Gå til innhold

Stor familie -hvem inviterer man til bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en utrolig stor familie og 30 søskenbarn :o Mange av de har jeg ingen eller veldig liten kontakt med pga avstand og alderforskjell. Hva skal jeg gjøre den dagen jeg skal gifte meg? Har ikke lyst til å gjøre forskjell, likvel blir det dyrt å invitere så mange....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi inviterer kun søskenbarn vi har mye kontakt med. De regner vi som venner, så de inviteres som det.

Skrevet

Hei!

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Det vi har valgt å gjøre er å invitere de søskenbarna som er nærmest meg i alder. Ikke minst for å få en litt mer jevn fordeling av gjester fra hver av sidene. Resten av mine søskenbarn er invitert til kaffen.

Det har blitt noen som er skuffet. Men de aller fleste skjønner at man ikke kan invitere over 30 søskenbarn til middag i et bryllup.

Skrevet

Vi gjør ingen forskjell og inviterer alle søskenbarn. De vi har minst kontakt med kommer ikke allikevel.... :wink:

Skrevet

En annen mulighet, er jo å dele opp.

Noen til middag, resten til kaffe?

Skrevet

Jeg har altfor mye familie selv, ikke nok med søskenbarn, men noen av dem er jo så gamle at de har barn som er like gamle som meg! Derfor inviterte jeg dem jeg i det hele tatt har noe kontakt med. Det ble noen sure miner ja, men synes ikke de har så mye å komme med når jeg ikke ble invitert i konfirmasjonene deres en gang!

Du må se hva du synes, og husk at om 100 år er allting glemt :wink:

Gjest Poirot
Skrevet
Hei!

Det har blitt noen som er skuffet. Men de aller fleste skjønner at man ikke kan invitere over 30 søskenbarn til middag i et bryllup.

Særlig ikke hvis de er gift....

Jeg ville kun invitert de jeg hadde et godt forhold til om det var så mange.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi inviterer de vi ønsker å feire dagen VÅR med, og hva familiemedelmmer måtte mene får være opp til de. Vi kommer IKKE til å invitere noen som vi IKKE har kontakt med i dag. For det syns jeg blir for dumt bare fordi vi liksom er i familie.

Det er dere to som bestemmer hvem som skal komme, og ingen andre har noe de skulle ha sagt.

Skrevet

Jeg har også mange søskenbarn; ca 40 stykker. så vi inviterte bare de jeg hadde veldig lyst skulle være der; de jeg har hatt kontakt med gjennom årene og som jeg visst hadde lyst til å komme...

Skrevet

Jeg har veldig mye slekt og 54 søskenbarn, og jeg har heller invitert nærmeste familie til middag og resten til kaffi. Så måtte vi sette en grense fra konfirmantalder og opp.

Skrevet

Jeg har også mange søskenbarn,men har kun invitert dem jeg har kontakt med.Jeg har faktisk søskenbarn i Drammen som jeg aldri har snakket med,vet knapt hva de heter.For meg blir det da helt feil å invitere dem i bryllup.Moren dems er heller ikke invitert.Snakket sist med den tanta for 14 år siden.Gidder ikke bruke penger på fremmede.

Skrevet

Det skjønner jeg, da hadde ikke jeg heller invitert de. Jeg har veldig bra kontakt med noen, sporadisk med noen, og ingen kontakt uten at jeg møter på de med noen, men har valgt og invitere alle likevel. Klarer ikke gjøre forskjell. :-?

Skrevet

Jeg har bare 1 tante, 1 onkel m/partner og 4 søskenbarn. Samboer har 10 tanter/onkler m/partnere + 20 søskenbarn (de fleste med partnere). Jeg inviterer tante + onkel m/partner, i tillegg til de to søskenbarnene jeg har nærmest kontakt med. Han inviterer en tante/onkel fra hver side + det søskenbarnet han har kontakt med.

Skrevet

Jeg har ikke SÅ mange søskenbarn, bare 12, men mange av dem er voksne og har mange barn igjen.

Jeg har valgt å invitere mine taner og onkler og 'unge' søskenbarn (dvs under konf.alder) til middag, og så resten av søskenbarna mine m partnere (uten barn) til kaffe. Han har få søskenbarn, og de reiser langt, så de får alle være til middag selv om de er voksne alle 4.

Skrevet

Selv har jeg 14 søskenbarn og Ordensmannen 43.

Jeg har invitert 11 av mine, de tre siste er på Vesla sin alder, så de er for unge.. De 11 andre er som søsken for meg og derfor helt naturlig å invitere i bryllupet.

Ordensmannen har invitert de han har hatt lag med opp igjennom oppveksten, eller som vi har mye lag med i dag. Det ble 8 stk. Han har søskenbarn som er eldre enn mor si, og dermed også svært lite til felles med enkelte.

De vi har endt opp med er alle mennesker vi har lyst til å ha i bryllupet.

Egentlig er vel 9 av søskenbarna hans invitert, den siste er invitert som samboeren til ei god venninne av meg. Så han er litt sånn midt i mellom "venn og familie gjest.."

Skrevet

Me har diskutert dette kjempemasse fram og tilbake. DaMitT (mannen min) har lyst å invitera dei søskenbarna han ser på som "søsken", medan eg får dårleg samvit om eg ikkje inviterer alle. Jamvel om eg ikkje har kontakt med dei lenger.

- Trur me har landa på å invitera dei me har mest kontakt med begge to, så får me sjå om me skal invitera fleire til kaffi. Det får gå sin gong om dei vert sure. Det er trass i alt vår dag, og me må få lov til å halda han saman med dei me vil.

Det same må de gjera! :D

Skrevet

Min samboer har ingen søskenbarn, og jeg har 6..Likevel har jeg bare invitert 2..fordi jeg har mest kontakt med de..Jeg har rett og slett ingen interesse av å ha de 4 andre i bryllupet.

Skrevet
Særlig ikke hvis de er gift....

Jeg ville kun invitert de jeg hadde et godt forhold til om det var så mange.

Dette sliter jeg med også. Jeg har nesten 30 søskenbarn, men hvis jeg skal kutte så blir det først og fremst alle barna i to familier, for jeg hverken kjenner dem eller liker dem spesielt. Det synes jeg er dårlig gjort, så det blir nok ikke sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...