Gå til innhold

Klamydia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt behandling for klamydia, og gikk med det ganske lenge, da jeg ikke hadde noen symptomer.

Man blir vel kun steril om det blir betennelse i egglederen. Regner med jeg hadde merket dette, hvis jeg hadde betennelse der. For det gjør vel vondt?

Men er det noen måte å få sjekket om man har blitt steril eller ikke? Eller om det har vært betennelse i egglederen uten at jeg har merket noe?

Kan en gynekolog finne ut av det?

Anonymous poster hash: 1780e...c4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som vet?

Anonymous poster hash: 1780e...c4c
Skrevet

Betennelsen kan være så kraftig at egglederne blir fylt med puss, og at det utvikler seg sammenvoksninger mellom egglederne og bukhinnen og andre strukturer i nærheten. Her kan det danne seg pussfylte hulrom, abscesser. Da er det ofte ikke nok med antibiotikabehandling, men det må sykehusinnleggelse til, med drenering av abscessen eller et kirurgisk inngrep der de angrepne organene blir fjernet.

jeg tviler på at du har dette, om du ikke er veldig syk

Anonymous poster hash: f5bdb...9fe
Skrevet

Om egglederne blir betente, vil du mest sannsynlig kjenne det. Da er det ofte også for sent.

Så vidt jeg vet er det ikke mulig å finne ut av det før du prøver å bli gravid. Du må gjerne ha gått en stund med det for at du skal ha fått betennelse i egglederne.

Skrevet

Vil tro du ville kjent det om det gikk så langt. Uansett bør du be om tidlig ultralyd om du blir gravid for å kontrollere at det ikke er svangerskap utenfor livmoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...