Gå til innhold

Skal overraske ham med tur. Men hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og min kjæreste fyller snart ett årsdag, og han har også bursdag kun 2 dager etter.
Så jeg bestemte meg for å utnytte anledningen og ta ham med på tur ett sted!
Det kan ikke være noe altfor fancy og altfor dyrt. Det skal være en gave til oss begge, i og med at jeg ikke har reist noen steder på snart 10 år, og virkelig trenger å komme ut av Norge, selv for noen få dager.

Har altså laget budsjett på 6000,-. Kan IKKE overstige dette, og alt under hadde vært tipptopp. Så hvor skal jeg ta ham med? Er det noen som har et forslag? Er veldig lysten på en fantastisk romantisk sted. Er ikke veldig hypp på sydentur. Men mer som en romantisk, liten by som er opplevelsesrik og som har mye å by på.

Håper noen kan ta seg tid til å svare. Setter pris på alle forslag! :)

Edit: Skrivefeil

Endret av Skilpadden
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Riga, Warszawa, Tallin, London, Dublin eller Paris.

Shopping, sightseeing, god mat, langhelg.

Finnes mange billige flybilletter, hotel får handles etter budsjettet:)

God tur og kos dere :)

Anonymous poster hash: 1ced8...909
  • Liker 1
Skrevet

Riga, Warszawa, Tallin, London, Dublin eller Paris.

Shopping, sightseeing, god mat, langhelg.

Finnes mange billige flybilletter, hotel får handles etter budsjettet:)

God tur og kos dere :)

Anonymous poster hash: 1ced8...909

Da skal jeg google disse. Vil helst unngå slike store byer som London. Vil at det skal være noe mer originalt! :)

Tusen hjertelig takk for svar! :)

Skrevet

Firenze. Har hørt at det er en utrolig fin by, så den står på min liste over byer å besøke. :)

• Liker 2
Skrevet

6000 for fly, overnatting, transport og mat? :) eller kun fly og overnatting?

Tallin, Riga, Villnius, Praha, Warshawa, Gdansk, Krakow

Wissair pleier å ha billige flybilletter til Gdansk og Vilnius om jeg ikke tar feil.

Skrevet

Vi brukte 2800 på fly og hotell til Warszawa i fjor til 2. Kjøpte gjennom restplasser hos finn.no. Bestilte kanskje 3 uker før avreise.

• Liker 1
Skrevet

Når er det snakk om?

Anonymous poster hash: 07c4e...529
Skrevet

Dropp Riga! Kjip by. Firenze er nok litt dyrere, men en fin by.

Brugge, Belfast, Reykjavik, Lisboa, Praha, Krakow er kanskje litt mer originale?

Anonymous poster hash: b3735...bf6

Skrevet

Er det 6000 totalt, eller 6000 for hotell og fly? :)

Min favorittby i Europa er København, så den ville jeg anbefalt. Ellers har jeg hørt masse bra om Dublin og Edinburg :)

Skrevet

Jeg og min ekskjæreste dro til Paris en helg, og klarte oss fint på under 6000 kr (men så shoppet jeg litt i tillegg. Vi betalte hver for oss, så det gikk ikke så hardt utover lommeboken som hvis jeg hadde betalt alt!)! Jeg er veldig glad i Paris, hvis du vil ha tips til hoteller og spisesteder som ikke koster alt for mye, og fine severdigheter, så kan du gjerne sende meg en PM!

Skrevet

Min favorittby i Europa er København, så den ville jeg anbefalt. Ellers har jeg hørt masse bra om Dublin og Edinburg :)

Dublin er kjempekoselig, men det er ikke noe spesielt billig der. Og det er veldig surt der om vinteren. Kaldt både ute og inne.

Skrevet

Når er det snakk om?

Wien, Budapest, Firenze, Paris, Dublin ++

Det spørs også litt hva dere er interessert i å gjøre og hva dere vil se på av severdigheter.

Skrevet

Wien! Byen er en perle, kanskje ikke typisk romantisk som Paris og Roma og heller ikke like dyr, men minst like vakker, proppfull av kultur, musikk og arkitektonisk skjønnhet, fantastiske kaker og kafeer, enkel å komme seg rundt i. Norwegian flyr.

