aowi Skrevet 11. mai 2004 #1 Del Skrevet 11. mai 2004 nå skal jeg i butikken snart... og er godtesyk som bare det... og er på slankern... og har mensen snart... noen som skjønner problemet ? men nå vil jeg ha noe sunt godt da ... har noen noe forslag? jeg tåler ikke nøtter, gulerøtter, eple, aprikos , fersken, kiwi, bananer osv osv kunne fortsatt i lang tid.......... hva kan vi allergikere gå å smågnaske på? som er sundt OG som man tåler? forslag tas imot med takk :bukke: ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. mai 2004 #2 Del Skrevet 11. mai 2004 Lacryl har få kcalorier, men man bør jo ikke spise kilovis av den grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronja Skrevet 11. mai 2004 #3 Del Skrevet 11. mai 2004 Kan du spise noen slags yoghurt da? Yoghurt naturell + dipkrydder og så er det kanskje noen grønnsaker du tåler? Saltstenger er ikke såå ille som mye annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 11. mai 2004 #4 Del Skrevet 11. mai 2004 Popcorn da? Det er jo ikke bra i uendelige mengder, men litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. mai 2004 #5 Del Skrevet 11. mai 2004 Noe sunt godteri tror jeg neppe du finner. Men dietorelle er et godt alternativ. sukkerfritt og smaker veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsOphelia Skrevet 11. mai 2004 #6 Del Skrevet 11. mai 2004 Kjøp økologiske rosiner og nøtter (helsekost). Spis en håndfull, og du får ikke så lyst på mer godteri. Forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 11. mai 2004 #7 Del Skrevet 11. mai 2004 jeg tåler ikke nøtter' date=' gulerøtter, eple, aprikos , fersken, kiwi, bananer osv osv kunne fortsatt i lang tid..........[/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 11. mai 2004 #8 Del Skrevet 11. mai 2004 Utan at det verkar støtande: Korleis klarar du å leve som ein slankar når du ikkje toler sunn mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZIBRA Skrevet 11. mai 2004 #9 Del Skrevet 11. mai 2004 Liker og tåler du oliven da? Det spiser jeg iblandt som godteri. Ikke det mest sunne kanskje, men myyyye bedre enn godteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsOphelia Skrevet 11. mai 2004 #10 Del Skrevet 11. mai 2004 Sorry. Rosiner, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 11. mai 2004 #11 Del Skrevet 11. mai 2004 Kjøp sånne saftis-former som vi hadde når jeg var liten, og fyll dem med sukkerfri saft eller lignende!!! Saftis er eneste erstatningen jeg overlever når jeg er godtesyk og ikke skal ha godteri. men jeg har ikke sett sånne former på lenge, er det noen som vet hvor man får tak i? Som dere har sett har? i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 11. mai 2004 #12 Del Skrevet 11. mai 2004 Glemte jo helt å nevne at du kan lage sukkerfri (og nesten kalorifri) gele ved hjelp av gelatin og fun light-saft. kjempegodt, enkelt å variere og kosemat som faktisk inneholder litt proteiner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #13 Del Skrevet 11. mai 2004 Glemte jo helt å nevne at du kan lage sukkerfri (og nesten kalorifri) gele ved hjelp av gelatin og fun light-saft. kjempegodt' date= enkelt å variere og kosemat som faktisk inneholder litt proteiner Eller agar pulver i stedet for gelantin (slipper unna bein/hover ol, er litt skeptisk til det pga kugalskapen, greit å være føre var ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusebaby Skrevet 11. mai 2004 #14 Del Skrevet 11. mai 2004 Ananas er kjempegodt! ..hvis du tåler det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missy-M Skrevet 12. mai 2004 #15 Del Skrevet 12. mai 2004 Heistad har en supergod sukkerfri gele!! Kjempe enkel å lage også, du tilsetter kun vann.. De har både bringebær og jordbær gele. Jeg pleier å slenge oppi noen bær også, nam nam.. Kjempegreit å ha en bolle stående i kjøleskapet i tilfelle du blir fysen på noe godt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aowi Skrevet 12. mai 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 12. mai 2004 Heisann ! tusen takk for mange svar!! På butikken ble det lacryl, minimais og appelsin i tillegg ble oxo Yoghurt naturell med hjemmelaget syltetøy og frokostblanding kveldssnacks til tv`n, og der har jeg ekstra rosiner oppi. Oliven kan jeg styre meg for......... Saft isen er laget på fun light - peach passion ( Aline : jeg kjøpte formene på nille eller europris i fjor - de var vanskelige å finne og de jag fant var sånne fire sammenhengende.. irriterende når man bare skal ha en om gangen :-? husker vi som små hadde sånne løse , en og en...... gir du et lite pip om du finner noen?) geleen hørtes spennende ut , må prøve !! ananas er oxo på svartelista :cry: og Seleena - jeg tåler noe, men å slanke seg er ikke enkelt. Blir stadig fortvila over alle slankedietter og sunne kosthold som jeg ikke kan følge fordi det er en eller flere ting jeg ikke kan spise... eneste som er kjekt med allergi er at jeg har en dårlig unnskyldning for at jeg ikke går ned.. tar gladelig i mot flere alternativer, eventuellt slankesider for allergikere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 12. mai 2004 #17 Del Skrevet 12. mai 2004 ... ( Aline : jeg kjøpte formene på nille eller europris i fjor - de var vanskelige å finne og de jag fant var sånne fire sammenhengende.. irriterende når man bare skal ha en om gangen :-? husker vi som små hadde sånne løse , en og en...... gir du et lite pip om du finner noen?) ... Jeg skal ut å lete i oslo sentrum i dag, på Åhlens, nille og rema, skal pipe om jeg finner noe jeg vettu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslejenta Skrevet 12. mai 2004 #18 Del Skrevet 12. mai 2004 Ser at vi har mange av de samme allergiene. Her er svarene jeg fikk under nesten identisk tråd på mat og drikke: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=75435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 12. mai 2004 #19 Del Skrevet 12. mai 2004 Kjøp sånne saftis-former som vi hadde når jeg var liten, og fyll dem med sukkerfri saft eller lignende!!! Saftis er eneste erstatningen jeg overlever når jeg er godtesyk og ikke skal ha godteri. men jeg har ikke sett sånne former på lenge, er det noen som vet hvor man får tak i? Som dere har sett har? i Oslo? Kjøpte sånne saftis-former i dag faktisk!!! På Tupperware-party. Kostet kr 159,- for en form som lager 6 is! Smurfa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. mai 2004 #20 Del Skrevet 13. mai 2004 Jeg fikk tak i saftis-former på Åhlens, den som ligger ved youngstorvet. De lå oppe sammen med plastboller og annet sommer-greier. 4 former og stativ, formene hadde god størrelse og hadde en innmari kjekk innretning i pinnen!! den delen av pinnen som danner "lokket" på formen når du fryser de, var rund som en bolle med ett "sugerør" ut på siden, så når du spiser saftisen og det renner, så renner all safta ned i denne "bollen" og du kan drikke den opp etterpå via det røret! kosta..... eh... 40 kroner tror jeg? Jo, det var 40 kroner de kosta! så da løp jeg rett på butikken å kjøpte saft og laget saftis når jeg kom hjem, de kan nytes etter jobb idag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå