AloeVera Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Vi har fått en elgbiff på 644 og vet ikke helt hvordan vi skal tilbrede den. Hvor lenge og hvilken temperatur skal vi ha? Tror ikke vi har steketermometer desverre. Hva slags tilbehør er godt til elgbiff? Vurderer fløtegratinerte poteter og rosenkål.. Noe jeg er svært glad i. Men kombinasjonen høres merkelig ut føler jeg. Noen flinke hobbykokker her som kan hjelpe oss?
super-ida Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Indrefilet, ytrefilet, rundbiff,flatbigg,entrecote???
AloeVera Skrevet 30. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2013 Det aner jeg ikke :o Fikk bare beskjed om at det var elgbiff når vi fikk den...
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Som en stek? I såfall ville jeg brunet den først i en godt oppvarmet gryte, i olje og smør. Så satt den til langtidssteking i stekovn. Jo lavere temperatur og jo lengre tid, jo bedre blir det. 70-110 grader i ca 6-7 timer. Bruk steketermometer. Anonymous poster hash: 64cdb...b04 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Fløtegrantierte poteter og rosenkål blir bra til. Vil du toppe det enda litt til, kan du lage rødvinssaus fra bunnen. Anonymous poster hash: 64cdb...b04 1
murray Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Forslag til tilbehør: Jordskokkpurè: Kok jordskokk i en blanding av fløte og melk og mos med stavmikser. Tilsett litt smør og smak til med salt og pepper. Ovnsbakte grønnsaker: Skjær poteter, sellerirot, pastinakk og gulrøtter i staver. Del en rødløk i skiver. Ha i en pose sammen med olivenolje, salt og pepper og rist godt. Hell innholdet utover en bakepapirkledd stekeplate og inn i ovnen på 250 grader i ca 20 min. Soppstuing: Stek kantarell eller annen sopp i godt med smør. Hell over kremfløte og la det putre til fløten tykner. Smak til med salt og pepper. 1
super-ida Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Soppstuing med løk, bacon, timian, fløte er digg..... Da trenger du nesten ikke saus Langtidssteking er helt riktig en sikker vinner, men da bør du ha steketermometer.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå