Gå til innhold

Røykere - hvordan vil dere forholde dere etter 1. juni?

Ambi

Hvordan kommer du som røyker til forholde deg til utesteder etter 1. juni?  

1. 1. Hvordan kommer du som røyker til forholde deg til utesteder etter 1. juni?

• Jeg kommer til å gå ut mye mindre enn før og heller treffe venner hjemme
      1
    • Jeg kommer til å søke å finne alternative utesteder og "smutthuller" i loven
      2
    • En kombinasjon av alt. 1 og 2
      3
    • Jeg kommer til å gå ut like mye som før og forholde meg til forbudet
      7
    • Jeg slutter like godt å røyke
      1

Anbefalte innlegg

Jeg vet at Svez tok opp et spørsmål til røykere - om røykeloven og uteplasser i tråden som ble startet 26/4.

Jeg tillater meg likevel å stille spørsmålet igjen - og det er RØYKERNE jeg vil ha svar fra. Hva ikke-røykere og eks-røykere mener om loven syns jeg ikke er så interesant.... Derimot lurer jeg på hvordan folk som i dag pleier å nyte sin sigarett sammen med en øl på by'n vil forholde seg etter 1.juni

mvh

Ambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kommer til å fortsette som før, bortsett fra at jeg kommer til å gå ut og inn veldig mye for å røyke. Uansett vær...

Men jeg tror ikke det blir noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si litt om mine egne tanker rundt dette:

Jeg tror at de fleste av oss kommer til å differansiere noe i forhold til i hvilken sammenheng man går ut.

Mitt "uteliv" dreier seg stort sett om å gå ut for å treffe en gjeng med venner evt. en venninne å ta noen øl eller noen glass vin. For de aller fleste av oss hører røyken med. Jeg er er ikke typisk i målgruppa som er ute for vill festing, å treffe nye mennesker eller å sjekke. Så for oss vil det i stor grad bli til at vi drikker vår vin sammen hjemme. Det blir ihvertfall ikke aktuelt å stå ute på et fortau å dampe- for så gå inn å drikke - for så å gå ut å dampe igjen.

I noen sammenhenger vil lite forandre seg, f.eks. i forhold til å gå på konsert, gå ut å spise med kollegaer osv. Da har man jo lite valg. Men jeg forsvinner nok raskt etter kaffen!

Til slutt vil jeg helt sikkert ivre for å finne utesteder som våger å lage "smutthull" - uten at de plager andre gjester eller ansatte. Og jeg vil applaudere en rettslig prøving av slike tiltak - for å få belyst muligheten for egne avskjermede røykearenaer. Puff i vei!

:wink:

Ambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...