Gå til innhold

Jeg knakk sammen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner egentlig ikke hvor jeg skal skrive dette men jeg skriver det her. Poenget er at jeg fikk et sammenbrudd nå nettopp. Jeg er en 17 år gammel jente (har bursdag når klokken blir tolv i natt) og jeg er så ensom. Jeg ble lenge mobbet på barneskolen og har generelt hatt få venner. Jeg hadde planlagt med tre venninner at vi skulle feire bursdagen min i kveld, men ingen dukket opp. Jeg ble sittende igjen med min mor og alt ble verre og verre. Jeg begynte å tenke på hvor alene og ensom jeg egentlig er, og jeg holdt på å begynne å hylgrine i sofaen, men jeg tok meg sammen og sa til min mor at jeg var trøtt og at jeg heller ville gå å legge meg. Nå ligger jeg i sengen og hulker, vil ikke at mamma skal høre meg. Hun skjønte det nok, men jeg vil ikke vise at jeg er lei meg til henne. Min mor er min beste venn for å si det sånn. Jeg kunne så ønske at jeg hadde flere venner, men jeg bor i en liten by og har så mange falske rykter hengende over meg. De fleste sier at jeg går som å være veldig pen og derfor er det veldig mange som er misunnelige på meg og sprer rykter sånn at ingen vil henge med meg. Dette har ført til at jeg har fått dårlig selvtillit og blitt veldig beskjeden. Det er veldig vanskelig for meg for tiden, jeg har virkelig insett at jeg er ensom og at jeg ikke har noen å henge med.

Jeg vil egentlig bare springe inn i stua og klemme min mor og grine nå, men jeg orker ikke å vise henne at jeg er lei meg nå som jeg nesten har bursdag :(

Jeg måtte bare få dette ut en plass, for det hjalp litt. Noen andre ensomme der ute som har noen tips kanskje?

Anonymous poster hash: ec9f2...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig trist å lese, skulle ønske jeg kunne være hos deg kl 24 og gi deg en klem :) Blir du 17 eller er det 18 du blir? Og uansett: kunne det være et alternativ å flytte for en ny start?

Skrevet

Da er du snart ute av videregående da?;)

Syntes du skal søke på en folkehøyskole/høyskole i en annen by, en større by. Bo i studenthjem osv, det er en fantastisk opplevelse, du får på en måte en ny start OG venner for livet!

• Liker 5
Skrevet

Føler at jeg blir litt forbannet at noen kan bare ditche en bursdag for ei venninne helt uten videre. Synes synd på deg. :blomst:

• Liker 2
Skrevet

Blir 18år da.. Kommer nok til å flytte vekk som dere fåreslo, er bare så redd for at jeg er for beskjeden..:( takk for tipset om folkehøyskole forresten, kommer nok til å vurdere det faktisk :)

TS

Skrevet

Trist lesing. Og en påminnelse om fortid.

Jeg mistet også alle vennene mine når jeg var 15 år. Du vet, når noen bestemmer seg for at denne personen er uønsket i venneflokken. Og da er det ikke så mye en kan stille opp med gitt..

Vanskelig blir det også å skaffe nye venner når du kanskje bor i en mindre by hvor du alltid vil møte på de vennene som frosset deg ut av gjengen. Det blir en ond sirkel.

For meg ble ikke livet bedre før jeg var ferdig med videregående og flyttet ut av byen og til en annen kant av landet.

Det er nesten litt flaut å si det, men fra jeg var 15 til jeg gikk ut videregående 19 år gammel hadde jeg ikke en eneste venn. Jeg var helt alene.

Håper ikke ts må gå så lenge uten venner. Fordi du kanskje tar varig skade av det og utvikler sosial angst.

Anonymous poster hash: ea6fd...f5a
Skrevet

Blir 18år da.. Kommer nok til å flytte vekk som dere fåreslo, er bare så redd for at jeg er for beskjeden.. :( takk for tipset om folkehøyskole forresten, kommer nok til å vurdere det faktisk :)

TS

Vet det kan være tøft å bli mobbet, men prøv å fokuser på at det ikke er så lenge av skolen igjen. Etter det kan du fokusere på dine muligheter. Bo på et større sted, studere/jobbe, ta et år i utlandet eller to etc. Mulighetene er mange og det er etter videregående livet virkelig begynner. Fokuser på at det er DU som har mulighetene og så når du kommer tilbake etter noen år så kan du ta en titt på mange av mobberne der flere av dem har blitt drop outs og ikke har kommet seg noen vei.

Anonymous poster hash: 16d7d...d70

Skrevet

Dette var trist å lese. Vil gi deg en hjertelig gratulasjon med den store dagen på forhånd. Bruk moren din. Hun bærer nok på mye visdom. Hvor bor du? Jeg får nesten lyst til å bli din venn selv

Skrevet

Og forresten.. gratulerer med dagen en time på forskudd! Bruk mamman din, hun vil forstå. Ha en flott bursdag, ikke la venninnene dine bryte deg ned. De fortjener deg ikke! Stor bursdagsklem :)

Gjest JakeGreen
Skrevet (endret)

Først av alt:

GRATULERER MED DAGEN! :biggrin:

Bursdagskake!

:bursdag:

Skal det være en drink? Alkohol er valgfritt:

:vin:

Her har du en rose fra meg:

:dagens-rose:

Noen bursdagsønsker?

