Meridian Skrevet 6. desember 2013 #21 Skrevet 6. desember 2013 Det er ikke rart det er krig i verden når folk ikke har vett til å vise hensyn. Å utsette hundre medpassasjerer for flere timer med hylgrining er ikke å ta hensyn.Anonymous poster hash: 34e7b...ede Hvordan kan et lite barn som gråte ane om dette å ta hensyn? Foreldrene ønsker jo heller ikke at barnet skal hylgrine hele flyturen, så jeg vil tro foreldrene gjør så godt de kan? Det er så lite medfølelse og forståelse uten i verden. Det er så mange barnehatere, men hva gjør verden om ingen hadde lagd barn?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #23 Skrevet 6. desember 2013 Hvordan kan et lite barn som gråte ane om dette å ta hensyn? Foreldrene ønsker jo heller ikke at barnet skal hylgrine hele flyturen, så jeg vil tro foreldrene gjør så godt de kan? Det er så lite medfølelse og forståelse uten i verden. Det er så mange barnehatere, men hva gjør verden om ingen hadde lagd barn? Folk må gjerne produsere barn, men å tvinge dem inn på et fly er unødvendig. Foreldrene gjør sikkert så godt de kan, men hvis de hadde litt i topplokket hadde de latt være å fly med små barn. Anonymous poster hash: 34e7b...ede 4
Patton Skrevet 6. desember 2013 #24 Skrevet 6. desember 2013 Noen ganger må man fly med små barn, og uansett hva man gjør kan man dessverre aldri helt kontrollere hvordan det skal gå når man reiser med babyer. Min kones foreldre bor for langt unna til å kunne kjøre, og vi har derfor tatt endel fly for å kunne besøke dem. Barnet vårt har vært en solstråle på 9 turer, og grått kontinuerlig på 1 tur. Slik er det bare. Og om man ikke mener at alle med barn skal måtte sitte passivt i rekkehuset sitt til ungene blir 18 år så er det slik det må være. Så er det selvsagt slik at noen foreldre ikke tar hensyn. Og det er jævlig irriterende, men at et barn gråter er ikke nødvendigvis noe barnet eller foreldrene kan så mye for. 2
Meridian Skrevet 6. desember 2013 #25 Skrevet 6. desember 2013 Iblant må man ta fly, det må du og det må jeg. Vi skal noe. Enten det er jul, bursdag, ferie eller annen begivenhet. Å få barn er ikke synonymt med å sitte asosialt hjemme. Man vil gjerne besøke andre med små barn også. Det fins foreldre som ikke har vett til å snakke til barna sine og lar de styre på, men så små barn som ikke kan annet enn å gråte blir det vanskelig - det forstår vel alle. 1
maisi Skrevet 6. desember 2013 #26 Skrevet 6. desember 2013 Vi fløy 9 timers tur frem og tilbake når vår var 11 mnd. Da fikk vi plass foran en vegg det var ekstra benplass babyen kunne krabbe litt på. På veggen festet personalet en liten babyseng for oss der han sov søtt nesten hele turen (natt-flight). De store flyene har dette, mener å huske at det var slik både med KLM og Air France. Vi fikk og noe småleker og en smekke. Ellas frukt smothie som noen over her nevnte og litt kjeks var lurt å ha med selv og bruke som avledning. På lengre flighter er de som regel veldig flinke til å ta vare på oss som reiser med bittesmå. I transitt var bæresele gull verdt. Ungen er 1,5 år nå og vi har fløyet ca 20 ganger med han. Det har stort sett gått smertefritt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #27 Skrevet 6. desember 2013 Iblant må man ta fly, det må du og det må jeg. Vi skal noe. Enten det er jul, bursdag, ferie eller annen begivenhet. Å få barn er ikke synonymt med å sitte asosialt hjemme. Man vil gjerne besøke andre med små barn Har visst litt forskjellig oppfatning av "må". Jeg tar for gitt at folk tar høyde for at de første årene etter fødsel så er der mer pes enn det er verdt å fly. At folk ikke tenker på sånt før de bosetter seg er mer enn jeg kan fatte. Det er ikke synonymt med å sitte hjemme, men jeg forventer at voksne mennesker klarer å tenke litt frem i tid. De som flyr med små barn er åpenbart ikke i stand til å forstå hva det betyr å ta hensyn til omgivelsene og får barn som de lærer opp til det samme. Anonymous poster