Praha er også flott, og noe billigere enn Wien.

Anonymous poster hash: 53a1f...416
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nå har jeg akkurat vært en uke på Madeira.I og med at charterselskapene har litt for mange flyvninger dit i forhold til etterspørsel så er prisene for øyeblikket lave. Vi dro med Star tour og for fly tur/retur og en uke på 4 stjernes hotel så betalte jeg 2400,-pr pers. Vi hadde fullt kjøkken på rommet så vi handlet inn og laget mye av maten selv.

Madeira er en koselig øy med flott natur, en veldig koselig hovedstad( Funchal) .

http://www.startour.no/feriereiser/Portugal/Madeira/?season=vinter-13-14

Vi bodde på Pestana Village og Miramar i village delen og som du vil se av linken så ligger prisene på en ukes tur fra 1300 fir de rimeligste hotellene. Men det er nå før jul.

det tar litt over 5 timer med fly. Temperaturen ligger jevnt på 19 - 23 grader ca. og øya har en fantastisk blomsterprakt. God mat, rent vann, hyggelige innbyggere. Vil absolutt anbefale en tur hit.

en annen måte å finne rimelige turer på er å følge med på om Norwegian og Sas har salg. Om det er etter jul dere skal dra så er det ofte salg på flybiletter på den tiden. Så følger du med og ser hvor du kan fly for en rimelig penge. Om du da samtidig følger med på hotels.com og booking .com så har de også ofte gode tilbud på hoteller. bare med deg på alle sine nyhetsbrev så får du dette inn på mail.

Også charterselskapene har ukentlige gode tilbud om du melder deg på disse. dette er spesifiserte reiser slik at du vet hva slags hotell du har bestillt.

Jeg drar ofte dit som jeg får et godt tilbud. Har jeg ikke vært der før så er det alltid noe nytt å oppleve tenker jeg og har fått mange flotte og billige turer på den måten.

Endret av caroprins
Skrevet

6000 for fly, overnatting, transport og mat? :) eller kun fly og overnatting?

Tallin, Riga, Villnius, Praha, Warshawa, Gdansk, Krakow

Wissair pleier å ha billige flybilletter til Gdansk og Vilnius om jeg ikke tar feil.

Når er det snakk om?

Wien, Budapest, Firenze, Paris, Dublin ++

Det spørs også litt hva dere er interessert i å gjøre og hva dere vil se på av severdigheter.

Når er det snakk om?

Anonymous poster hash: 07c4e...529

Det er snakk om fra 7. til 10-11. februar. Og aller helst 6000 totalt! Er det en grei budsjett eller bør jeg gå høyere opp?

Skrevet

Jeg og min ekskjæreste dro til Paris en helg, og klarte oss fint på under 6000 kr (men så shoppet jeg litt i tillegg. Vi betalte hver for oss, så det gikk ikke så hardt utover lommeboken som hvis jeg hadde betalt alt!)! Jeg er veldig glad i Paris, hvis du vil ha tips til hoteller og spisesteder som ikke koster alt for mye, og fine severdigheter, så kan du gjerne sende meg en PM!

Det kan jeg veldig gjerne gjøre! Paris står selvsagt i lista om jeg ikke finner et annet sted å dra til. Tusen takk :)

Skrevet

Du får greie hotellrom for rundt 400-500 kroner natta (dobbeltrom, uten frokost) om du holder deg til steder som ikke er for øde, men samtidig ikke i sentrum (Europa). Det har en tendens til å bli dyrere på småsteder og midt i sentrum av byer... samt nord i Europa (skandinavia blant annet).

Hva med Holland?

Skrevet

De stedene jeg nevnte i tidligere innlegg, tror jeg er ganske billig å "leve" i. Med tanke på mat f.eks. Og tror shopping også er en god del billigere der enn her i Norge. Men jeg vet ikke hva flyprisene ligger på. Mener jeg så flere hoteller som kostet mellom 3-500kr per natt i praha, Warsawa og Gdansk sist jeg snoket etter weekendtur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...