AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Jeg har store søvnproblemer for tiden og svært ofte sovner jeg ikke før klokka ringer og jeg skal stå opp og på jobb. Det er ubeskrivelig tungt! Noen netter får jeg et par timer og en sjelden gang en god natt. Jeg begynner å bli motløs for jeg kan ikke fortsette som dette. Har jo ikke et liv lengre for alt dreier seg om å få litt søvn. Jeg har brukt sovemedisin tidligere og det hjelper, men jeg kan jo ikke stå på det for alltid. Noen som har ideer? Anonymous poster hash: 2c179...a27
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Snakk med legen din. Anonymous poster hash: 2ea19...685
fruBeist Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 En god treningsøkt før leggetid, så er kroppen sliten til natta. Eventuelt en god runde sex
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Prøv å opprettholde en stabil døgnrytme, både hverdag og helg. Ikke drikk kaffe, cola ol. på kvelden, og ikke sitt på pcen rett før du legger deg. Og husk at soverom er for søvn og sex. Sliter med det samme, og dette er noen av "tipsene" jeg har fått. Anonymous poster hash: 315c9...d56
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 jah. dette gjør kjæresten min også.... sex hjelper. han faller RETT i søvn. jeg derimot..... blir lys våken. God kombinasjon. Heh.. neida, men.. du får bare prøve å slappe av. ikke sitt foran data eller tv et par timer før du legger deg. ikke ta mobilen i senga. etc. Anonymous poster hash: 37ad1...3fa
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 En god treningsøkt før leggetid, så er kroppen sliten til natta. Eventuelt en god runde sex Jeg sover normalt sett helt greit, men om jeg trener på kveldstid så er kroppen såpass full av adrenalin, eller hva det nå er, at jeg ikke får sove. For min egen del går grensa sånn i 18-tiden om jeg skal legge meg rundt 23. Det vairierer sikker noe voldsomt fra person til person, noen kan sikkert legge seg rett etter en treningsøkt og. Jeg sover bedre i periodene hvor jeg er i økt fysisk aktivitet, men jeg må også tenke på når jeg har denne aktiviteten. Uansett: søvnproblemer er som regel litt mer komplisert enn som så. Det kan være fysiologiske grunner, såvel som psykiske. Eller en kombo. Tipsene som AB over her kom med er gode. Stå pp til samme tid hver dag - også i helgene (det er fristende å benytte sjansen til å sove ut, men med en sånn situasjon som du har TS, så kan det ofte bidra til å forverre søvnmønsteret). Stå opp om du ikke får sove etter en halvtime. Ikke gjør ting som vekker deg (TV, trening, tungt fysisk arbeid) den siste timen før sengetid. Og denslags. Finn ut hva som funker for deg. Anonymous poster hash: 45f85...b3a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå