Gjest Lillesiren Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Så, jeg skal på ferie til California litt over 2 uker i februar/mars ( ), og lurer på om noen har noen solide stalltips på hva jeg ikke må gå glipp av? Så langt, står dette på tapetet: - San Diego - Bil opp til Las Vegas, så Grand Canyon - Videre til Yosemite - San Francisco - L.A
Catlin Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Fint tur å kjøre highway 1 fra L.A til San Francisco. Kanskje stoppe i Monterey. Må innrømme at for hele den ruta som du har lagt ut - så høres vel egentlig 2 uker litt lite ut. Blir ikke så mye tid på hvert sted. California er et fantastisk sted å reise rundt i. Kos deg masse!
SmartCookie Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Høres ut som du har nok på listen om det skal gjennomføres i løpet av to uker! Det er lange avstander og reising tar mye tid (enten det er fly eller bil). Ellers er Santa Barbara, Monterey og Carmel på veien mellom San Fran og LA, fine plasser! Selv synes jeg San Diego er oppskrytt.. Synes det er lite å se og gjøre, i forhold til bryet med å ta seg dit, men vet mange er uenig med meg!
Gjest Lillesiren Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Hm..Ja har kanskje vært en smule ivrig i den ruteplanleggingen min:p Jeg vil bare få med meg ALT når jeg først er der borte! Hovudgrunnen til at jeg begynner i San Diego er fordi jeg skal på kurs der med jobben først. Har noen av dere vært i Yosemite nasjonalpark? Er det verdt å bruke tiden på?
Neket Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Har vært i Joshua Tree og det kan anbefales! Gjorde nesten større inntrykk enn Grand Canyon.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Gjorde ca samme rute i 2011 på 3 uker. Likte oss godt i Yosemite, var der i fire dager (bodde på et motell i Mariposa) kjørte gjennom Death Valley til Las Vegas som var helt ok (som en stor danskebåt...). Dro bla i San Diego Zoo, og til Six Flags Magic Mountain utenfor LA. Kjørte highway 1 fra LA til San Francisco. I tillegg var vi et par dager på vinsmaking i Napa Valley Anonymous poster hash: 897d3...03d
charmisss Skrevet 13. desember 2013 #8 Skrevet 13. desember 2013 Var den ruten (nesten) i høst og hvis du kan så MÅ du kjøre Highway 1, helst fra SF til LA. Beregn god tid og ihvertfall en overnatting. MASSE å se her. Monterey, Carmel, Santa Cruz, Solvang.. Elsket San Diego, vakker liten by. Samme med San Francisco! Alcatraz anbefales. Vi brukte endel tid i LA, det er en spesiell by, mange småbyer i en på en måte. Ikke bruk så lang tid på turistfellene som Walk of Fame, Hollywood-skiltet. Det er smekkfullt av turister og selgere, men det er jo et must å stikke innom. Tips til å se skiltet er å kjøre til enden av Deronda Drive, Santa Monica Beach var fantastisk herlig!
SmartCookie Skrevet 15. desember 2013 #9 Skrevet 15. desember 2013 (endret) Var innom Yosemite for femten år siden men vi brukte kun én dag, veldig flott park/skog/natur men minner veldig om Norge til tider med høye fossefall osv.. Så det ga ikke den største opplevelsen i forhold til hva som er typisk amerikansk og fjernt fra det vi kjenner, men absolutt en ekstra dimensjon i et USA-besøk og det viser jo hvor variert det landet er! Ørken og snøkledde fjelltopper om hverandre! Death Valley er fascinerende, ekstremt varmt og en smule creepy. Den gjorde kanskje mer inntrykk på meg, men her er det også smak og behag! Endret 15. desember 2013 av SmartCookie
Marie90 Skrevet 15. desember 2013 #10 Skrevet 15. desember 2013 (endret) San Diego er den beste utelivsbyen. SF: Blue Mermaid Seafood Restaurant Son of a Gun Restaurant Kokkari Estiatorio: http://www.sanfrancisco.com/kokkari-estiatorio/ LA: Chateau Marmont! The Grove. Andrea, Pelican Hill Resort: Venice Beach 100% The Peninsula Ellers: Napa Valley Palm Springs Du har nok med LA, San Diego og SF for to uker Ville tatt Vegas med storm en annen gang! Endret 15. desember 2013 av Marie90 1
Camaizen Skrevet 16. desember 2013 #11 Skrevet 16. desember 2013 Jeg elsket San Diego. Masse koselig restauranter/barer, både ute og inne. Til lunch anbefaler jeg å spise burger på Hodad's som ligger ved Ocean Beach (5010 Newport Ave). Nydelige burgere og lang kø!
Gjest Lillesiren Skrevet 16. desember 2013 #12 Skrevet 16. desember 2013 Tusen takk for fine tips folkens:) Jeg skal være i L.A og San Diego i forbindelse med jobb først (10 dager) deretter ren ferie, så føler slik sett at jeg kan derfor gape over litt mer=) Highway 1 er notert:) Og restauranttipsene også=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå