Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg ville bare fortelle litt av min historie og mine opplevelser rundt sykdommen "migrene".

Først vil jeg si at det finnes utrolig lite om denne sykdommen som er såpass utbredt, blandt kunnskap hos enkeltmennesker, men også i helsevesenet og leger.

Siden jeg syntes det fantes lite svar og konkrete løsninger, ønsker jeg og fortelle min historie i håp om noen som står i en lik situasjon.

Jeg fikk migrene da jeg var ganske liten, begynte nedi 6års alderen i smått, og utviklet seg værre da jeg ble ungdom. Fra 1.vidergående ble det ganske intens. Jeg fikk da beskjed av fastlege at smertestillende og migrenemedisin var utveien. Jeg prøvde ulike behandlinger og prøver som eks: MR, fysoterapi, akupunktur, nevrolog, øyenspesialist, opptiker, ulike allergiprøver. Alt dette var ingen suksess.

Selvfølgelig hadde folk teorier, som gjerne ikke stemmer eller bare spekulasjoner med tanke på de hadde ingen peiling på hva de holdt på med.

Etter dette kom siste året på vidergående, og begynnelsen på universitetet ble sykdommen nesten ulevlig, jeg gikk rundt som en zombie, hadde ingen følelser, var slakk, og ingenting brydde meg, på det verste kom anfallene hveeeeer eneste dag. Og hveeeeer eneste dag tok jeg opptil 3 migrenetabletter. Jeg ble tvunget til å slutte på universitetet pga jeg hadde ingen overskudd.

Jeg bestemte meg for å prøve noe nytt, jeg gikk til behandling hos refleksologi, sluttet så å si på alt av migrenetabletter og forebyggende. Det gikk 3 dager etter jeg sluttet på tabletter at jeg kjente noe effekt, nå etter 3 uker har jeg tatt rundt 4 tabletter ved migreneanfall (!!!!!!) noe som er en stoooor bedring.

Tilslutt vil jeg bare si at jeg er kjempefrustert at min lege ikke har fortalt meg at migrenemedisin kan forårsake mer migrene. Jeg er frustrert over nesten alle jeg har vært borti IKKE noe som helst peiling på migrene.

Dette var kortfortalt min historie.

Har du migrene? Ta mer en gjerne kontakt!! :-) :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her en dag så var jeg ute å mokka snø. Plutselig fikk jeg veldig vondt i den ene sia av hode liksom. Så gikk jeg inn og skulle spise. Det ble bare værre og værre. Jeg ble kvalm og uvell, og klarte ikke ha øynene oppe. Tok to ibux og gikk å la meg på rommet i mørke. Duppa litt, og da jeg vokna var det borte. Kan dette ha vært migrene? Har skjedd ett par ganger før også.

Anonymous poster hash: e72f8...820

Skrevet

Her en dag så var jeg ute å mokka snø. Plutselig fikk jeg veldig vondt i den ene sia av hode liksom. Så gikk jeg inn og skulle spise. Det ble bare værre og værre. Jeg ble kvalm og uvell, og klarte ikke ha øynene oppe. Tok to ibux og gikk å la meg på rommet i mørke. Duppa litt, og da jeg vokna var det borte. Kan dette ha vært migrene? Har skjedd ett par ganger før også.

Hei!

Å få rett diagnose av legen er et kapittel i seg selv. Det finnes ulike typer migrene, det kan være noe annet som påvirker hodet?

Hvis jeg var deg, ville jeg gått til legen. Men ikke nøye meg med å bare ta masse migrenetabletter. Det er viktig å huske på at legen vil sannsynligvis prøve ut forskjellige medisiner. Men medisiner er kun et plaster på såret, medisin vil ikke redde deg i det store og det hele.

For meg fyngerer ikke en ibux, trenger større doser enn det. Men alle er vell forskjellig?

Har du gjerne tenkt på om det er anstrengelse? Dårlig blodsirkulasjon?

Lykketil!

Gjest Gemini7
Skrevet

Så bra at du fikk hjelp av refleksologi!! Har ikke hørt mye om det. Jeg har også migrene men har det såpass sjelden at jeg klarer meg med Imigran tabletter. Har lest veldig mye positivt om osteopati, men føler det er for de som er mer plaget enn meg, og har hyppigere anfall. Ellers er det allerede en lang migrenetråd her inne der mange har delt erfaringer med smertene og med behandling de synes funker. Jeg kan finne den igjen og dytte den til toppen av lista...:)

Skrevet

Som MayBr sier tar det ofte tid å bli utredet for migrene. Min og veldig mange jeg kjenner sin erfaring er at vanlige smertestillende tabletter fungerer dårlig mot migrene. Det kan jo være en ide at du får litt migrenemedisin av legen din hvis disse anfallene dukker opp igjen, så kan du teste det ut. Det er viktig å ta de tidsnok, helst i starten av et anfall. Nå skal det sies at det finnes flere typer migrenemedisin, og ikke alt virker på alle.

Et migreneanfall kan ofte være ensidig og mange føler seg også uvelle og kvalme. Det er også typisk at man føler seg utslitt og ønsker å ligge i et mørkt kjølig rom. Migreneanfall kan også trigges litt av fysiske anstrengelser.

For meg kan det du beskriver høres ut som et migreneanfall.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...