Gå til innhold

Utgangspunkt: Hormontroll - P-sprøyte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg får starte fra begynnelsen. Jeg hadde aldri menssmerter eller PMS før jeg begynte på p-piller som 18 åring, men klarte ikke å følge opp det å ta én pille hver dag, og siden jeg ble singel så sluttet jeg. Etter det så har det bare ballet på seg.

Har gått fra å ha ingen problemer rundt mensen, til å ha veldig sterke menssmerter. Så sterke at jeg blir sengeliggende de fire første dagene. Smertestillende hjelper ikke, heller ikke voltaren gir noe smertelindring.

Men det verste er allikevel PMSen jeg får, den lover død og helvette 4 ganger i mente. Verden går helt seriøst under de dagene, blir helt ødelagt. Og dette er da uten noen form for prevensjon.

Har prøvd Yasmin, Diane og p-ring, og sluttet på alle, for greia er at PMSen blir enda verre enn hva den er uten prevensjon. Nå har legen foreslått at jeg skal begynne på p-sprøyte fordi den kan hjelpe mot PMSen, men jeg kjenner at jeg er litt skeptisk til å stappe i meg så mye hormoner når ting er som de er. Er også ung, og har ingen barn enda, og det gjør meg også litt skeptisk. På den positive siden må det jo være greit å få en sprøyte i rumpa hver tredje måned og være ferdig med det.

Noen tips? Solskinnshistorier? Lignende erfaringer? Alt tas imot med et takk:)

Anonymous poster hash: 301e9...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du enn gjør. ALDRI begynn på p sprøyter. Sliter enda med blødninger etter p sprøyteslutt for over 6 mnd siden!

Anonymous poster hash: b4680...947
Skrevet

Er litt redd for det der ja!

Men jeg føler jo også at jeg bør prøve siden legen min foreslo det. Hun er utrolig dyktig og kan jobben sin. Har ikke hatt henne som fastlege før nå for litt siden, men har "kjent" henne i mange år. Men er redd det kommer til å ødelegge kroppen min enda mer..

Anonymous poster hash: 301e9...20c

Skrevet

snakk med legen din om mulighet for antidepressiva for menstrasjonssmerter. Begynte med dette i høst og har aldri hatt så lite smerter=)

Skrevet

P-sprøyte er jeg veldig skeptisk til, og noen BLIR hormontroll av den. Og hva gjør du da, hvis den bare gjør deg mye, mye verre hele tiden? Da må du jo bare vente flere måneder til virkningen går ut (for virkningen gir seg ikke nødvendigvis etter 3 mnd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...