hash: 34e7b...ede 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #28 Skrevet 6. desember 2013 TS her.. Tusen takk for mange gode råd, greit å få noen tips sånn at turen blir litt bedre.. Til dere som er SÅ i mot at unger er på flyet, så må jeg si at det er ikke rart det er krig i verden når man ikke kan tåle noen unger noen timer... Hehe må le av dere....Anonymous poster hash: d9987...97b Jeg synes det er snedig at EN mor med baby mener at 50-90 mennesker på ett fly skal ta hensyn til henne og hennes baby, når det åpenbare er at moren og barnet må ta hensyn til resten. Dere er to mennesker, vi er 50-90 mennesker. Fader ikke rart det er krig i verden når man har sånne diktatormeninger som det der.....Det er søren ikke rart så mange mennesker har problemer med ungeskrik når det er slike som TS som er normen for mødrene. Anonymous poster hash: d6b13...8ba 7
maisi Skrevet 6. desember 2013 #29 Skrevet 6. desember 2013 Det er ikke automatikk i at babyer som flyr griner.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #30 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes det er hensynsløst både mot ungen og medpassasjerene å ta barn med på lange flyturer. Større barn som man kan lære hvordan de skal oppføre seg er greit nok, men ikke en baby/lite barn som gråter og er utilpass. Og fordi man vil på ferie langt fra hjemme el.! Da synes jeg heller familie uten barn kan fly til barnefamilien, eller utsette det hele. Livet stopper ikke opp om man lar være å utsette barnet og medpassasjerer for slik de første årene. Forslaget om egen barneavdeling er supert! Hadde glatt betalt litt ekstra for å sitte på stille sone. Og nei, jeg er ikke barnehater. Har barn selv, som jeg ikke ville utsatt for lange flyturer mens de er små, av hensyn til dem, andre passasjerer og meg selv. Anonymous poster hash: ffa9b...824 5
Suss81 Skrevet 6. desember 2013 #31 Skrevet 6. desember 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er litt slemt gjort mot ungen å ha de med på lange flyturer når de er babyer....
Jessica25 Skrevet 6. desember 2013 #32 Skrevet 6. desember 2013 Vi fløy 9 timers tur frem og tilbake når vår var 11 mnd. Da fikk vi plass foran en vegg det var ekstra benplass babyen kunne krabbe litt på. På veggen festet personalet en liten babyseng for oss der han sov søtt nesten hele turen (natt-flight). De store flyene har dette, mener å huske at det var slik både med KLM og Air France. Vi fikk og noe småleker og en smekke. Ellas frukt smothie som noen over her nevnte og litt kjeks var lurt å ha med selv og bruke som avledning. På lengre flighter er de som regel veldig flinke til å ta vare på oss som reiser med bittesmå. I transitt var bæresele gull verdt. Ungen er 1,5 år nå og vi har fløyet ca 20 ganger med han. Det har stort sett gått smertefritt. TS her. Må man bestille sånn seng? For det høres jo kjempe kjekt ut :-) Har prøvd å sjekke litt på flyselskapet vi skal fly med, men finner ikke noe..
maisi Skrevet 6. desember 2013 #33 Skrevet 6. desember 2013 TS her. Må man bestille sånn seng? For det høres jo kjempe kjekt ut :-) Har prøvd å sjekke litt på flyselskapet vi skal fly med, men finner ikke noe.. Vi bestillte ikke, fikk inntrykk av at sengene alltid er med akkurat som flytevest og belte til de små. Personalet er veldig opptatt av at småbarnsfamilier skal ha det bra. Om de ikke har seng får dere ganske sikkert setet mellom dere til å legge baby. I utlandet er etiketten også en HELT annen enn i Norge. Folk har stor respekt for mødre med babyer og på flyplassen får du spesialbehandling og kommer først i alle køer (sjekk-inn, sikkerhetssjekk og boarding) det var alltid noen ansatte som passet på og vinket oss frem eller til VIP-køen. Det er stort sett bare i Norge (skandinavia?) folk har så fientlige holdninger til småbarnsforeldre. Det er kun på innenlands man som småbarnsmor får stygge blikk, spisse albuer og den gode gamle drittbehandlingen fra voksne mennesker....
