Gå til innhold

Erfaringer med Wellbutrin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utskrevet Wellbutrin (150 mg) i dag og har allerede tatt min første tablett. Skal ta en tablett annenhver dag i 1-2 uker, så skal jeg trappe opp til en hver dag.

Noen her inne som har erfaringer med disse? :) Positive/negative? Setter stor pris på svar:)



Anonymous poster hash: 029d9...79f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Wellbutrin. Fikk ekstrem angst av den, så jeg kunne ikke gå på den. Håper du får en god erfaring med medikamentet :)



Anonymous poster hash: 6ef25...bbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ganske gode erfaringer med Wellbutrin. Null bivirkninger annet enn litt tørr munn iblant. Jeg gikk på Wellbutrin samtidig som jeg gikk på en annen medisin, jeg har inntrykk av at den ofte brukes ved siden av såkalte SSRI-er. Opplevde symptomlindring. Sluttet på det etter hvert fordi formen ble så god at jeg skulle prøve meg uten (og det gikk fint).



Anonymous poster hash: 9c201...742
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bare spørr her, jeg tar min andre pille idag, og må si jeg blir kvalm etter at jeg tar den, ble det igår også. Og denne kvalmen/ubehaget varer i flere timer!

Jeg tar den med frokost, men spiset kanskje litt lite, kan det være grunnen?

Æsj :/

Anonymous poster hash: cce6d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på wellbutrin for en stund siden. Første uka kjente jeg ingenting, så var jeg kvalm og hadde hodepine i to uker etterpå. Da gikk det over og jeg begynte å kjenne den antidepresive virkningen, ble i bedre humør, fikk mye energi. Andre bivirkninger: øresus, søvnproblemer. De positive: matlysten ble mindre og vekten deretter :)



Anonymous poster hash: e1baa...bb9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på wellbutrin for en stund siden. Første uka kjente jeg ingenting, så var jeg kvalm og hadde hodepine i to uker etterpå. Da gikk det over og jeg begynte å kjenne den antidepresive virkningen, ble i bedre humør, fikk mye energi. Andre bivirkninger: øresus, søvnproblemer. De positive: matlysten ble mindre og vekten deretter :)

Anonymous poster hash: e1baa...bb9

Tusen takk for svar! Da er det bare å vente å se.. håper jeg slipper å miste matlysten, har ingen kilo å miste. :-(

Anonymous poster hash: cce6d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg vil heller ikke miste vekt..begynner på wellbutrin i morgen men tenkte jeg skulle ta første pille i kveld for å slippe sønvmangel..?

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke miste vekt..begynner på wellbutrin i morgen men tenkte jeg skulle ta første pille i kveld for å slippe sønvmangel..?

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

Ikke ta Wellbutrin om kvelden. Den har gjør deg mer våken og har blant annet insomnia som bivirkning, så det lurt å ta den på morningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått tre dager bare på Wellbutrin. Føler meg kunstig oppglødd. Euforisk og litt manisk. Jeg har hatt denne følelsen før også uten Wellbutrin. Blir småfrekk og uhøffelig mot andre. Ikke bra. Menn misforstår også da jeg sender ut flørtesignaler. Redd for å være bipolar og at wellbutrinen utløser mani. Noe jeg ikke ønsker. Bør jeg slutte på medisinrn alt nå? Føler meg dum. 3 dager er kort men er helt klart ikke "meg selv". Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå gått tre dager bare på Wellbutrin. Føler meg kunstig oppglødd. Euforisk og litt manisk. Jeg har hatt denne følelsen før også uten Wellbutrin. Blir småfrekk og uhøffelig mot andre. Ikke bra. Menn misforstår også da jeg sender ut flørtesignaler. Redd for å være bipolar og at wellbutrinen utløser mani. Noe jeg ikke ønsker. Bør jeg slutte på medisinrn alt nå? Føler meg dum. 3 dager er kort men er helt klart ikke "meg selv". Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

Snakk med behandleren din om dette, h*n vil komme med råd.

Jeg var litt flat i humøret de første ukene, men nå har jeg kommet til megselv igjen føler jeg. Tatt det i 6 nå og går på 300mg.

Veldig fornøyd :-)

Anonymous poster hash: cce6d...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle stå 6 uker over her**

Anonymous poster hash: cce6d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende du bare har vendt deg til wellbutrinen og tror det er normalen? 6 år er lenge !

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det hende du bare har vendt deg til wellbutrinen og tror det er normalen? 6 år er lenge !

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

6 uker :P

Anonymous poster hash: cce6d...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker 150 g wellbutrin og føler meg gira , småfrekk og hyper. Glefset til flere i byen i går. Er aldri sånn ellers da jeg vanligvis tar mye hensyn.

Normalt?

Anonymous poster hash: b5d07...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...