AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Hei. Jeg har den siste tiden vært ekstremt slapp og svimmel. Istad var det like før jeg trynte ned siste trappetrinn og jeg er stort sett sengeliggende. Er så sliten og orker ikke annet. Passer dårlig nå som vi går inn i heldagsprøver på skolen, men jeg orker rett og slett ikke sette meg ned med matteboka. Sitter liggende oppreist nå og merker at det er slitsom bare. Har sovet et døgn av de to siste minst. Men jeg har ikke lege her jeg studerer og lurer på om jeg kan gå innom legevakten? på dagtid? det må jo være noe galt med meg? Anonymous poster hash: 8f7ba...236
Gjest Eurodice Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Hei. Jeg har den siste tiden vært ekstremt slapp og svimmel. Istad var det like før jeg trynte ned siste trappetrinn og jeg er stort sett sengeliggende. Er så sliten og orker ikke annet. Passer dårlig nå som vi går inn i heldagsprøver på skolen, men jeg orker rett og slett ikke sette meg ned med matteboka. Sitter liggende oppreist nå og merker at det er slitsom bare. Har sovet et døgn av de to siste minst. Men jeg har ikke lege her jeg studerer og lurer på om jeg kan gå innom legevakten? på dagtid? det må jo være noe galt med meg? Anonymous poster hash: 8f7ba...236 Dette hørtes ikke bra. Ta en tur til legevakten, du .
xalo Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Spiser og drikker du godt i leseperioden? Mange som har eksamensnerver stresser i tillegg til å innta for lite mat og væske, dårlig kombinasjon. Høres uansett lurt ut å ta en tur til legen, kan være noe så "enkelt" som jernmangel.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Legevakten er ikke åpen på dagtid. Anonymous poster hash: f7bf4...91c 2
drue Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Stikk til legevakten, det høres ikke ut som du har det bra. Her jeg bor går det an å ringe legevakt for å bestille time. Eventuelt kan du høre med en lege i byen du bor i om det er mulig å få en time selv om det ikke er din fastlege. Det pleier ikke å være et problem.
bamsemums63 Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Man trenger vel ikke ha fastlege for å gå til legen? Du kan jo ringe et legekontor og høre om det er mulig med en akutt time? Legevakten tror jeg koster en del... Men ikke sikker på det altså. Mye mulig det er jernmangel eller noe lignende, så du bør iallefall kontakte lege i morgen. God bedring :-)
Gjest Eurodice Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Legevakten er ikke åpen på dagtid. Anonymous poster hash: f7bf4...91c Det er den her jeg bor. Er den stengt der du bor, eller går du bare utifra at den er stengt alle steder? 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Det er den her jeg bor. Er den stengt der du bor, eller går du bare utifra at den er stengt alle steder? Nå er jeg en annen ab, men her hos oss åpner ikke legevakta før 15.00. Altså etter at legekontorene stenger.Anonymous poster hash: 21a36...86e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Her er den døgnåpen. Anonymous poster hash: 5a040...ef6 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Eh, legevakten her hvertfall døgnåpen. Tenkte på dagtid, for da er det mindre trøkk. Men kan jo ikke ringe hvilken som helst legekontor å spørre om akkuttime? jeg har jo fastlege, men ikke her jeg bor. Blir for lenge å vente til etter jul føler jeg nå hvertfall. Det kan jo gå over, men er så redd for å presse meg også. I tilfelle jeg plutselig blir mye verre. Penger er ikke noe problem, jeg har frikort. Men på jernmangel, får man svar med engang da? Anonymous poster hash: 8f7ba...236
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Jeg dro på legevakta i Oslo på dagtid, hadde nettopp flyttet og hadde ike fastlege. Gikk helt fint det, men det er mulig du blir avvist dersom det ikke er akutt eller alvorlig på annen måte (som i mitt tilfelle, jeg pakket bagen før jeg dro dit fordi jeg hadde en følelse av at jeg ville bli innlagt, den ene dagen ble jeg sendt hjem, den andre dagen ble jeg innlagt på sykehus...). Et legekontor plikter å ta i mot pasienter utenfor fastlegeordningen, så vidt jeg vet?Anonymous poster hash: 397e8...dee 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 Spiser og drikker du godt i leseperioden? Mange som har eksamensnerver stresser i tillegg til å innta for lite mat og væske, dårlig kombinasjon. Høres uansett lurt ut å ta en tur til legen, kan være noe så "enkelt" som jernmangel. Jeg har ikke eksamensnerver, skal bare ha noen prøver før jul som ikke teller mye, så er nok ikke det. Men nå vet jeg ikke om jeg klarer det engang. Jeg er ikke så flink på å spise å drikke, nå har jeg lite matlyst i tilegg til mensenssmerter. Heldige meg som får alt på engang. Spiste istad, men nå ble jeg kvalm. Skal prøve å spise og drikke litt mer. Men at jeg får i meg for lite mat, har alltid vært et problem. Jeg har gått dagevis uten mat, og aldri følt meg såå ille som nå. Anonymous poster hash: 8f7ba...236
