Gå til innhold

Utrolig vondt i livmor(?) om natten..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om noen har hatt erfaringer med det samme som meg.

I går natt og natt til i dag våknet jeg flere ganger av kjempevondt på et punkt i magen, det kjentes ut som livmora. Men kan jo også være tarm eller mage, men har ikke hatt problemer utenom. Uansett så vondt i går at ikke orket å stå opp og ta smertestillende. Da jeg våknet på morgenen var det meste greit igjen.

Da det samme skjedde i natt klarte jeg ikke å ligge lenger. Sto opp for å bare gå litt, tilfelle det var verre av å ligge. Gikk bortover i stua og ble mer og mer svimmel, kvalm og mistet all energi. La meg bare ned i fosterstilling på flisgulvet og kaldsvettet. Kjentes ut som jeg ble putta i fryseren.. etter litt gikk det over, jeg gikk på do og gikk og la meg, fremdeles litt vondt i magen. Våknet senere av samme vondten, men sovnet igjen enda en gang.

Er det noen som har opplevd lignende? Kanskje relevant at jeg byttet ppiller fra Cerazette til Loette for en måned siden, og har hatt en uke mens etter dette, som var for en uke siden. Siste uka har jeg hatt småvondt og stikkinger i livmora, av og til ømt når jeg trykker.

Jeg skal til legen på mandag for noe annet, vurderer å kanskje ta opp dette i tillegg. Men hva kan det være? Vil cyster eller lignende gi tegn på blodprøver? Skal på ferie neste tirsdag, håper jeg finner ut av dette før den tid.. :s

Anonymous poster hash: 3feae...812
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha ultralydundersøkelse for å fastslå at du har en cyste. For å få ultralyd må du mest sannsynlig henvises til gynekolog, og det kan ta litt tid.

Det kan godt være en cyste, men ut fra beskrivelsen din ville jeg også vurdert om det kunne være luft i tarmen. Det kan være veldig vondt, og smertene kommer ofte om natta. Spiser du regelmessig? Spiser du bær eller melkeprodukter rett før sengetid? Er du mye stressa?

Hvis du får samme problem igjen i natt, bør du være veldig obs på hvor smerten sitter. Hvis det er snakk om en ovariecyste, sitter den enten på høyre eller venstre eggstokk, og smerten bør være deretter. Dersom du har smerter som følge av luft i tarmen, sitter smertene gjerne rett under ribbeina, mens cystesmerter sitter mye lengre ned.

Anonymous poster hash: 09272...87b
Skrevet

Du må ha ultralydundersøkelse for å fastslå at du har en cyste. For å få ultralyd må du mest sannsynlig henvises til gynekolog, og det kan ta litt tid.

Det kan godt være en cyste, men ut fra beskrivelsen din ville jeg også vurdert om det kunne være luft i tarmen. Det kan være veldig vondt, og smertene kommer ofte om natta. Spiser du regelmessig? Spiser du bær eller melkeprodukter rett før sengetid? Er du mye stressa?

Hvis du får samme problem igjen i natt, bør du være veldig obs på hvor smerten sitter. Hvis det er snakk om en ovariecyste, sitter den enten på høyre eller venstre eggstokk, og smerten bør være deretter. Dersom du har smerter som følge av luft i tarmen, sitter smertene gjerne rett under ribbeina, mens cystesmerter sitter mye lengre ned.

Anonymous poster hash: 09272...87b

Tusen takk for svar! Jeg er redd det vil ta litt tid for å fastslå om det er cyster eller ikke, noe jeg virkelig håper det ikke er... Smertene sitter forøvrig veldig langt nede på magen, under navlen på siden. Det kan jo være luft, men jeg sliter ikke med det ellers. Kostholdet er greit, ligger unna melkeprodukter før jeg legger med. Er ikke særlig stresset for tiden.

Anonymous poster hash: 3feae...812

Skrevet

Hvis du går privat kan du få time på dagen.

Anonymous poster hash: a0c41...9f0
Skrevet

Jeg hadde vondt i magen på en lignende måte denne uken - trodde først det var livmor eller eggstokker, men konkluderte til slutt med at det "bare" var mage. Varte 2-3 dager. Føltes stølt og ømt, og samtidig litt samme følelse som om jeg var oppblåst, men likevel ikke noe jeg kunne se.

Nevnte det på jobb en av dagene, og det var 2 andre som hadde hatt det likt sist uke. Så det virker som om det er noe magevondt som går?

Anonymous poster hash: 02d49...841

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...