AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Var inne på min side på Helfo, å så der at jeg har fått innvilget frikort fra den 29/11. Jeg har ikke fått frikortet i posten enda, men skal hente medisiner på apoteket en av de første dagene til uka. Lurer derfor på om noen vet om apoteket også kan se at jeg nå er på frikort eller om jeg må ha med frikortet på apoteket? Anonymous poster hash: 791cd...ba4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Sannsynligvis må du ta med frikortet til apoteket så de får registrert frikortnummeret. Jeg lurer kanskje på om mitt apotek hadde fått informasjonen fra Helfo da jeg fikk frikort tidligere i år, men det er så lenge siden at jeg husker ikke. Dersom du har fått innvilget frikort er det nok i postkassen i løpet av få dager. Betaler du for noe du egentlig får gratis med frikort, får du pengene refundert fra Helfo. Anonymous poster hash: 7d029...a4b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Sannsynligvis må du ta med frikortet til apoteket så de får registrert frikortnummeret. Jeg lurer kanskje på om mitt apotek hadde fått informasjonen fra Helfo da jeg fikk frikort tidligere i år, men det er så lenge siden at jeg husker ikke. Dersom du har fått innvilget frikort er det nok i postkassen i løpet av få dager. Betaler du for noe du egentlig får gratis med frikort, får du pengene refundert fra Helfo. Anonymous poster hash: 7d029...a4b Ok, så du tror ikke jeg kan logge meg inn på min side på tlf og vise fram på apoteket? Har liten lyst til å betale for medisiner når jeg egentlig skal slippe det. Anonymous poster hash: 791cd...ba4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Ok, så du tror ikke jeg kan logge meg inn på min side på tlf og vise fram på apoteket? Har liten lyst til å betale for medisiner når jeg egentlig skal slippe det. Anonymous poster hash: 791cd...ba4 Kan du vente et par dager med å hente ut disse medisinene? Dersom det står som registrert så er nok frikortet på vei. Så lenge du har frikortnummeret, trenger du ikke vise frem frikortet fysisk. Anonymous poster hash: 7d029...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Kan du vente et par dager med å hente ut disse medisinene? Dersom det står som registrert så er nok frikortet på vei. Så lenge du har frikortnummeret, trenger du ikke vise frem frikortet fysisk. Anonymous poster hash: 7d029...a4b Joda, jeg kan vente noen dager. Har medisiner enda 10-11 dager, men leste inne på siden til Helfo at det tok ca 3 uker før man fikk frikortet i posten. Anonymous poster hash: 791cd...ba4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Joda, jeg kan vente noen dager. Har medisiner enda 10-11 dager, men leste inne på siden til Helfo at det tok ca 3 uker før man fikk frikortet i posten. Anonymous poster hash: 791cd...ba4 Da vil jeg anbefale deg å gå innom apoteket og spørre om de har registrert at du har fått frikort. Hvis ikke, vent så lenge som mulig og se om frikortet dukker opp i posten. Gjør det ikke det før du må ha nye medisiner, så får du som sagt refundert pengene. Anonymous poster hash: 7d029...a4b
Brunhilde Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har frikort og var på apoteket forrige uke, men de trengte ikke å se kortet, for informasjonen var lagret hos dem.
Sillicious Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Du må vise frikort en gang, aå er det i systemet. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale så lenge jeg ventet på det, så ville jeg få tilbake pengene så fort det kom i posten så jeg fysisk hadde det
Safiye Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 (endret) Alle apotek i Norge skal kunne se at du har frikort dersom du har fått innvilget det nå. Det har vært programvareendring de siste månedene, så det skal bli lagt inn automatisk. Endret 2. desember 2013 av Pavilion
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå