AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Kan det være fysisk sykdom som gir en kort lunte (uten at man merker noe til den), eller er det bare at man kan være "fed up" av alt?Anonymous poster hash: 0bcbd...752
JamesHardy Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Stress er vel hovedsaken til kort lunte. Er mange ting som kan ligge bak dette.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Kan stemme godt. Er alltid stressa.. TsAnonymous poster hash: 0bcbd...752
Lea2 Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Tror det er en god blanding av arv, miljø og ting som stress. Lær deg selv å ta timeouts kanskje? Når det koker litt over (eller du kjenner at det begynner å koke over helst), ta en ut ut i frisk luft eller inn på et rom der du er alene. Pust med magen, fokuser på noe helt annet og se om du får tilbake kontrollen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Det skal jeg gjøre. Har eksplodert endel ganger. Får bare stikke vekk litt istedet. Håper folk rundt meg forstår Anonymous poster hash: 0bcbd...752
Lea2 Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Om du er obs på signalene, så klarer du kanskje å ta tak i det før du eksploderer. Mye lettere enn å forklare og føle seg som en idiot fordi man mistet kontrollen. Å puste er faktisk det beste du kan gjøre. Trekk pusten dypt og pust sakte ut igjen. Fokuser kun på hvordan du puster i noen minutter. Jeg begynner gjerne å puste fort eller å holde pusten når jeg blir stressa og det gjør bare vondt verre. Fopr meg er signalet at jeg begynner å klø i nesa, øynene eller på armene, helt uten grunn.
flinkeceline Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Du lærer å kontrollere det gjennom kognitiv terapi.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå