AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 Er det noen her med det? Jeg har så smerter når jeg har mensen... Det er så vondt. Det stråler nedover beina og er helt jævlig. Men jeg har ikke vært å undersøkt det. Men lurer på om det kan være det siden det stråler nedover beina mine. Kjenner det helt ned i leggen. Å da blir det ille, smertestillende hjelper ikke... Er det noen som kan gi meg noe råd om hvordan disse smertene kan forsvinne? Anonymous poster hash: f90a5...b53
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Sitter her med smerter akkurat nå. Men det hjelper faktisk litt med paracet for meg. Har tenkt å begynne med sånn hormonspiral. Har hørt at det hjelper veldig Anonymous poster hash: 8814c...f3d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Det du må gjøre er å kontakte legen, og be om henvisning til gynekolog. Hvis gynekologen mistenker endometriose kan du få hormonbehandling (p-piller, eller medisiner mot endometriose som f.eks "Visanne") som kan hjelpe, eller du kan få en såkalt "undersøkende lapraskopi", der de ser det er endometriose, og fjerner det de kan fjerne hvis de finner endometriose. Det kan være endometriose, eller så kan det være menskramper, det er ikke godt å vite uten at du er undersøkt først. Anonymous poster hash: bd4c9...757 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Det du må gjøre er å kontakte legen, og be om henvisning til gynekolog. Hvis gynekologen mistenker endometriose kan du få hormonbehandling (p-piller, eller medisiner mot endometriose som f.eks "Visanne") som kan hjelpe, eller du kan få en såkalt "undersøkende lapraskopi", der de ser det er endometriose, og fjerner det de kan fjerne hvis de finner endometriose. Det kan være endometriose, eller så kan det være menskramper, det er ikke godt å vite uten at du er undersøkt først. Anonymous poster hash: bd4c9...757 Vil helst ikke gå på noe p-piller, fordi vi er prøvere. Å da blir jo det ødelagt. Men nå har jeg ikke blitt gravid på over et år. Var hos gynekolog for et halvt år siden, de fant ingenting galt. Da tok jeg innvendig ultralyd. Anonymous poster hash: f90a5...b53
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Forresten, er det helt vanlig å tisse mye når man har mensen? Denne gangen med mensen så går jeg på do ofte. Går også på do om natta, som faktisk er veldig uvanlig for meg. Anonymous poster hash: f90a5...b53
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 Endometriose synes sjelden på UL, det må som oftest en laparoskopi til. Da kan de også brenne bort vevet, men det kommer tilbake igjen. Når du er prøver så er behandling for endometriose uaktuelt, siden det er p-piller som oftest er behandlingen. Men det er lurt å få en utredning, og få god smertelindring. Anonymous poster hash: b1d1a...449
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 Vil helst ikke gå på noe p-piller, fordi vi er prøvere. Å da blir jo det ødelagt. Men nå har jeg ikke blitt gravid på over et år. Var hos gynekolog for et halvt år siden, de fant ingenting galt. Da tok jeg innvendig ultralyd. Anonymous poster hash: f90a5...b53 Uansett kan det hende at du må behandles for endometriose (hvis du har det) før du kan bli gravid, og da må du først utredes. Endometriose vises veldig sjeldent på UL, selv om de kan se tegn på endometriose hvis du har noe som kan være endometriosecyster. De kan se det på MR i enkelte tilfeller, men den eneste måten å få sikker diagnose på er via lapraskopi. Siden du er prøver er det altså desto viktigere å få avklart dette så raskt som mulig! Anonymous poster hash: bd4c9...757
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå