Gå til innhold

Anonyme innlegg


Nymia

Anbefalte innlegg

Ikke missforstå, jeg forstår noen gang grunnen til at man poster anonymt. Men det virker litt sånn på meg at dersom man har en (muligens) sterk mening om noe eller at man spør om noe som er en smule pinlig (hvis man er 15..) så poster man anonymt med en gang.

Jeg har følgt litt med på dette forumet en stund uten å ha skrevet noe spesiellt, men i det siste har jeg faktisk kommentert på noen innlegg. Selv om temaet kanskje er litt pinlig el liknende så krysser jeg ikke av for anonym.

Så sp er vel egentlig ; Er folk så ille berørt av det de spør/svarer på, at de krysser av for anonym, eller er det folk som er mye her inne og ikke vil at de andre man kjenner her inne skal vite så mye om "deg".?

Og dette er bare et sp. Jeg tror virkelig ikke jeg er tøffere enn noen andre ( Jeg holder jo meg til janteloven som en normal nordmann, gid forby).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violetta

Dersom man ikke krysser av for anonym risikerer man å måtte stå til ansvar for det man har skrevet i all fremtid, bli sitert fullstendig ut av sammenheng og bli påstått gjenkjent av totalt fremmede brukere.

Om man ikke kan ha dette valget tror jeg ikke kg har en fremtid for mange.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg luker ut ting som kan linkes veldig direkte til meg, spesielt om de omhandler familien min på noen måte. Det blir alltid skrevet som anonym.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har krysset for anonym, når jeg har skrevet ting som kan gjøre meg gjenkjennbar. Ønsker ikke at noen skal kunne finne ut hvem jeg er IRL. Forstår at dem som poster mye her, krysser av anonym, for å slippe at meninger blir hengende med brukeren, blir tolket feil, brukt i alle mulige og umulige situasjoner osv. Har sett endel eksempler på det. Tråder som er blitt helt avsporet, fordi noen har dratt fram ting en bruker har skrevet før, vridd, vrengt og misbrukt det til det ugjenkjennelige. Så anonymknappen, er egentlig en god ting. Å skulle noen misbruke den over evne, så finner moddene hvilken bruker det er uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster som AB uansett om jeg svarer på pinlige tema eller ikke.

Jeg har dessverre sett for mange eksempler på naivitet, når det gjelder kombinasjonen av søkbart brukernavn og opplysninger som blir lagt ut over tid. Tror mange hadde blitt skremt, hvis de sjekket ut hva man kan finne ut om en bruker som har vært her i f.eks. 10 år. Googlet selv mitt brukernavn en gang, og fikk opp rundt 20 sider. Da gikk jeg over til å skrive som AB.

Heldigvis er det slik at Admin/KG tilbyr oss muligheten til å poste som AB: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=597183&page=1&#entry9857824 . Takk for det. :)

Jeg lurer forresten på hvorfor folk har behov for å poste med "Brukernavn", når de kan la være? Uforståelig for min del... ;)



Anonymous poster hash: b2631...922
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å poste med brukernavn kan man skape seg en identitet på forumet. Dette kan selvsagt både være positivt og negativt. Om man for eksempel har en identitet som seriøs bruker med fornuftige svar, kan dette legge mer tyngde bak en post. På den annen side, om man har en identitet som forumklovn og troll, så blir man kanskje ikke tatt like alvorlig, men man kan likevel skape mye moro uten å provosere like mye som en anonym bruker kanskje ville ha gjort fordi det er en sammenheng i det.

Jeg poster ikke anonymt selv, men jeg har ikke noen problemer med å forstå hvorfor noen ønsker å gjøre det. Det er mulig å finne ut en god del om en person gjennom postene deres, og det er en del spørsmål som er relativt sensitive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg postar alltid som anonym, det gjer eg fordi det er enklast.



Anonymous poster hash: c2bdf...a87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for gode svar folkens :) Som sagt så var det bare noe jeg lurte på og jeg setter meget god pris på tilbakemeldingene.

Kan vel bare stenge denne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser ofte av som anonym hvis jeg skriver i seksualforumet, kommer ann på temaet, men rett og slett fordi jeg er redd for å bli gjennkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det er flere som kjenner meg her inne. Så om jeg f.eks hadde blitt gravid og laget en tråd der jeg spurte om jeg skulle ta abort eller ikke, så hadde jeg naturlig nok postet som AB fordi jeg ikke hadde villet at mine venner skulle vite at jeg var gravid.

