Gå til innhold

Søvnproblemer eller angst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at 1 av 10 har søvn problemer, og lurer på om jeg kan være en av de. Eller om jeg har angst.

Har vært hos legen og fått resept på et hormon, circadin.

Det har vært lite hjelp i det.

Jeg har begynt å trene, for å utelukke at fysisk aktivitet er problemet.

Og jeg er blitt usikker på om det er et søvn problmer, jeg står opp etter en liten stund hvis jeg ikke sovner. Leser litt, så går jeg og legger meg i sengen. Dette kan jeg gjenta til tidlig morgen.

Det som skjer når jeg legger meg i sengen er at kroppen blir forferdelig stresset, hjertebank og pumper adrenalin. Og da får en jo ikke sove.

Kan også nevne at jeg er hjemme i permisjon med en litn pris. Jeg hadde aldri problemer før jeg ble mor.

Går jeg og legger meg på sofaen derimot, slukner jeg raskt.

Det er når jeg skal legge meg i sengen, og det er i ukedagene. I helgene er det ikke noe problem. Det som er forskjell på ukedagene og helgen er at min mann er hjemme i helgene, det er han ikke i ukedagene. Men jeg kan ikke tenke meg til hva som er problemet med at han ikke er der, jeg er jo en trygg mor og stresser sjeldent.

Noen som har erfaring?

Høres dette ut som angst?

Anonymous poster hash: e8c94...a43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som angst. Har selv hatt angst for senga, men klarte fint å sove andre steder. Kan du forsøke å sove på sofaen eller noe, bare for å få nok søvn?

Anonymous poster hash: 4ee1d...d9b
Skrevet

Det har blitt sofaen de siste ukene (ukedagene), men når helgen kommer er det ingen problem å sove i senga... ?

Anonymous poster hash: e8c94...a43

Skrevet

Og nettopp derfor høres det veldig ut som angst.

Anonymous poster hash: 4ee1d...d9b
Skrevet

Det har blitt sofaen de siste ukene (ukedagene), men når helgen kommer er det ingen problem å sove i senga... ? Anonymous poster hash: e8c94...a43

-Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...