AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Hei. Vi trenger noen gode tips til en lang flytur med ei lita jente på 11 mnd. Hu kan ikke låe eller krabbe ennå og elsker å sitte på fanget. Men hvordan gjør man det med mat og sånt? Må jo ha varmt vann og kaldt til mme og pulver, kan man ha det med ? Anonymous poster hash: d9987...97b
Gjest Magdalene Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Er det lang flytur? Typ; 7-12timer? Om ikke hadde jeg bare droppet å ta med MME og slikt til en så stor unge. En ettåring spiser vel og drikker som vanlige? Ellers er det jo bare å ta med bøker og slikt da.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Ja er vel 10 timers flytur også er det på kvelden så hun pleier å få en flske før hun sovner. Også tenkte jeg det kunne være lurt på opp og ned turen :-) Anonymous poster hash: d9987...97b
C-girl Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Flyvertinnene vil nok være behjelpelig med både varmt og kaldt vann til flasken. Pulveret får du nok ha med på flyet, bare forklar at det er mme til sikkerhetskontrollen.
Gjest Clafoutis Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Vi fløy med gutten vår da han var 10 mnd gammel. Riktignok bare en fem timers flytur, men noen av tipsene mine er nok uansett relevante Vi hadde med flasker og kartonger med ferdigblandet MME for å gi ham under take off og landing (ved å svelge unngår barnet som oftest å få dotter ørene). Vi hadde også med matpakke med brødskiver, og for kos og avledning: smoothie, rosiner, fingerkjeks og et par bokser med oppskåret frukt. Det er greit å ha med seg mat til barn gjennom sikkerhetskontrollen, men du kan bli bedt om å smake på det selv. Vi tok også med 2-3 leker så han hadde noe å drive med. Men han syntes i grunnen flymagasinet og spyposen var mer spennende å leke med Alt i alt gikk flyturene (ut og hjem) med ham over all forventning, han var rolig og grei hele tiden (enda han generelt er en aktiv, høylytt og litt krevende fyr) og sov også bedre og lenger på begge flyturene enn han vanligvis gjorde på den tiden.
Vera Vinge Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Jeg vil anbefale deg å speide etter en ledig tre-seter, så dere kan legge henne til å sove mellom dere. I tillegg slipper dere å føle at dere plager sidemannen, dersom barnet sitter urolig på fanget. Sønnen min har pleid å sove godt på fly, sikkert pga. duren. Ellers har vi hatt med morsom mat å spise, som blåbær, bringebær, rosiner, smoothier osv. Har man barn som liker ipad, kan det jo være aktuelt å la henne se på noe der, dersom hun ikke skal sove med en gang. Bøker, leker. De gangene vi har flydd, syns jeg perioden før take-off har vært den mest slitsomme. Hvor de ber om å ta på selen, så barnet må sitte helt i ro, samtidig som det ofte er dårlig luft og ingen bevegelse i flyet. Selve flyturene har fått over all forventning. Og da han var sju mnd og jeg skulle amme under take-off, men hvor det var forsinkelser, så gutten var sulten og urolig, mens jeg egentlig ikke ville la ham ta all melka før vi lettet. Jeg endte vel opp med å amme, og så brukte han smokken under letting, og det gikk likevel fint med ørene.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Hvorfor skal du ha med et lite barn på en så lang flytur??Anonymous poster hash: 7c5d7...a45 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Hvorfor skal du ha med et lite barn på en så lang flytur??Anonymous poster hash: 7c5d7...a45 Nå er ikke jeg ts, men hvorfor i all verden skal man slutte å leve når man får barn??? Tok mitt barn med til syden 6 uker etter fødsel for 10 år siden. Livet stopper ikke selv om man får barn. Man er ikke dømt til et liv hjemme, en tur til sverige med campingvogna en gang i året og en kafetur i uka med barselgrupoa, kun fordi man har barn. Enten har du ikke unger selv eller så har du sluttet å leve etter du fikk barn. Anonymous poster hash: d35ed...22e 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes bare synd på de andre på fly når det er så lang tur og når ungen starter og hyle. Anonymous poster hash: 7d646...612 8
Gjest Magdalene Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes bare synd på de andre på fly når det er så lang tur og når ungen starter og hyle. Anonymous poster hash: 7d646...612 Er det opplest og vedtatt at ungen skal hyle? Vi har reist MYE og langt med våre. Har aldri opplevd at de har hylt og skreket på flyet. Man kjenner sine egne barn best. TS; ja, da kan det være greit ja. Ta med pulver. Kaldt vann får du på flaske på flyet/i kosk før du går på flyet, og varmt vann kan du enten ta med deg på termos (du må mest sannsynlig smake på det for å få det gjennom sikkerhetssjekken), eller få av flyvertinnene. Pass på å ta med ekstra smokk, pute/teppe til når hun sover, slik at det ikke blir så tungt/varmt å ha henne på fanget. Har dere god beinplass, kan hun jo event legges på gulvet når hun skal sove (på pute/teppe). Ellers så er det greit å ta med noen Ellas snorhie(går greit gjennom sikkerhetskontrollen), rosiner, og slikt. Husk leker uten lyd (skikkelig plagsomt med masse lekelyder for andre). Bæresele har vært et must for oss når vi har reist. Deilig å slippe å holde de små når man skal inn på flyet, stå i kø etc.. Å reise med barn som hverken krabber eller går er en drøm på flyet 😉 God tur!