Om jeg poster en tråd i kropp og helse eller svarer med mine erfaringer osv, så poster jeg som regel som AB. Det handler ikke om at jeg ikke står for det jeg skriver, men fordi at noen ting er så personlige at jeg ikke vil at venner skal vite det.

Hadde jeg hatt et problem i mitt forhold ville jeg også postet som AB av samme grunn.

Så om det er feigt av meg at jeg ikke vil at mine venner skal vite veldig private ting om meg (som f.eks om jeg får en soppinfeksjon o.l) så får det bare være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster som ab for å ikke bli gjenkjent. Mine sterke meninger her er de samme irl,

så ikke så vanskelig å kjenne igjen.

Anonymous poster hash: 7a91a...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke huske at navnet mitt noen gang har blitt brukt meg, så jeg tror dere overdriver litt allesammen, det er nok bare god gammeldags overtro som driver dere.

De av dere som ikke vil at vennene deres skal vite at dere er gravide, er det noen spesiell grunn til at dere vil skrive at dere er gravide her på kvinneguiden før vennene deres får vite dette her? Hva om vi er vennene deres da? Da får vi vite det før vennene deres da?

Jeg er stolt av at jeg aldri har brukt anonymbruker funksjonen og at jeg bestandig kan stå for det jeg sier!

Det er hva man kan kalle trofast og redelig, - forresten er moderator yvonne av samme sort!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at navnet mitt noen gang har blitt brukt meg, så jeg tror dere overdriver litt allesammen, det er nok bare god gammeldags overtro som driver dere.

Navnet ditt kommer ikke til å bli brukt mot deg. Men etterhvert som folk finner ut hva slags person du er, og hva ditt formål oftest er så vil det avgjøre hvordan personer kommer til å svare til deg eller om de kommer til å svare.

Selv må jeg innrømme at hvis jeg skal skrive noe som er litt edgy så bruker jeg alltid AB-funksjonen. Kjedelig å ha mange fordommer mot seg fordi man står fram med meninger som mange missliker.

Anonymous poster hash: ad12c...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Navnet ditt kommer ikke til å bli brukt mot deg. Men etterhvert som folk finner ut hva slags person du er, og hva ditt formål oftest er så vil det avgjøre hvordan personer kommer til å svare til deg eller om de kommer til å svare. Selv må jeg innrømme at hvis jeg skal skrive noe som er litt edgy så bruker jeg alltid AB-funksjonen. Kjedelig å ha mange fordommer mot seg fordi man står fram med meninger som mange missliker. Anonymous poster hash: ad12c...472

Jeg skjønte ikke helt hva du mente? Var det postivt eller negativt at fordsomfullle mennesker ikke ville svare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke helt hva du mente? Var det postivt eller negativt at fordsomfullle mennesker ikke ville svare meg?

Helt situasjonsavhengig.

Anonymous poster hash: ad12c...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt situasjonsavhengig. Anonymous poster hash: ad12c...472

Nja, jeg tror ikke jeg er så interessant at noen ikke vil snakke med meg? I såfall så er det jo bare bra? Jeg vil jo ikke snakke med noen som ellers ikke ville ha snakket med meg om de visste hvem jeg var?

Da ville jeg heller byttet nicknavn, "kjekkogsnillmann" og ferdig med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

De av dere som ikke vil at vennene deres skal vite at dere er gravide, er det noen spesiell grunn til at dere vil skrive at dere er gravide her på kvinneguiden før vennene deres får vite dette her? Hva om vi er vennene deres da? Da får vi vite det før vennene deres da?

Som sagt hadde jeg ikke villet at mine venner skulle fått vite det, fordi jeg uansett ville tatt abort i den situasjonen jeg er i nå. På samme måte som at jeg ikke vil at mine venner skal vite når jeg har soppinfeksjon og diverse annet. Det er ting jeg anser som privat og det er mange kvinner her inne som kan komme med gode råd ang sånne ting.

Og mange kvinner vil jo ikke fortelle hele verden at de er gravide i uke 2, mens man kanskje er så glad (om det var ønsket) at de bare føler de har lyst å rope det ut til hele verden, og da kan KG være god hjelp.

Edit: Om det ikke hadde vært privat dette med soppinfeksjon og andre plager så kunne jeg like gjerne spurt på facebook, men som sagt så er dette noe venner strengt tatt verken trenger eller har lyst til å vite. Og derfor poster jeg som AB de gangene.

Endret av avocadoen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...