridder for de hvite ridderne nå? :vetikke:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange kjipe fitter her inne syns jeg. Gjelder forsåvidt bitterpikkene også.. De er nesten verre!



Anonymous poster hash: f7960...a6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppesang

Den hersketeknikken jeg kjenner mest på, er de gangene noen påstår at jeg har skrevet noe som er hersketeknikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har for vane å bruke herskerteknikker som argumenter i seg selv, men kan godt like å slenge dem på som litt "krydder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har for vane å bruke herskerteknikker som argumenter i seg selv, men kan godt like å slenge dem på som litt "krydder".

Ironisk? Hvilke hersketeknikker da?

Anonymous poster hash: 4cfa6...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironisk? Hvilke hersketeknikker da?

Anonymous poster hash: 4cfa6...b8b

Nei, ikke ironisk. F.eks. liker jeg å stemple på forhånd folk som kan komme til å være uenige: "Det er ikke akkurat noen godt bevart hemmelighet at det sånn, og man skal være bra tett for ikke å ha fått det med seg." Sånn type.

Eller: "Blablablablabla blabla blabla, skjønner du/dere."

"Ja, for dere har vel fått med dere at..."

Sarkastiske stråmannsargumenter er jeg også glad i, det å overdrive og absurdifisere det andre folk sier og mener. Men det kommer jo så klart an på hvem jeg diskuterer med, hvor mye/lite respekt jeg har for den personen, hvordan den personen selv argumenterer og i hvor stor grad jeg selv ønsker å gå inn for å provosere. Spesielt i kjønnsdebatter bruker jeg mye hersketeknikker. Kort og godt når jeg mener folk har gjort seg fortjent til det. Ateister, for eksempel. De hersker mye, så de får også en del hersking tilbake. Og kvinner generelt, så klart.

Endret av Trapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår hersketeknikker, og jeg blir oppgitt når jeg leser folk skrive til noen feks at det er andre problemer som er viktigere i verden. Det er en virkelig umoden hersketeknikk.



Anonymous poster hash: a6d69...2bc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lincoln

Prøver å la være.

Jeg begynner i hvert fall å bli kraftig lei av mannlige brukere som tydeligvis ser på livet som en konstant kamp mellom kjønnene, og prøver å trykke ned menn som, gud forby, har andre meninger enn dem selv og, enda verre, er enige med noen av de kvinnelige brukerne i tråden.

De har forrådt sitt kjønn! La oss latterliggjøre dem og meningene deres ved å kalle dem hvite riddere!

Var jeg en hvit ridder for de hvite ridderne nå? :vetikke:

Ja, jeg er helt enig med deg! Menn er dumme! Ikke meg da, for jeg forstår kvinner, men alle andre menn. Har du noen andre meninger som jeg kan være enig i?

GI meg en pluss da! Pliis! Eller send meg en PM, for jeg er en sååå grepa kar!

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Summers

Bruker du hersketeknikker? Hvorfor eller hvorfor ikke?

Er det et stort problem på KG?

Er det alltid de som har gått tom for argumenter som bruker dem?

Anonymous poster hash: 4cfa6...b8b

1) Ja, fordi jeg er allergisk mot dumme mennesker som slenger med leppa.

2) Nei

3) Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt enig med deg! Menn er dumme! Ikke meg da, for jeg forstår kvinner, men alle andre menn. Har du noen andre meninger som jeg kan være enig i?

GI meg en pluss da! Pliis!

Ikke vær så frekk da. Hun er kvinne, så hun kan ikke forstå hvor irriterende hvite riddere er for andre menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg er helt enig med deg! Menn er dumme! Ikke meg da, for jeg forstår kvinner, men alle andre menn. Har du noen andre meninger som jeg kan være enig i?

GI meg en pluss da! Pliis!

Jeg mener ikke at menn er dumme, så her faller du av hesten og bulker rustningen kraftig.

Ingen pluss til deg, men hyggelig at du ikke kalte meg lille venn denne gangen. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær så frekk da. Hun er kvinne, så hun kan ikke forstå hvor irriterende hvite riddere er for andre menn.

:ler2:

Jeg liker deg fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Jeg mener ikke at menn er dumme, så her faller du av hesten og bulker rustningen kraftig.

Ingen pluss til deg, men hyggelig at du ikke kalte meg lille venn denne gangen. :)

Noen menn er dumme da, de som ikke er enige med deg! Dumme menn som kaller andre hvite riddere! Forstår de ikke at vi bare er enig i alt kvinner sier helt tilfeldig?

Gi meg en pluss da!

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...