Hva med et gavekort på nærmeste damebutikk?:

:shoppe:

Gå og snakk med moren din du. Gråt og slipp det ut. Det er sånt mødre er til for. Og mødre har lyst at datteren sin skal betro seg og ikke holde noe tilbake. Dessuten er det vondt for deg å bære smerten din alene. Du må ha i hvert fall noen å dele den med.

Ellers må du bare prøve å se lyst på livet og tenke at du kan få en ny start! Du er ung og vakker og verden ligger for dine føtter!

Mobbing er djevelens verk, men det er ikke alltid folk vet bedre og særlig i den alderen du er i. De som ikke har blitt mobbet vet nok svært lite om konsekvensene av det de faktisk gjør.

Det blir bedre etter hvert. Bare hold ut litt til. Ok?

:)

Endret av JakeGreen
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Gratulerer med dagen! :kristin::bolledeig::dagens-rose::gave::klem:

Et lite sammenbrudd kan og være sunt iblant. Og snakk med mammaen din du. Hun er sikkert bare glad for å hjelpe.

Og du blir atten! Du er voksen og friiii! Fremtiden ligger foran deg. De der såkalte venninene dine kan bare ha det så godt. Så kan du gå videre med livet ditt.

Endret av Cordelia
Skrevet

Fy søren for noen "venninner". Sa de virkelig at de skulle besøke deg for å feire bursdagen din? Ingen misforståelse? Ringte de ikke eller sendte mld at de ikke kunne komme likevel? Da er det bedritent.

Skrevet

Gratulerer med dagen kjære deg, husk at ting blir såå mye bedre når du flytter og skaffer deg andre venner :) Da begynner du forfra og det er deilig! Lykke til og nyt dagen din :) Bursdagsklem fra meg :hug:

Skrevet

:( Gratulerer med dagen :hug:

Skrevet (endret)

Hurra for deg! :D :blomst:

Jeg er ett år eldre enn deg, og synes det høres frykelig vondt og trist ut. Jenter kan være skikkelig skikkelig ekle. Håper du får en fin flott dag uansett, selv om du må tilbringe den uten vennene dine. "Vennene". Bruk tiden på å få et enda bedre forhold med mammaen din, hun vil jo alltid være der for deg uansett, og så skal du se at når studietiden kommer og du får skiftet miljø og vennekrets så blir ting mye bedre!

Psst: Hvis du har lyst så kan du bare ta kontakt med meg på Personlig Melding (PM) og jeg er her for å høre på deg jeg og! Stor klem!

Endret av Upadiela
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Dette var utrolig trist å lese. Jeg synes venninnene dine er frekk som f når de ikke kommer på bursdagen din. En ting er å si at man ikke kan komme likevel, men det er en annen ting å love noe og så ikke møte opp.

Betro deg til moren din. Jeg vet ikke om dere har et nært forhold eller ikke, men jeg skulle ønske jeg kunne betro meg til moren min når jeg var yngre. Jeg er den yngste i en søskenflokk på 5, så jeg bodde alene med mine foreldre i noen år før jeg flyttet ut. I tillegg så bodde vi et stykke unna mine venner, så det var ikke så ofte jeg kunne treffe dem pga dårlig bussforbindelse o.l. Jeg hadde ikke så mange venner heller, så jeg følte meg veldig ofte ensom og jeg holdt meg for meg selv.

Uansett, snakk med moren din. Hun har, som andre har skrevet, visdom og livserfaring. Du kan betro deg til henne. Kanskje kan dere finne på noe kjempegøyt i morgen f eks. I tillegg så har du hele livet foran deg og du vil få nye venner, bedre venner. Bare husk på en ting når/hvis du føler deg nedfor sånn som nå: du er verdifull og du har folk rundt deg som er glad i deg for den du er :hug:

Gratulerer med 18-års dagen! Jeg håper du får en fantastisk dag :gratulerer::hug:

Endret av Kittykat
Skrevet

gratulerer med dagen! fins det ingen trader her inne hvor ensomme folk kan snake sammen eller bli litt kjent?

Anonymous poster hash: 0c8d7...a74
  • Liker 1
Skrevet

Uff, trist lesning. Vet egentlig ikke hva jeg skal skrive, men vil gjerne gratulere deg.
Gratulerer med dagen, en halvtime på forskudd! (Klarte nemlig ikke vente med å skrive det). :ler:

Håper du får en fantastisk dag!! :gave::hoppendeglad:

Skrevet

Gratulerer(snart) med dagen! <3 Hvor bor du? :)

Anonymous poster hash: ea76c...9b5
Skrevet

Ja hvor bor du? Jenter er veldig slemme mot hverandre. Det blir litt lettere jo eldre du blir.

Jeg er 26 , har ikke mange venninner, men de er ihvertfall snille mot meg. Så tilslutt finner du noen:) Men dramaet som noen jenter lager er ikke lett, hatt de fælt jeg og.

Du finner noen selv om du er beskjeden, du er ikke den eneste i verden, du møter en som er lik deg selv:) Ikke dumt å dra på folkehøgskole eller lignende. Og der møter du likesinnede.

OG gå til din mor, snakk med henne, og bare vær sammen. GRATULERER MED DAGEN!!!! :):):):):duskedame:

Anonymous poster hash: d411a...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...