Gå til innhold

Desperat slanker

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har en skikkelig effektiv slankekur? Jeg har aldri trengt å slanke meg siden jeg alltid har vært aktiv. Nå har jeg ikke hatt muligheten til å være så aktiv. Dermed har jeg lagt på meg. Nå er jeg så desperat at jeg er villig til hva som helst. Har også tenkt på fettsuging. Men synes det er litt skremmende.

Har hørt om avføringstabletter og andre ting som man kan ta. Er det noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du ikke mulighet til å være aktiv da? Tror du vil ha det best med å komme tilbake i gode rutiner, og prøve å fjerne desperasjonen.

Avføringstabletter og "andre ting" er ikke ment som slankemidler. De kan ødelegge fordøyelse og forbrenningen din og gjøre virkelig skade. Jeg har ødelagt fordøyelsen min etter slankepillebruk som tenåring, og det må du ikke finne på å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har havnet i en situasjon som gjør at det ikke er mulig for meg å gjenoppta rutinene mine. Håper det blir litt bedre nå i sommer, men har jo veldig lyst til å kunne bruke bikinien min i sommer da. Og da hadde det vært kjekt å kunne ta av noen kilo først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pamella (ikke innlogget)

Har du lagt på deg mye? Jeg har flere venner som har gått ned masse på kort tid med atkinsons diett. Jeg prøvde men den fungerte ikke for meg desverre. Det eneste som kan være litt kjipt er at man må være kjempestreng og bør følge det resten av livet. Men det er kanskje verdt et forsøk?

Ellers kan du jo gjøre enkle øvelser hjemme før du legger deg da sånn som jeg jgør...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som kan være litt kjipt er at man må være kjempestreng og bør følge det resten av livet. Men det er kanskje verdt et forsøk?

Pam

Det kan være litt kjipt å følge Atkins (ikke Atkinson) hele livet?

:o :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Er i samme situasjon for tiden selv. Er nå i gang med tredje uken på Cambridge kuren. Har hittil gått ned 7 kilo, skal holde på frem til 17. mai og da er målet på 10 kilo nådd. Det går ut på å spise milkshake eller suppe 3 ganger pr. dag. Dette er effektivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Cambridge funker kanskje, men jeg har ikke hørt om en som ikke har lagt på seg igjen... Skulle ønske det fantes en hurtigkur som varte resten av livet....

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Det kan være litt kjipt å følge Atkins (ikke Atkinson) hele livet?

:o :murvegg:

Ja, ikke så smart å gå rundt å være fullstendig tom i hodet resten av livet. Lav-karbo diett over lengre tid -> ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avføringsmidler må du ikke bruke!

En venninne av meg begynta så smått med det for ti år sdien for og få av seg de ekstra kiloene etter et svangerskap.

Den dag i dag bruker hun avføringsmidler som andre bruker tyggegummi.

Må planlegge hver gang hun skal ett eller annet for og ikke risikere noe mens hun er borte.

Hun er heller ikke blitt slank av det for du ødelegger kroppens naturlige måte og jobbe på. Hun er slank, men magen buler pga misbruk av avføringsmidler.

Et godt tips for og få magen i fart....drikk masse vann.

Jeg drikker tre til fire liter pr. dag og magen min har aldri vært så bra som nå, selv mens jeg har gått gravid og det er vanlig og få treg mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

miss tricky: Jeg tror du misforstår litt, det jeg tenker på er at det er vanskelig å spise atkinson-mat hele tiden for det må planlegges mye. Jeg vet om mange som har gått på dette lenge, unge og voksne som er i mye bedre fysisk form enn de som lever et normalt sunt liv. De har lavere blodtrykk og kolestrol, og dessuten var to av de nære ved å utvikle sukkersyke. Nå sier legen deres at de er unna faresonen. Det er nok mye bra med atkinson, man må bare være flink til å ta ekstra vitaminer slik at kroppen får det man trenger. Jeg går ikke på det fordi denne kuren ikke fungerte på meg. Jeg gikk ikke ned selv om jeg gjorde alt riktig.

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en relativt ny artikkel om Atkins' diett. Greit å vite før man anbefaler en så kontroversiell slankemetode.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hvis man ikke spiser karbohydrater vil kroppen lage alternativt brennstoff av proteiner og fett, og DET stinker.

Og en liten tanke til:

Hvis alle skulle begynt å spise så mye proteiner og fett som atkins anbefaler så vil det ikke bli nok mat til alle i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtigslanking funker ikke! Pulver og alt annet fjås er nettopp det: fjås!

ja, du kan gå ned raskt, men du går like raskt opp igjen. Det du da legger på deg er fett! rent fett! For det eneste du mister ved en hurtigslanking er nemlig muskelmasse.

