Gå til innhold

Reise til Island

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenkt på en ferietur til Island neste år. Langhelg type. Drar dit med noen venner og samboeren. Hva bør vi få med oss? Annet enn gullfoss, geysir, thingvellir, og bade i den blå lagune?

Håper på noen tips:)

Anonymous poster hash: 3587a...110
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...

Endret av ghej75
Skrevet

ingen som har vært der? :P

Anonymous poster hash: 3587a...110
Skrevet

Joda, har vært der. Men det du ramser opp, er definitivt verdt å se. Skal dere være mange dager? Hvis dere reiser på sommeren, ville jeg dratt på ridetur på islandshest. Ellers vile jeg leid bil, og kjørt rundt hvis jeg hadde noen dager. Stoppe tilfeldig et sted hvor de har varme kilder til å bade i. Alle tettsteder, store og små, har badeanlegg bygget opp ved en varm kilde. Sørkysten, helt ned til vulkanen som satte en stopper for flytrafikken i hele Europa for noen år siden, er verdt et besøk. Kjør til Vik.

Shopping i Reykjavik er moro, godt utvalg, kvalitet. Men det er også artig å gå på secondhandsbutikker og marked (på lørdag formiddag i Reykjavik, nær havna). Håndarbeid og lammekjøtt. Harpan er verdt et besøk, var og hørte symfoniorkesteret der ved siste besøk. Minst like flott som operaen i Oslo. Og spis sushi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...