Gå til innhold

Plutselig besvimende-tretthet, svimmel og kvalm.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går kveld så satt jeg på datan og jeg ble sånn veldig brått veldig trøtt! Det kom så brått at jeg nesten ikke helt visste hva jeg skulle gjøre. Fordi det var nesten sånn at jeg sovnet da dette kom. Sa til samboer at nå må jeg legge meg.. Ble svært kvalm da jeg la meg og våknet flere ganger i løpet av en natt og svettet som en gris! Våknet da typen skulle på jobb og var helt utkjørt! Følte meg så dårlig og føltes ut som jeg hadde vært på jobb i 10 timer og med bare 5 min søvn igjennom hele natta!

Stod opp med kvalme igjen og måtte hjelpe samboer med å bære ting pga han brista hånda si i går, så han trengte bære hjelp.

Nevnte ikke noe til samboer om dette da jeg ville hjelpe han. Kom meg på sofaen når han dro og skulle til å sove da det plutselig kom brått på og at jeg ble VELDIG svimmel, ble kvalm og var svært dårlig! Lå der 5 min før jeg måtte bare løpe på do for å kaste opp, men skjedde ingenting enn å brekke meg. Har angst for oppkast, så for meg så skal det mye til før jeg gjør detd da jeg ikke har kastet opp siden nyrebekkenbetennelse. (2år siden) og før det så har jeg ikke kastet opp siden jeg var liten..

Jeg fikk en liten rap og fikk selvfølgelig spy opp i halsen, det er så fælt!

Nå sitter jeg her, bare venter på at spyet skal komme opp, har allerede igjennom dette innlegget løpt på do fordi jeg har måttet gjort nr 2 og kvalmen var overveldende!

Skrev et innlegg tidligere, om det med afrika turen til broren min. Da han hadde disse krampene, men jeg har ikke kramper i magen. Men kan det hende han har dratt med seg smitte? Jeg har tatt på en del ting han har kjøpt der nede og har aviser derfra ligaenes her og ting han kjøpte til oss. Men ser ikke på det som problemet mitt med dette. Var med han i går siden han kjørte samboer til legevakta for undersøkelse av hånda si.

Men ser ikke det som et problem. Men jeg har et ekstra hjerteslag som legene ikke finner ut av. Men da blir jeg fort svimmel og kvalm. Men ALDRI opplevd sånn besvimende-trøtthet greie og den intense kvalmen og svimmelheta. Så dette var overveldende ille! Nå er jeg ikke så svimmel, men kvalmen sitter der og har halsbrann etter det som kom i stad.

Er bare redd det skal være noe, pga jeg har ikke råd til noe lege nå siden samboer var på legevakta og har ikke engang råd til buss. Lite penger da det er snart lønningsdag (fredag). Kan hende jeg ser det ann til i morgen for å få foreldrene mine til å kjøre meg ned. Skal også på jobb i dag, men det er ikke før 16.00. Så jeg håper jeg er bedre til den tiden!

Forresten, jeg hadde omgangssyken for 1-2 uker siden, det kan da ikke være det da? Ikke vet jeg, men da kastet jeg ikke opp, men hadde diare i flere dager og smerter. (Tror det var omgangssyken. Dro ikke til legen med det.)

Anonymous poster hash: c03c8...ff6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får i deg nok søvn? Nok mat?

Stresser du mye, er du anspent.

Kan være så mye .

Anonymous poster hash: d9fd0...6cd

Skrevet

Du får i deg nok søvn? Nok mat?

Stresser du mye, er du anspent.

Kan være så mye .

Anonymous poster hash: d9fd0...6cd

Spiser helt normalt. Nei, gjør ikke det. Js, vet det. Men syntes det bare er merkelig.

Skrevet

Gravid?

Har akkurat hatt mensen. Og testet meg for 2-3 uker siden, den var negativ.

Skrevet

Jeg hadde det samme for noen dager siden, hos meg tror jeg det var angst. Fått lite søvn pga influensa i det siste også da, så jeg reagerer med å bli veldig dårlig ..