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #34 Skrevet 7. desember 2013 Skal dere fly med charter eller vanlig rutefly? Rutefly har ofte slike sovesenger, men bare plass for 2-4 stk (avhengig av str på flyet), og de må gjerne bestilles på forhånd. Ring flyselskapet og hør med dem om dere kan få sete på disse plassene. Det er også vektbegrensinger på disse, så deres barn ligger nok i grenseland for hva som er lov å gjøre. Ellers synes jeg mange av dere lager enormt oppstyr av noe som egentlig er en filleting. Jeg reiser ukentlig innenlands, og det er sjelden at barnegråt plager meg nevneverdig. Man kan høre et barn i noen minutter en sjelden gang, men stort sett er det helt uproblematisk å være medpassasjer med slike små. Et tips til barneforeldre er å velge flyginger som ikke starter seint på kveld. Opplever oftere utilpasse barn på flyginger som starter etter kl 20-21, overtrøtte og i uvante omgivelser. Virker som barn trives bedre på formiddagsflyginger. Vi har reist masse med våre barn, i inn-og utland. Vårt ene barn trivdes ikke på lengre flyturer, slik at vi ventet med å dra på lange reiser til han var 4-5 år (type intercontinentale flighter). Nå har vi enda en generasjon under oss som flyr mye, har familie på andre kontinent og har reist jorda rundt før fylte ett år. De har hatt et gråtende barn på to flyturer (av kanskje 30?), begge korte turer på ca en time. Bæresele, nok mat og drikke, leker og koseklut, bøker, ipad med sang, film og aktiviteter. Hvis plassen på flyet tillater det, er det fantastisk med et ledig sete mellom mor og far. Det gjør flyturen for medpassasjerer og barnet mye mer behagelig. Har du råd, bør du kanskje vurdere å kjøpe sete også til barnet, selv om det er under to år. Anonymous poster hash: d2d3f...ac2
Myrthel Skrevet 7. desember 2013 #35 Skrevet 7. desember 2013 Hjelp, derfor tør ikke jeg å få barn siden det er så mange barnehatere der ute ... kan ikke vente med å komme meg rundt til barnet blir stor heller. Hvor skriver jeg at jeg hater barn??? Det er sjelden jeg bruker ordet hater, men hvis det var noen jeg hatet i denne forbindelsen vi diskuterer - så er det foreldre som tar elendige avgjørelser og forventer at andre skal godta alt. De stakkars babyene kan da ikke noe for at foreldrene drar de med på turer. (Tror du babyer sitter igjen med MINNER etter ferieturer?) Det er mange måter å komme seg rundt på uten å fly. Det er også mange ting man kan gjøre i nærområdet, slik at man slipper å bevege seg over lange avstander. Jeg har aldri følt meg låst fast hjemme med 3 (4) barn, selvom vi ikke har kjørt fly i timesvis - før de var så store at de satt stille.
bush babe Skrevet 7. desember 2013 #36 Skrevet 7. desember 2013 Hvor skriver jeg at jeg hater barn??? Det er sjelden jeg bruker ordet hater, men hvis det var noen jeg hatet i denne forbindelsen vi diskuterer - så er det foreldre som tar elendige avgjørelser og forventer at andre skal godta alt. De stakkars babyene kan da ikke noe for at foreldrene drar de med på turer. (Tror du babyer sitter igjen med MINNER etter ferieturer?) Det er mange måter å komme seg rundt på uten å fly. Det er også mange ting man kan gjøre i nærområdet, slik at man slipper å bevege seg over lange avstander. Jeg har aldri følt meg låst fast hjemme med 3 (4) barn, selvom vi ikke har kjørt fly i timesvis - før de var så store at de satt stille. Og fordi du har klart deg uten å fly i småbarnsperioden, så er det fasiten til alle oss andre som er ute og flyr av forskjellige grunner? Er fasiten at man skal unngå offentlige steder når man har småbarn? Kafeturer, flyturer, tog etc hvor det kan være plagsomt for andre? Og da trekker jeg fram noe jeg skrev tidligere; at skal alle de som kan plage andre holde seg hjemme av hensyn til andre? Jeg liker ikke fulle folk på fly, og nei, det skjer ikke ofte, men det gjør jammen meg ikke barnegråt heller. Og særlig ikke mer enn et par minutter de få gangene jeg har opplevd det. Fulle folk, folk som lukter vondt, de som legger ned setet når vi andre spiser, det gir seg ikke i løpet av noen minutter. Så hvorfor er det bare småbarn som skal ta hensyn? Eller er det bare fordi du syns barnegråt er verst, og da er det de som skal endre livet sitt? (les; barnefamiliene, jeg vet babyene ikke velger å fly selv). Hva med de med lav toleransegrense og ømfindlige voksne sånn som deg selv? Er det ikke du som burde ta hensyn og holde deg hjemme eller fly business class? Eller mener du at barn bare har det bra hjemme og på lekeplasser fram til de er tre-fire år? De husker jo ingenting, så noen glede av ferie får de jo ikke? Satt på spissen betyr jo det, i motsetning til hva alle mener, at de første tre-fire årene av barns liv ikke betyr noe da? Det er klart barn har det fint på ferie. Varmen er deilig for alle, mor og far har fri, kanskje man besøker familie og får tid med de, alt dette er kos for barn, og verdt en flytur spør du meg. Klart vi bare kunne feriert her i norge, men for alle passer ikke det, og noen liker strender og bading, andre har familie i utlandet, så det er mange grunner til å fly. Det å ta hensyn til andre gjør man ved å gjøre så godt man kan, ikke ved å holde seg hjemme! 4
Vera Vinge Skrevet 8. desember 2013 #37 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Jeg syns det er helt urimelig å forvente at småbarnsforeldre ikke skal ta fly. Som passasjer før jeg fikk barn selv, var det aller mest irriterende litt større barn som satt og kranglet aeg imellom uten at foreldrene grep inn. En baby som gråter har jeg alltid hatt en annen tålegrense for, fordi de fleste foreldrene da jobber på for å roe babyen. For min del har det alltid vært foreldrene som ikke har grepet inn som har irritert meg, ikke selve barna. Og langt fra alle foreldre setter seg flere rader unna egne barn for å slippe styr selv, slik jeg opplevde for et par år siden. Men jeg ville nok ikke uten videre reist på en 10-timers tur med veldig små barn, med mindre det var for å besøke familie. Vi har hatt et par turer på fire timer, hvor barnet har sovet minst halvparten av turen, og det har vært helt greit. Har vanskelig for å tro at vi har vært til plage for noen da, med ett unntak like før take off en gang, da det ble noe uro. En slik lengde er jeg komfortabel med, men siden jeg foreløpig ikke klarer å forutsi hvordan mitt barn ville taklet en veldig lang tur, har vi utsatt det, selv om vi har vært inne på tanken. Av hensyn til oss som familie og de rundt. Endret 8. desember 2013 av Vera Vinge
miramis Skrevet 8. desember 2013 #38 Skrevet 8. desember 2013 TS her.. Tusen takk for mange gode råd, greit å få noen tips sånn at turen blir litt bedre.. Til dere som er SÅ i mot at unger er på flyet, så må jeg si at det er ikke rart det er krig i verden når man ikke kan tåle noen unger noen timer... Hehe må le av dere....Anonymous poster hash: d9987...97b Og jeg ler litt av egoistiske småbarnsforeldre. Det er ikke det beste for babyen å bli drasset med på ferietur til Tyrkia eller hvor enn dere skal. Det burde vært 4-års grense på fly, for å beskytte barn mot slike foreldre. Få heller noen til å passe på barnet når h*n blir gammel nok, og dra alene. 1
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #39 Skrevet 8. desember 2013 Ikke noe rart mange barn skriker, og gi de propper i ørene med vilje er tortur. Ville aldri dratt med de på flytur, stakkars små.Anonymous poster hash: 67d45...927 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå