Nylende95 Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg er en jente på 18 år som ikke kan gå på ppiller... Så legen min sa det var best at jeg satt inn en hormonspiral! Men jeg er kjempe redd og pysete ... Gjør det veldig vondt?? Jeg har jo da aldri født før! Har man lov å ha med noen inn på rommet med seg under inngrepet? Setter utrolig stor pris på svar
Pialill Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Jeg ville tatt noe lett muskelavslappende før du skal inn. Noen ibux hjelper litt i hvertfall. Jo mer du spenner deg, jo vondere gjør det. Når det er sagt, så er det stor forskjell fra person til person. Søsteren min kjente ikke noe som helst. Jeg besvimte. Der har du ytterpunktene. Forhåpentligvis blir opplevelsen din mer mot min søster sin enn min Jeg var i akkurat samme situasjon som deg da jeg fikk satt inn min nemlig. Du kan sikkert ha med deg noen inn dersom du spør uansett er det en fordel å ha noen på venterommet som kan følge deg hjem dersom du blir litt "påvirket" etterpå. har du noen flere spøsmål er det bare å sende pm, så skal jeg svare deg så godt jeg kan!
Majott Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Datteren min satte inn hormonspiral før hun hadde født. Jeg var med, og det var forheng der, så hun bevarte sitt "privatliv", men hadde meg som støtte i samme rom. Hun syntes det var vondt, men tok kun noen sekunder. Etter det slipper man å tenke på prevensjon i 5 år, slipper å huske p-piller osv. Så hun syntes det var verdt noen sekunder med smerte. Har man ikke født, så må livmoren måles om det er nok plass til spiralen. Jeg har brukt hormonspiral selv i mange år, og har bare gode erfaringer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå