Gå til innhold

Chatte-kanaler


straamann

Anbefalte innlegg

Hei,

har noe på gang med en dame som jeg snakker litt med på et forum. Men det er stress å sende meldinger i innboks hele tida. Hun har ikke skype sier hun, og facebook blir litt personlig tidlig. Finnes det noen nøytrale chattekanaler vi kan bruke, som ikke krever innstalering på dataen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Grapefrukt

Hvis begge har smart-telefon kan dere kanskje bruke whatsApp - gratis å ringe/chatte så lenge man har wifi. Og så har man chat.no, så kan dere bare planlegge brukernavn og ha "privat" chat. Eller sende meldinger, eller bruke skype på mobil. Det finnes veldig mange apper man kan chatte med folk.

Gratulerer forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men man kan ikke sende filer fra egen maskin på chat.no? Trenger en tjeneste der det er mulig. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viber er gratis og kan brukes til chat og til å ringe gratis med. Den har en versjon som kan installeres på PC og jeg vil tro at du kan sende filer. Har derimot ikke brukt PC-versjonen, men kun telefon. Med Viber og Whatsapp er man vel tvunget til å utveksle telefonnummer.

Både whatsapp og viber kan forsåvidt brukes til å sende bilde og videoer og lyd fra telefon også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viber er gratis og kan brukes til chat og til å ringe gratis med. Den har en versjon som kan installeres på PC og jeg vil tro at du kan sende filer. Har derimot ikke brukt PC-versjonen, men kun telefon. Med Viber og Whatsapp er man vel tvunget til å utveksle telefonnummer.

Både whatsapp og viber kan forsåvidt brukes til å sende bilde og videoer og lyd fra telefon også.

Ok, men må oppgi sitt telefonnummer også på pc-versjonen? Og funker det på mac?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikkert, men regner med at det fungerer på mac... ettersom jeg har fått tips om å laste det ned AV mac-en (det ligger i app store) ettersom jeg har det på iphonen.

Men jeg tror man må bytte telefonnummer for å få det til uansett. Har som sagt ikke testet det eller installert, men prøv å google Viber og Mac så finner du sikkert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke sikkert, men regner med at det fungerer på mac... ettersom jeg har fått tips om å laste det ned AV mac-en (det ligger i app store) ettersom jeg har det på iphonen.

Men jeg tror man må bytte telefonnummer for å få det til uansett. Har som sagt ikke testet det eller installert, men prøv å google Viber og Mac så finner du sikkert noe.

Men det må lastes ned, så det er kanskje i prinsippet likt som Skype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er omtrent som skype og må installeres. Det er mer begrenset enn skype da.. ettersom du ikke kan bruke cam og dele skjerm.

Hva med googlechat da? Det trenger ikke lastes ned, men brukes på nettsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er omtrent som skype og må installeres. Det er mer begrenset enn skype da.. ettersom du ikke kan bruke cam og dele skjerm.

Hva med googlechat da? Det trenger ikke lastes ned, men brukes på nettsiden.

er det den gmail-chaten? Og da må man dele mailadresser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er gmail-chatten. Men det er vel ikke veldig vanskelig å lage en mailadresse uten rett navn på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker ikke chat generelt på Ipad forresten? At hvis hu har bare Ipad så må hu få PC fiksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en ipad kan du gå inn på nettsiden til google/gmail og chatte. Har aldri hatt noe trøbbel med det i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et problem å laste ned skype da? Det hadde jo isåfall vært det enkleste..



Anonymous poster hash: 9566c...0b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...