Myrthel Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes bare synd på de andre på fly når det er så lang tur og når ungen starter og hyle. Anonymous poster hash: 7d646...612 Det er så sant. Småbarnsforeldre som bare SKAL leve videre som om ingenting har skjedd etter at de har fått barn - og utsetter andre for et fullstendig kaos, har ikke mye i topplokket. Jeg har opplevd noen flyturer hvor små babyer har hylt i timesvis eller bråket på andre måter. Foreldre som traver frem og tilbake i en trang midtgang og dulter bort i deg HVER gang de går forbi med babyen på armen. Sist vi var på tur fikk et lite barn en plastflaske av moren, som han satt og klemte på. Denne lyden var jo selvsagt artig for barnet, men for oss andre var det tortur. Vet ikke hvor mange stygge blikk den mora fikk - før en mann eksploderte og fortalte hva han mente om foreldre som ikke tar hensyn. Så mitt råd er iallefall å ikke dra på flytur med mindre du er helt sikker på at ungen klarer å sitte stille i alle de timene turen tar. (og hvem er det??) 7
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Det er så sant. Småbarnsforeldre som bare SKAL leve videre som om ingenting har skjedd etter at de har fått barn - og utsetter andre for et fullstendig kaos, har ikke mye i topplokket. Jeg har opplevd noen flyturer hvor små babyer har hylt i timesvis eller bråket på andre måter. Foreldre som traver frem og tilbake i en trang midtgang og dulter bort i deg HVER gang de går forbi med babyen på armen. Sist vi var på tur fikk et lite barn en plastflaske av moren, som han satt og klemte på. Denne lyden var jo selvsagt artig for barnet, men for oss andre var det tortur. Vet ikke hvor mange stygge blikk den mora fikk - før en mann eksploderte og fortalte hva han mente om foreldre som ikke tar hensyn. Så mitt råd er iallefall å ikke dra på flytur med mindre du er helt sikker på at ungen klarer å sitte stille i alle de timene turen tar. (og hvem er det??) Signerer denne!! Har selv barn og har gjort prioriteringer i livet som innebærer at det ike blir sydenturer på noen år. Ferie er ferie selv om vi er hjemme eller på en liten biltur over grensa.Anonymous poster hash: 7c5d7...a45 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Selv om barnet er rolig til vanlig så er det uvante omgivelser og man får jo ikke rørt sånn på seg. Dessuten har man trykket i kabinen som ikke er det samme som nede på jorden. Jeg satt over 4 timer på fly fra Hellas og ungen foran skrek i 4 strake timer, mye var trass. Kom ut av flyet med pipelyder i øret og var mildt sagt ikke særlig blid. Kom fremmende bort og sa de syntes synd på oss så satt på raden bak de. Gleder meg den dagen det kommer flyruter der barn ikke er tillatt. Anonymous poster hash: 7d646...612 6
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Nå er ikke jeg ts, men hvorfor i all verden skal man slutte å leve når man får barn??? Tok mitt barn med til syden 6 uker etter fødsel for 10 år siden. Livet stopper ikke selv om man får barn. Man er ikke dømt til et liv hjemme, en tur til sverige med campingvogna en gang i året og en kafetur i uka med barselgrupoa, kun fordi man har barn. Enten har du ikke unger selv eller så har du sluttet å leve etter du fikk barn. Anonymous poster hash: d35ed...22e Jepp, livet mitt er helt forferdelig etter at jeg fikk barn og ikke kan fly på mange år jeg kunne jo like gjerne gått i fengselAnonymous poster hash: 7c5d7...a45 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 TS her.. Tusen takk for mange gode råd, greit å få noen tips sånn at turen blir litt bedre.. Til dere som er SÅ i mot at unger er på flyet, så må jeg si at det er ikke rart det er krig i verden når man ikke kan tåle noen unger noen timer... Hehe må le av dere....Anonymous poster hash: d9987...97b 1
bush babe Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Signerer ts sitt innlegg. Klart man kan fly selvom man har fått barn. De som ikke tåler lyder fra andre burde tenke seg om to ganger før de reiser. Jada, jeg vet hyling ikke er gøy, men det er mye annet på en lang flytur som også kan være ille. Er dere så lite tolerante, eller forventer stillhet og ro på en flytur, får dere betale for det. Business eller first class passer bedre da tenker jeg. Ellers må tjukke folk, barn, de som legger ned seteryggen, de som lukter vondt, de som promper, de som drikker seg fulle og alle andre som på noe som helst vis kan være plagsomme, slutte å fly God tur ts, og forhåpentligvis går det helt smertefritt 1
Myrthel Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 TS her.. Tusen takk for mange gode råd, greit å få noen tips sånn at turen blir litt bedre.. Til dere som er SÅ i mot at unger er på flyet, så må jeg si at det er ikke rart det er krig i verden når man ikke kan tåle noen unger noen timer... Hehe må le av dere....Anonymous poster hash: d9987...97b Nei, det er jammen meg ikke rart det er krig i verden når noen småbarnsforeldre mener de kan gjøre som de vil på offentlige steder. Det er faktisk ganske sikkert at det ikke er mange fremmede som syntes din hylende baby er sjarmerende på et fly, hvor man ikke har mulighet til å komme seg vekk. For at det ikke skal bli "krig" må nemlig de som lager problemet - fjerne det. Det hjelper ikke å be de som sitter stille og ikke forstyrrer noen om å forandre seg....... 6
Meridian Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Det er så sant. Småbarnsforeldre som bare SKAL leve videre som om ingenting har skjedd etter at de har fått barn - og utsetter andre for et fullstendig kaos, har ikke mye i topplokket. Jeg har opplevd noen flyturer hvor små babyer har hylt i timesvis eller bråket på andre måter. Foreldre som traver frem og tilbake i en trang midtgang og dulter bort i deg HVER gang de går forbi med babyen på armen. Sist vi var på tur fikk et lite barn en plastflaske av moren, som han satt og klemte på. Denne lyden var jo selvsagt artig for barnet, men for oss andre var det tortur. Vet ikke hvor mange stygge blikk den mora fikk - før en mann eksploderte og fortalte hva han mente om foreldre som ikke tar hensyn. Så mitt råd er iallefall å ikke dra på flytur med mindre du er helt sikker på at ungen klarer å sitte stille i alle de timene turen tar. (og hvem er det??) Hjelp, derfor tør ikke jeg å få barn siden det er så mange barnehatere der ute ... kan ikke vente med å komme meg rundt til barnet blir stor heller.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Til dere som er SÅ i mot at unger er på flyet, så må jeg si at det er ikke rart det er krig i verden når man ikke kan tåle noen unger noen timer... Hehe må le av dere....Anonymous poster hash: d9987...97b Det er ikke rart det er krig i verden når folk ikke har vett til å vise hensyn. Å utsette hundre medpassasjerer for flere timer med hylgrining er ikke å ta hensyn.Anonymous poster hash: 34e7b...ede 3
Meridian Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Nei, det er jammen meg ikke rart det er krig i verden når noen småbarnsforeldre mener de kan gjøre som de vil på offentlige steder. Det er faktisk ganske sikkert at det ikke er mange fremmede som syntes din hylende baby er sjarmerende på et fly, hvor man ikke har mulighet til å komme seg vekk. For at det ikke skal bli "krig" må nemlig de som lager problemet - fjerne det. Det hjelper ikke å be de som sitter stille og ikke forstyrrer noen om å forandre seg....... Men du kan ikke mene at det skal være forbudt å ta med barn på flyet? Det skjønner vel du også at ikke går? Det er mange som skal feire jul andre steder og må dra langt for å komme til familie. De kunne eventuelt ha en egen barneavdeling slik som på toget? Jeg bryr meg ikke om det er barn på flyet så lenge de oppfører seg. Små barn som gråter må man bare tåle, man kan ikke gjøre noe med det uansett? Jeg tror foreldre gjør så godt de kan, og da burde andre kanskje ha litt medfølelse? Det hadde jeg blitt glad for iallfall, og det tror jeg du også ville blitt glad for om du var småbarnsmor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå