Gå til innhold

Abortspørsmål

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sitter med en positiv test og noen spørsmål. Jeg har bestemt meg for abort.

Jeg studerer et par timer unna der jeg er fra, men har ikke byttet fastlege til hit. Eksamen er snart unnagjort så jeg tenker uansett å ta aborten mens jeg er hjemme, men må jeg via fastlegen eller kan jeg bare kontakte sykehuset direkte? Vet det er litt forskjell fra sykehus til sykehus..

Adressen min er registrert i studiebyen min i folkeregisteret, kommer det til å være et problem? Håper noen kan hjelpe meg. Har sittet i dag og lurt på om det er noen jeg kan ringe, men har litt telefonangst i hvert fall når det er om noe så sensitivt.

Anonymous poster hash: 7b26e...8cf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må innom fastelege, de sender henvisningen til sykehuset og du får da time per post eller tlf.
Du må nok se hvor langt du evt er, også må sikkert legen fylle ut noe papirer på om du gikk på prevensjon osv.. Ikke bare å "ringe sykehuset" og be om abort.

Anonymous poster hash: de4c2...8b3
Skrevet (endret)

Du må ikke nødvendigvis innom fastlegen. Ring gynekologisk poliklinikk og si at du trenger en time for abort. Erklæring om avbrudd kan undertegnes der.

Jeg tviler på at det er et problem at du er folkeregistrert et annet sted.

En ting du bør være obs på, er at de fleste steder vil de ikke ta deg inn før du er 6 uker på vei. Det kan altså være du må vente et par uker. Hvis du skulle oppleve symptomer, f.eks. kvalme i disse ukene, kan du kontakte fastlege for å få medisiner mot dette.

Lykke til.

Endret av FruLuna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...