Gå til innhold

Krympe klær?


Nephthys

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg stille et dumt spørsmål.. Er det mulig å krympe klær med hell i vaskemaskinen??

Jeg har funnet den perfekte cardiganen, og har aldri sett noe liknende! Det er rett og slett "må ha"! Problemet er at jakken er onesize, og jeg kommer til å svømme i den når jeg ser hvor lang den er på folk som er 20 cm høyere enn meg.

Den er i ull, så den kan jo krype i vask, men går det an å krype den med vilje med et jevnt resultat??

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sagarmatha

Jeg krympet alt jeg hadde av ull da jeg var inne til førstegangstjeneste. For å ha det på det rene, jeg hadde selvsagt aldri vasket klær før det. Jeg var bataljonens desidert deiligste fyr der jeg gikk rundt med en ullgenser som var blitt forvandlet til en tank top som ikke rakk meg ned til navlen en gang. :murvegg:

Send plagget til infanterileiren i Indre Troms og kryss fingrene for at soldaten krymper passelig for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, resultatet blir vel ujevnt kanskje.. Den er jo ikke 100% ull heller.. Men jeg må jo ha den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg krympet alt jeg hadde av ull da jeg var inne til førstegangstjeneste. For å ha det på det rene, jeg hadde selvsagt aldri vasket klær før det. Jeg var bataljonens desidert deiligste fyr der jeg gikk rundt med en ullgenser som var blitt forvandlet til en tank top som ikke rakk meg ned til navlen en gang. :murvegg:

Send plagget til infanterileiren i Indre Troms og kryss fingrene for at soldaten krymper passelig for deg.

Lur idé! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen som er flinke til å sy om klær da?

Nei, ikke egentlig... Er elendig på slikt selv, og det er vel begrenset hva man får sydd om på et plagg som er strikket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Nei, ikke egentlig... Er elendig på slikt selv, og det er vel begrenset hva man får sydd om på et plagg som er strikket?

nei..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det du kan gjøre er å ta den med til en skredder og høre om de kan gjøre noe ;)

Men ble litt nysgjerrig.. Genser til 2000kr? Få se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.kaiku.dk/vare/7536-black-lily-evelyn-jacket

Den ser ikke fantastisk ut på disse bildene, men har sett den på andre bilder der den er kjempefin. Problemet er at jeg er ganske lav, og ikke ute etter en jakke som subber i bakken etter meg... :fnise:

Ha en del skreddere rundt der jeg bor, men litt bekymret for en "splitt" bak på jakken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Splitt? De vet hva de gjør :)

Jakken er ikke sydd sammen helt ned bak... Jada, er nok folk som vet hva de gjør, men skal man kjøpe en jakke for å bruke mer penger på å sy den om liksom? Slikt stort dilemma på en søndag! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en av mine Acne Raya cardigans krympet merkbart i vask. Vasket den på 30 grader (34% Mohair 34% Wool 27% Nylon 5% Elastane), brukte vanlig vaskepulver med under 5% enzymer fra Omo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...