drue Skrevet 4. desember 2013 #13 Skrevet 4. desember 2013 Eh, legevakten her hvertfall døgnåpen. Tenkte på dagtid, for da er det mindre trøkk. Men kan jo ikke ringe hvilken som helst legekontor å spørre om akkuttime? jeg har jo fastlege, men ikke her jeg bor. Blir for lenge å vente til etter jul føler jeg nå hvertfall. Det kan jo gå over, men er så redd for å presse meg også. I tilfelle jeg plutselig blir mye verre. Penger er ikke noe problem, jeg har frikort. Men på jernmangel, får man svar med engang da? Anonymous poster hash: 8f7ba...236 Har du jernmangel med lav blodprosent vises det på en enkel blodprøve. Jeg har alltid fått svar med én gang.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #14 Skrevet 4. desember 2013 Synes ikke det hørtes alvorlig nok ut. Anonymous poster hash: 336ca...e16 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #15 Skrevet 4. desember 2013 Synes ikke det hørtes alvorlig nok ut. Anonymous poster hash: 336ca...e16 hm. Kanskje ikke såååå alvorlig, men er ille for meg og er midt inn i en prøveperiode på skolen. Da hjelper det ikke og ikke ha noe energi til og få gjort noe. En hel dag på skolen nå og jeg tror jeg hadde bevismt. Anonymous poster hash: 8f7ba...236
Nasse1 Skrevet 4. desember 2013 #16 Skrevet 4. desember 2013 Har du ikke noe helsetilbud tilknyttet studiestedet ditt? Hvis ikke,kan du jo ringe ned til legevakten og forklare situasjonen å se hva de har å si. Det burde jo være fort gjort om du i det minste kunne kommet inn for en blodprøve for å sjekke verdiene dine. Personlig hadde jeg nok heller dratt til et privat legesenter for dette, mest fordi de gir bedre oppfølging, men det forutsetter at man har råd til å gjøre det. Selv om årsakene kan være mange, er det ikke uvanlig å bli trett og sliten av D-vitamin mangel og D-vitamin mangel er ikke unormalt i Norge på høsten/vinteren.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #17 Skrevet 4. desember 2013 hm. Kanskje ikke såååå alvorlig, men er ille for meg og er midt inn i en prøveperiode på skolen. Da hjelper det ikke og ikke ha noe energi til og få gjort noe. En hel dag på skolen nå og jeg tror jeg hadde bevismt. Anonymous poster hash: 8f7ba...236 Jeg skjønner at du føler deg dårlig, men dette er ikke legevakt-akutt. Det du gjør i morgen tidlig er å ringe et legekontor der du bor og sier at du ikke har fastlege der, men at du er dårlig og trenger hjelp. De er forpliktet etter lov å hjelpe deg. Anonymous poster hash: 2b4ad...609 9
Gjest HappyWaffle Skrevet 4. desember 2013 #18 Skrevet 4. desember 2013 det skader ikke å ta en tur til legen om du føler at noe er galt er det ingenting i veien for at du ringer til legekontoret å hører om de har tid til å ta imot deg
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #19 Skrevet 4. desember 2013 Nei, tror det kun er psyiske lidelser man kan få hjelp til da, på helsestasjonen ect tilknyttet skolen. Jeg tror ikke det er d-mangel, siden var sånn hele sommeren og, men nå er det enda verre. Jeg får ringe nærmeste legekontor og forklare situasjonen. Men er så redd for og bli avvist/ at de sier jeg er hypokonder. Anonymous poster hash: 8f7ba...236
Gjest Eurodice Skrevet 4. desember 2013 #20 Skrevet 4. desember 2013 Nei, tror det kun er psyiske lidelser man kan få hjelp til da, på helsestasjonen ect tilknyttet skolen. Jeg tror ikke det er d-mangel, siden var sånn hele sommeren og, men nå er det enda verre. Jeg får ringe nærmeste legekontor og forklare situasjonen. Men er så redd for og bli avvist/ at de sier jeg er hypokonder. Anonymous poster hash: 8f7ba...236 Din tilstand kan også for en stor del skyldes at du spiser altfor lite ettersom det kan gå mange dager mellom hver gang. Det hjelper jo ikke akkurat på energien. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå