Gå til innhold

Barnet mitt snek seg til Oslo alene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan ikke gjøre noe annet enn å snakke med hun. Om ett år kan hu flytte ut av kåken uten at du har ett ord du skulle sagt. Ville begynt stien til forsoning rimelig kjapt ja.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Mamma, jeg er gravid", hilsen datteren din 13 år.

For alt jeg vet, kan det godt hende hun hadde sex. Hun sa hun har gått ute på Karl Johan og rundt oslo city og sånt langt ut på natt.

Anonymous poster hash: b4d5c...49e

Skrevet

For alt jeg vet, kan det godt hende hun hadde sex. Hun sa hun har gått ute på Karl Johan og rundt oslo city og sånt langt ut på natt.

Kan hende hun søker oppmerksomheten din om hun forteller deg at hun har vandret rundt i Oslo sentrum til langt ut på natt. Hadde jeg blitt ferska i noe sånt som 15- åring ville jeg prøvd alt jeg kunne for å bagatellisere det, og betrygge moren min med at det ikke var så ille, det virker det ikke som om datteren din gjør, hun ønsker din oppmerksomhet og at du skal være bekymret kanskje.

Jeg ville pratet med henne om mulige farlige situasjoner som kunne oppstått, som for eksempel hvor mye ran som har skjedd i Oslo i det siste og hvordan hun, ei 15 år gammel jente da fort blir offer for slik. Farene ved alkohol vet hun jo også, og om det var mulige fremmede mennesker til stede, også kanskje eldre enn henne som forventet en litt annen "fest".

• Liker 4
Skrevet

Kan hende hun søker oppmerksomheten din om hun forteller deg at hun har vandret rundt i Oslo sentrum til langt ut på natt. Hadde jeg blitt ferska i noe sånt som 15- åring ville jeg prøvd alt jeg kunne for å bagatellisere det, og betrygge moren min med at det ikke var så ille, det virker det ikke som om datteren din gjør, hun ønsker din oppmerksomhet og at du skal være bekymret kanskje.

Jeg ville pratet med henne om mulige farlige situasjoner som kunne oppstått, som for eksempel hvor mye ran som har skjedd i Oslo i det siste og hvordan hun, ei 15 år gammel jente da fort blir offer for slik. Farene ved alkohol vet hun jo også, og om det var mulige fremmede mennesker til stede, også kanskje eldre enn henne som forventet en litt annen "fest".

Det kan godt hende. Jeg har ikke snakket ordentlig med henne om det, iom at jeg fant det ut i går. Men tenker å ta samtalen nå i dag.

Gjest Blondie65
Skrevet

Datteren din aksepterer ikke grensen du har satt i forhold til venninnen. Hun opplever den som urimelig fordi hun ikke ser det du ser i forhold til denne venninnen. Hvem sin ide var det å dra til Oslo og hvordan hadde de råd til hotell?

Det hun har gjort er noe du åpenbart ville finne ut av - det er derfor all grunn til å tro at det er et brøl om oppmerksomhet her.

Skrevet (endret)

De har vært bestevenner helt siden hun bodde på samme sted som oss for 4 år siden, og vært venner siden. Men det er godt mulig at det gjør det mer spennende å reise til oslo med henne, når hun ikke får lov til det. Men jeg tenker, hadde det virkelig vært bedre å spørre? Hun vet jo at hun ikke får lov.

har de ikke egentlig vært sånn alltid da i den alderen? at det som ikke er lov må testes?

Når barna er 15 år gamle er det liksom på tide å "teste litt grenser" og eneste måten vi lærer på er faktisk av våre egne feil, av en eller annen grunn..og det eneste man kan gjøre som foreldre er å gi råd og veilede så godt vi kan.

Sånn btw.. hvordan har de klart å skaffe seg hotellrom? trodde man måtte være myndig eller ha foreldrenes samtykke for det..

Hvis turer til Oslo er det verste hun finner på, så er du heldig i grunn.

Ser hva du mener med det- nå var jo disse jentene heldige med at de kom hjem uten synlige skader..

Hotellrom-alkohol- 2 jenter på 15 år i en storby.. de fleste ser at det er helt grusomt feil!

Endret av xinnia
  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Det virkar som det er eit snev av dramatisk talent på opptil fleire sider her. Og ein blir ikkje gravid av å virre rundt på Karl Johan på kveldstid.

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke sitte hjemme og ha det hyggelig i stedet for at dattera di synes det er kult å reke rundt oslo s og oslo city midt på natta? Der går det ikke mennesker du ønsker datteren din skal omgåes.

Er du litt streng mot henne?

Kanskje det er litt bedre at dere finner på noe sammen å gjøre i helgene du og datteren din? Bli med henne ned til byen så ser du hvor teit det er.

Skrevet

Da tviler jeg på at hun har hatt sex.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan fikk to jenter på 15 sjekket inn på hotell? Man må registrere kredittkort.

Enten var de sammen med noen eldre, eller så sa hun at hun var på hotell for å skule sannheten.

• Liker 7
Skrevet

Jeg er vokst opp med "frihet under ansvar". Så lenge jeg tok ansvar fikk jeg frihet og den ene gangen jeg ikke tok ansvar ble noe av friheten tatt bort og erstattet med innetider, kontrollsjekk over hvor jeg var og ingen helger hjemme alene på en stund. Jeg gjorde det bare en gang for å miste friheten var utrolig kjipt

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg gjorde slike ting som datteren din TS.

Jeg vokste opp i en stabil familie med snille foreldre som aldri ga meg noen konsekvenser uansett hva jeg gjorde. Resultatet ble at jeg testet grenser for å se hvor langt jeg kunne dra den før de reagerte på noen annen måte enn å kjefte. Det skjedde aldri. Det er egentlig bare flaks som gjorde at det gikk så bra som det gjorde, siden det var meg selv som måtte ta meg i nakkeskinnet. Handlingene mine som tenåring var egentlig bare ett gigantisk stort brøl om oppmerksomhet og hjelp fra foreldrene mine. Hadde foreldrene mine tatt mine umodne hint tidligere hadde jeg nok hatt en mye bedre barndom og ungdomstid, og en bedre start på voksenlivet.

Jeg synes handlingene hennes burde få konsekvenser og at det er din jobb som mor å sette grenser for henne. Hun er faktisk bare 15.

Endret av Suss81
  • Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde slike ting som datteren din TS.

Jeg vokste opp i en stabil familie med snille foreldre som aldri ga meg noen konsekvenser uansett hva jeg gjorde. Resultatet ble at jeg testet grenser for å se hvor langt jeg kunne dra den før de reagerte på noen annen måte enn å kjefte. Det skjedde aldri. Det er egentlig bare flaks som gjorde at det gikk så bra som det gjorde, siden det var meg selv som måtte ta meg i nakkeskinnet. Handlingene mine som tenåring var egentlig bare ett gigantisk stort brøl om oppmerksomhet og hjelp fra foreldrene mine. Hadde foreldrene mine tatt mine umodne hint tidligere hadde jeg nok hatt en mye bedre barndom og ungdomstid, og en bedre start på voksenlivet.

Jeg synes handlingene hennes burde få konsekvenser og at det er din jobb som mor å sette grenser for henne. Hun er faktisk bare 15.

Jeg gjorde også slike ting som datteren til TS. Nå som jeg er voksen ser jeg på det som galskap og er lettet over at ting gikk bra.. Rømte også til Oslo som 16-åring, hang rundt og drakk øl med eldre gutter.

Jeg ble også "oversett" hjemme og hadde egentlig ingen grenser. Gjorde som jeg ville og det var aldri noen konsekvenser.

Anonymous poster hash: 10bd3...fe7

Skrevet

Det er omtrent 45 minutter tog unna oslo. Hun var med en venninne som jeg har gjort klart for henne at det ikke er greit hun er med. Venninnen får komme til oss, men jeg stoler ikke på å ha henne der.

Å ikke godta vennene til barnet sitt er den beste måten å skyve dem fra seg på. Er denne venninnen virkelig så ille at du vil risikere å ødelegge forholdet til datteren din for alltid? Ved å gjøre dette har hun forsøkt å fortelle deg hvor viktig denne vennen er for henne, men er du villig til å høre på henne?

Anonymous poster hash: 407d1...5eb

Skrevet

Ikke gå i samme fellen som min mor.

Hun var altfor streng med meg når det gjaldt slik, at jeg til slutt valgte å slutte å fortelle henne sannheten og heller lyve - det var eneste måten jeg fikk gjøre som jeg ville.

Anonymous poster hash: 2443f...e62
  • Liker 2
Skrevet

Jeg reiste på fyllefest til Amsterdam da jeg var knapt 16 sammen med bestekompisen. Ingen av oss husker åssen vi kom oss tilbake inn i Norge igjen. Sikkert ingen trøst, men ble folk av oss også :fnise:

Anonymous poster hash: 807b4...c0d
Skrevet

kan jo være hun har møtt noen og hatt sex med på hotell. Ganske vanlig det dessverre.

Anonymous poster hash: 3cd0b...951
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror hun ønsket å ha det gøy, å gjøre noe vågalt. Hun gjemte seg helt sikkert bak unnskyldningen: "Hva er det værste som kan skje? Husarrest? Kontrollsjekking? Miste mobil og data? Er det virkelig så ille?"

Antagelig er hun ikke veldig redd for straff.

Skrevet

Hva er egentlig det verste som kunne skjedd i Oslo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...