Saraby Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Hei! Jeg er ei jente på 20 år. I Januar i år fikk jeg plutselig akutte smerter i korsryggen noe som viste seg å være et prolaps. Ble så ille at jeg ikke klarte å gå i en periode på 2-3 måneder. Var til utredninger, prøvde forskjellig smertestillende og neurologiske med. for nervesmerter. Tok flere MR-bilder som etterhvert viste at prolapsets størrelse og de store smertene jeg hadde ikke samsvarte. De fant også litt artrose i hoftene og noe slitasje andre steder i ryggen. Fikk ikke lov til å drive med noen form for trening siden jeg hadde så vondt og slet med å gå. Plutselig begynte jeg å bli bedre og klarteå fungere nogenlunde igjen så utredning og behandling ble avsluttet. Nå i ettertid er jeg bedre (les: mye bedre, enn det jeg var), men har fortsatt en del ubehag og smerter, spesielt i hoftene, lysken og siden av lårene, men ikke de samme strålesmertene jeg hadde. Får også vondt i ryggen hvis jeg har hatt en veldig lang dag. Hoftesmertene er konstante. De er der uansett om jeg står, går, sitter eller ligger. Det er et konstant stort ubehag med plutselig vonde stikninger. Jeg lurer nå på å kontakte fastlege igjen, men jeg kvier meg fordi jeg hater å gå til legen. Også fordi jeg følte jeg ikke fikk noe særlig ut av utredningen jeg hadde sist. Hva kan egentlig gjøres? Annet enn det jeg allerede har vært igjennom? Kan dette være prolapset som har skadet noe i ryggen, eller kan det rett og slett være slitasjegikten i hoftene? Hva er å gjøre med det? (bortsett fra trening). Relevant informasjon kan være at jeg trener 3-4 ganger i uken. Da gjerne vanntrening og trening som skal være styrkende på rygg, bekken og hofter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå