Gå til innhold

Selvmord i psykiatrien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror mange selvmord skyldes psykiatrien selv. Psykiatrien kan være umenneskelig. Tvang er det noe av det vanskeligste som kan skje med et menneske. Når man blir umyndiggjort og det brukes masse tvangsmidler på en så ser man mye mørkere på livet. Man føler seg fanget. Og ser ingen annen utvei enn døden. For er man tvangsinnlagt har man ingen rettigheter lenger. Man er ikke et fritt menneske. Man blir en "ting" som de kan gjøre hva de vil mot.

Har selv vært fanget i psykiatrien. Jeg har aldri hatt det så ille. Jeg fikk masse selvmordstanker. Jeg prøvde å fortelle dem at jeg fikk det verre av å være der, men de ville ikke høre. De brukte tvangsmidler mot meg. Det ble en ond sirkel. Tilslutt ble jeg så desperat at jeg prøvde å kvele meg selv. Jeg ble helt blå i ansiktet og fikk kramper. Er et mirakel at jeg kom ut derfra i live. Jeg tror mange har det så ille i psykiatrien at de velger å ta livet sitt.

For er det en ting som ikke hjelper på selvmordstanker, så er det å bli stengt inne.



Anonymous poster hash: f884c...f41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du man skal gjøre med en person som er en trussel for samfunnet da? Det er da bedre at folk med psykiske problemer blir tvangsinnlagt enn at de blir putta i fengsel. Det skal en god del til å bli tvangsinnlagt på psykiatrisk.



Anonymous poster hash: 6cbc6...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper jo ikke at folk med scuisidale tanker går rundt uten tilsyn heller, de kan like fort ta livet sitt der, og der kan de faktisk utsette andre i fare/skade andre i sitt forsøk på selvmord.



Anonymous poster hash: 0cb0e...3c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er veldig mange psykiatriske pasienter som tror at psykologene er mot dem og vil gjøre alt mulig fælt med dem, men tingen er at de er ansatt der for å hjelpe. Og så lenge man ikke vil få hjelp til å bli frisk, så vil man jo aldri bli frisk.

De kan ikke gjøre hva de vil mot noen som er innlagt der. De har selvsagt retningslinjer de må følge.



Anonymous poster hash: 6cbc6...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller tro at veldig lange ventetider og dårlig oppfølging er grunnen til de fleste selvmord knyttet til psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...