Tro meg, jeg har brukt megen tid og masse energi på å slanke meg feit gjennom mange år. Du vil det bare ikke. Du tror du er lur, men det er du ikke. Du tror du skal holde vekten etterpå, men dte gjør du ikke.

Kan du ikke bevege deg (merkelig at du skal på stranden i bikini når du ikke kan bevege deg overhode?) så får du spise riktig, men mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pamella (ikke innlogget)

Jeg er helt enig i at atkinson er en ekstrem måte å slanke seg på, og jeg anbefaler aller helst å spise sunt og trene. Men er ikke slike alternativer mulig kan man prøve annet. Men jeg vet også at man går opp fort igjen hvis man slutter med atkinson!

Men gjest: kan du ikke prøve å spise max 800-1200 kalorier hver dag, også kan du bevege deg litt hjemme hvis du kan det? Det tar tid, men du kan gå ned opptil 1 kg i uka. og det er jo over en mnd til ferien så da er du på god vei?

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker simpelthen ikke å holde flere foredrag, krype og be, eller å kjefte - for å få folk til å skjønne cluet med vektreduksjon.

Jeg gir opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

MsOphelia: Jeg tror nok at alle vet "cluet" med vektreduksjon, det er bare det at teori og praksis er to forskjellige ting!

Jeg har alltid vært litt overvektig alt fra 5-25 kg. Mye grunnet spiseforstyrrelser på ungdomsskolen, kjærlighetssorg osv. Men når man har kommet til et punkt der man skjønner at å kaste opp eller å ikke spise ikke er så veldig lurt, blir man nesten litt desperat etter å kunne gå ned fort på andre måter. Jeg sier ikke at alle som ønsker å gå ned i vekt har hatt spiseforstyrrelser! Men er man misførnøyd når man ser seg selv i speilet har man lyst til å endre på det så fort som mulig. Forstår du ikke det?

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MsOphelia: Jeg tror nok at alle vet "cluet" med vektreduksjon, det er bare det at teori og praksis er to forskjellige ting!

Jeg har alltid vært litt overvektig alt fra 5-25 kg. Mye grunnet spiseforstyrrelser på ungdomsskolen, kjærlighetssorg osv. Men når man har kommet til et punkt der man skjønner at å kaste opp eller å ikke spise ikke er så veldig lurt, blir man nesten litt desperat etter å kunne gå ned fort på andre måter. Jeg sier ikke at alle som ønsker å gå ned i vekt har hatt spiseforstyrrelser! Men er man misførnøyd når man ser seg selv i speilet har man lyst til å endre på det så fort som mulig. Forstår du ikke det?

Pam

Pamella.

Jeg forstår at det å gå fortest mulig ned i vekt er et mål. Jeg forstår også at det er den første tanken som faller en inn.

Det jeg ikke forstår, er at folk ikke skjønner at det ikke er noen lettvint måte å gå ned i vekt på.

At det ikke finnes noen snarveier.

Jeg forstår ikke dem som er klar over et problem, og er lei seg for det, men samtidig ikke er villig til å gjøre det som må til.

Nemlig å endre livsstil.

Dersom du ikke er villig til dèt, så kan du gå på så mange slankekurer du bare orker, og bli en av mange millioner jojo-slankere.

Og klage. Og syte. "Jeg går jo ikke ned i vekt!", eller "jeg har blitt like stor som jeg var - jeg skjønner ikke hva som skjer" ...

Teori og praksis er IKKE to forskjellige ting når det gjelder kosthold, trening - og slanking.

Det som er to forskjellige ting, er mennesker som klarer å samle viljestyrke, og de som ikke klarer det.

Det er det det går ut på.

Unntatt er dem som har en fysisk sykdom, selvsagt.

Og jammen kastet jeg meg ikke ut i debatten IGJEN ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ophelia: Jeg synes du er litt krass og kanskje ikke ser de ulike tilfellene rundt i verden. Jeg er helt med på det du sier, men likevel...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ophelia: Jeg synes du er litt krass og kanskje ikke ser de ulike tilfellene rundt i verden. Jeg er helt med på det du sier, men likevel...

Pam

Da er du hjertelig velkommen til å utdype hva du mener er "de ulike tilfellene rundt i verden".

Har du et problem med at jeg er krass, eller er det innholdet i det jeg skriver du er uenig i?

Du sier du er helt med på det.

Jeg skjønner ikke hvor du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg orker desverre ikke engasjere meg i det her.. Jeg har ikke så mye å si. Jeg synes bare at folk må få lov til å prøve og feile som de selv vil... Det er jo sånn man lærer...

Så nå trekker jeg meg ut av denne tråden som jeg synes har sklidd helt ut...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...