Gå til innhold

Honda civic varmeapparat varme ikke.....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.. idag måtte jeg melde pass til arbeidsgiveren siden det ikke ble varme i bilen...

Viftene/kontroll panelet til hastighet fungere 100%, den blåser ISKALDT luft, med tanken at jeg bor i Karasjok oppmot 40minus, så bare drøm videre at jeg kjøre uten varmevifte!

Igår fungerte viftene å varmen helt utmerket, absolutt ingen problemer med varmen. Men idag etter halvtime slåssing med å få varme ga jeg opp, den blir ikke engang litt varm.

Hva kan være problemet? har ikke orket på å sjekke sikringer/frostvæske akkurat nu. Er så kaldt ute at jeg avventer heller til litt senere.

Noen med litt innspill? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ironically me
Skrevet

I første omgang; sjekk frostvæsken. Radiatoren i varmeapparatet er ofte plassert på det høyeste punktet. Om det er lite frostvæske i systemet, vil derfor denne radiatoren være tom for (varmt) vann.

• Liker 2
Skrevet

Aller først bør du sjekke at ikke vannet på bilen har frosset, dette sjekker du ved å ta en kikk oppi radiatoren/vannpåfyllinga. En annen indikasjon er dersom vifta blåser kaldluft, på tross av at temperaturmåleren i dashbordet viser driftstemperatur. Dersom dette skjer kan du ødelegge hele motoren ved å bruke bilen. I så fall bør den taues til en oppvarmet garasje, hvor den kan tine sakte, og så se om blokka har sprukket eller ikke.

Dette unngås ved å sørge for å ha høy nok konsentrasjon med kjøleveske på bilen. Siden du bor der du bor bør du investere i en sånn dings til å måle hvor høy temperatur frostveska di tåler. (Biltema, feks.)

Iom at vifta blåser vil jeg ikke tro det er sikringene.

Anonymous poster hash: fd868...412
  • Liker 1
Skrevet

Fant ut at Ekspansjonstanken var nesten tom, den tanken som har en slange til radiatoren.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er motoren varm? Er den varm og viften blåser kaldt se om det er frostvæske nok på bilen. Det samme om den er kald. Er motoren varm og det blåser kaldt kan det tenkes det er tett i kjølesystemet. Er den kald kan det være termostat. Dette er det enkleste å se etter først.

Se også etter at viften for motoren virker.

Skrevet

Fyll opp med frostvæske. Husk å bland med vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...