Skrevet

Jeg hadde det samme for noen dager siden, hos meg tror jeg det var angst. Fått lite søvn pga influensa i det siste også da, så jeg reagerer med å bli veldig dårlig ..

Jeg har hatt nok søvn, utenom i natt da jeg voknet at jeg svettet. Har ikke hatt influensa på 5 mnd. Men jeg er fortsatt dårlig. Blir svimmel innimellom og kvalm. Men ikke så ille som i dag tidlig. Håper det blir bedre, siden skal på jobb om 2 timer..

Skrevet

Formen ble ikke bedre, men jeg kom meg i hvert fall på jobb og kom meg igjennom dagen. I dag er jeg like kvalm. Men jeg våkna ikke i natt fordi jeg svettet. Spørs hvordan formen er når jeg legger meg ned, er fortsatt litt svimmel, men ikke noe jeg blir plaget av.

Skrevet (endret)

Du bør ta deg råd til lege, når dette er unormalt for deg. Vi kan ikke stille noen diagnose på deg. Vi vet ikke i hvilken grad du lever et aktivt eller inaktivt liv, og vi vet intet om dine kostholdsvaner.

Sånn kortsiktig, spis fiberrik mat med minst mulig sukker, som avgir energi langsomt. Rør ut en teskje potetmel eller to i litt vann, og drikk det mot kvalme/sure oppstøt. Har du kulltabletter eller aktivt kull, inntar du litt. Sørg for indre ro. For mye jobb og bekymringer er som en tropisk storm for immunforsvaret.

Deretter, når du finner tilbake til deg selv om noen dager, sørg for tilstrekkelig med mosjon. - Da tenker jeg først og fremst på øvelser som får fart på blodpumpa. Du bør minst bli anpusten og kjenne hjertet hamre i brystkassen fire-fem ganger i løpet av et døgn. Hvordan du får det til, er egentlig ikke så nøye. Om du tar trappa istedenfor heisen, gjør froskehopp på badet, eller jogger på tredemølle i trikot...

PS

Og dropp alle "lightprodukter" med kunstig søtstoff. Lurebrus kan gi syke reaksjoner hos enkelte. Vann er bedre for deg.

Kan forresten høres ut som om du brygger på en influensa eller noe, som ennå ikke har brutt ut i all sin prakt.

Endret av Kamikatze
Skrevet

Du bør ta deg råd til lege, når dette er unormalt for deg. Vi kan ikke stille noen diagnose på deg. Vi vet ikke i hvilken grad du lever et aktivt eller inaktivt liv, og vi vet intet om dine kostholdsvaner.

Sånn kortsiktig, spis fiberrik mat med minst mulig sukker, som avgir energi langsomt. Rør ut en teskje potetmel eller to i litt vann, og drikk det mot kvalme/sure oppstøt. Har du kulltabletter eller aktivt kull, inntar du litt. Sørg for indre ro. For mye jobb og bekymringer er som en tropisk storm for immunforsvaret.

Deretter, når du finner tilbake til deg selv om noen dager, sørg for tilstrekkelig med mosjon. - Da tenker jeg først og fremst på øvelser som får fart på blodpumpa. Du bør minst bli anpusten og kjenne hjertet hamre i brystkassen fire-fem ganger i løpet av et døgn. Hvordan du får det til, er egentlig ikke så nøye. Om du tar trappa istedenfor heisen, gjør froskehopp på badet, eller jogger på tredemølle i trikot...

PS

Og dropp alle "lightprodukter" med kunstig søtstoff. Lurebrus kan gi syke reaksjoner hos enkelte. Vann er bedre for deg.

Kan forresten høres ut som om du brygger på en influensa eller noe, som ennå ikke har brutt ut i all sin prakt.

Eneste muligheten jeg har til å reise til legen er ikke før til uka. Å da regner jeg med at dette er over. Så vi får se om det blir bedre eller verre. Da må jeg bare finne på noe.

Skrevet

Eneste jeg kan si er at jeg ikke spiser. Jeg har ikke spist noe som helst siden matpausa i går. Det var vel halv 7. Er ikke sulten, fordi jeg er så kvalm. Men skal tvinge i meg en brødskive nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...