AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #1 Skrevet 30. november 2013 jeg har selv hatt ME i to år(oppfylte 99% av alle de strengeste kravene for de som måtte lure). jeg vet hvor lite informasjon det finnes der ute fra de som faktisk har blitt 100% friske igjen! det finnes utrolig mye info fra de som er syke og mulige måter å bli friske på. men så fort folk blir friske ser det ut for at de bare "forsvinner" inn i mengden og "glemmer" at det er mange mange syke som veldig gjerne vil vite hva de gjorde. jeg er ingen lege eller ekspert på noen måte. så vær like skeptisk til det jeg skriver her som du er til alt annet av behandlingsmetoder først en liten oversikt over mitt sykdomsforeløp: jeg ble akutt syk etter å ha tatt en vaksine i 2009. jeg var syk i to år. det første året ignorerte jeg symptomene(anbefales IKKE) og kjørte på med jobb og videre studier. jeg levde på 1-1,5liter kaffe daglig, minimum. og selv da kollapset jeg etter jeg kom hjem fra jobb/skole, jeg hadde heller ikke sjangs til å få med meg noe på skolen og deltok ikke i 50% av undervisningen engang. jeg ble sykemeldt 100% og var det i ett år før jeg ble frisk. de første 3-4 mnd brukte jeg på å stabilisere sykdommen nogelunde og ikke minst finne ut hvor mye jeg kunne gjøre før symptomøkning. hele den våren og store deler av sommeren kunne jeg være sosial/ute av huset omtrent 6-8 timer pr uke, da fordelt på 3 dager. utover høsten ble jeg dårligere og var i praksis husbunden. første halvåret etter jeg ble sykemeldt tok jeg blodprøver/tester flere ganger i mnd. alt sammen var akkoratt som det skulle være og helt på topp. til slutt hadde jeg vært innom 3 ulike leger(inkl en overlege) og satt der med 4-5 fulle ark som viste at det ikke var noe galt med meg. dette til tross for at alle disse 3 legen vurderte psyken min og konkluderte individuelt med at det ikke var noe galt der heller! så med andre ord det var ingen ting galt med meg hverken fysisk eller psykisk. dette er jo ganske typisk for ME pasienter, så jeg var jo ikke veldig overrasket når det ble konklusjonen. jeg fikk fastsatt diagnosen ME. da fikk jeg beskjed av legen min at jeg bare måtte prøve det jeg måtte ønske av behandling, da han ikke hadde noen gode forslag. jeg prøvde litt forskjellig, noe hadde jeg allerede prøvd andre ting var såvidt påbegynt atter andre ble testet ut senere. her er en liste over det jeg prøvde: total omlegging av kostholdet(kuttet ut melk, gluten og raffinert sukker. og begynte å ta greens), dette hjalp på mange måter, både fordøyelse og hud/hår osv. men desverre hadde det ingen effekt på ME syptomene mine. jeg vet dog at dette har fungert for andre, så det kan være verdt å prøve viss du ikke har prøvd det enda(søk på google). hvile meg frisk. fungerte igjen til en viss grad, da det hjalp å balansere aktivitet med hvile. men det hadde ingen ordentlig effekt. aktivitetstilpassning var jeg så vidt innom, det kan godt være jeg gjorde det feil. men resultatet var bare at jeg ble dårligere. men som sagt jeg rakk igrunn aldri å prøve det ordentlig. og til slutt det jeg prøvde som viste seg å fungere(og som også har fungert for både hun som behandlet meg og mange andre): homeopatisk behandling! først å fremst må jeg bare si en veldig viktig ting; det finnes mye skvip og tull og tøys der ute. så vær nøye og kvalitetsbevisst viss du velger homeopatisk behandler. han/hun skal være registrert hos homeopatisk landsforbund(dette har de i såfall diplom på og du kan sikkert kontakte forbundet og spørre også). det er dessuten lurt å undersøke hva slags rykte denne personen har, hør med folk som har fått behandling der, hva slags behandling, hvordan fungerte den osv. min behandler brukte vanlige "legeapparater" ( ekg og ett jeg har glemt navnet på, men det er utviklet av tyske leger. fastlegen min visste hva det var når jeg forklarte hvordan det fungerte også, så det er tydeligvis noe som er "normalt"). med det målte hun enkelt forklart de indre verdiene i kroppen min. på forhånd sa jeg ingen ting annet at jeg ønsket å høre/se hva hun kunne gjøre for meg da jeg var diagnostisert med ME. jeg sa ingen ting om hvordan/hvorfor jeg hadde fått det osv, hun spurte heller ikke. jeg var veldig dårlig i denne perioden og husker derfor svært lite fra denne første timen hos behandler, desverre. men jeg skal prøve å gjenfortelle så godt jeg kan. ekgen viste at energinivået mitt var veldig lavt. det andre apparatet viste at jeg hadde ett forkjølelsesvirus i kroppen(noe som stemte, jeg hadde vært forkjølet i over en uke), også slo den ut på at jeg hadde "fremmedlegemer" i kroppen, da spesielt i lymfesystemet og leveren. dataen kom altså opp med ett nr som den ikke gjenkjente som ett virus/bakterie, derfor ble det kategorisert som det. da sa jeg at jeg hadde blitt syk etter vaksine og om det kunne være rester etter den dataen fant? (det er ganske "allmenn kjent" at leger mistenker/tror at det kan være det som er problemet for ME pasienter som har blitt syke etter vaksine, så dette hadde jeg lest om tidligere og spurte derfor nå, det var altså ikke en ide jeg kom opp med på egenhånd). min behandler sa at dette var nok ganske sannsynlig da dette var noe hun(og andre behandlere som bruker samme apparat) hadde sett mange ganger. de ser også det samme på pasienter som har fått ME etter kyssesyken, men da slår den ofte ut på at det er rester av viruset som henger igjen. for å gjøre en lang historie veldig kort fikk jeg "detox medisiner" som skulle hjelpe kroppen å rense sitt eget rensesystem(lymfer og lever) og etter to uker var jeg i praksis frisk(jeg vet dette virker veldig fantastisk, og "for godt til å være sant", men i noen tilfeller fungerer faktisk denne behandlingen så raskt. andre ganger kan det ta opp til 3mnd). jeg har nå vært frisk i over to år, og merker ingen ting til at jeg noensinne har vært syk OBS OBS OBS: resten av innlegget er for spesielt interesserte. har du ME og kjenner at du ikke orker å lese mer er ikke dette noe du "trenger" å lese jeg har på grunnlag av mine egne og andres erfaring laget meg en teori om hva ME kommer fra/hva det er. jeg er ingen lege og har ikke mer kunnskap enn andre på dette feltet. så dette er kun basert på det jeg selv har sett, lest, hørt og opplevd. men jeg vil dele det her i tilfelle det skulle være noen som finner noe nyttig utav det. jeg har tre teorier om hva ME er/kommer av: 1. syk etter vaksine. jeg ble som sagt syk etter å ha tatt en vaksine. det er er det desverre veldig mange som blir. både med ME og andre sykdommer som feks. FM. disse sykdommene har symptomer som tilsier at de er såkalte autoimmune sykdommer, altså at kroppen på en eller annen måte angriper seg selv. som ett resultat av dette får en symptomer som svekket energi nivå, smerter i kroppen og dårlige kognitive evner. dette er i bunn grunn symptomer på at kroppen overarbeider. viss du tenker på det, hva skjer viss en stresser mye i en periode, eller utsetter kroppen for stort press. hva skjer når andrenalinivået er høyt over lengre tid? jo du blir sliten i kroppen, får vondt i musklene og hjernen "skrur" seg av da den er i "flukt/fare" modus. men i realiteten er det egentlige problemet at du har ett fremmedlegeme i kroppen som kroppen selv ikke klarer å bli kvitt. den jobber på spreng for å kvitte seg med dette, for å holde deg frisk. men siden det ikke forsvinner blir du bare syk av det. med andre ord, får du fjernet problemet vil kroppen slutte å overarbeide og dermed gå tilbake til sitt normale jeg igjen. 2.syk etter kyssesyken/andre sykdommer. enkelt forklart; samme prinsipp som i teori nr. 1. bare at denne gangen er det ett faktisk virus kroppen ikke klarer å bli kvitt. i så tilfelle vil nok en hestekur med antibiotika eller en runde og to med cellegift drepe det. men det vil også drepe mange andre, gode bakterier i kroppen din! jeg vil derfor anbefale deg å høre med flere behandlere, og utforske hvilke muligheter du har... det er ikke alltid første alternativ er det beste 3. syk etter store psykiske belastninger ol. (er også mulig etter kyssesyke ol.) ja jeg vet at lp er omstrid, og personlig var jeg veldig imot det for min egen del når jeg var syk. men jeg er ikke dum, og jeg så, og ser, som alle andre at det er de som faktisk har ordentlige resultater utav det. og som faktisk blir helt friske etter å ha vært skikkelig syke. så noe er det i det, uten tvil. MEN det er ett viktig men her, det er utrolig viktig at viss du velger lp som behandingsmetode, så finner du en behandler som skjønner hva ME faktisk er. som skjønner at dette er noe en må ta i kroppens tempo. en kan ikke bare "kjøre" på før en kjenner at det skjer en endring. og den endringen må ofte skje gradvis. viss du fortsatt ikke liker lp, eller rett og slett ikke har råd til å bruke så mye på ett kurs, vil jeg anbefale deg å sjekke ut gupta sitt program(link til nettsiden). det har lignende aspekter med lp. men er langt fra det samme. det koster 2000 for hele kurset, og viss du ikke liker det/ikke vil ha det kan du returnere det innen ett år og få pengene igjen jeg var selv så vidt innom programmet selv, ett veldig bra program for de som er i den aktuelle "gruppen". min teori her er den samme som den gupta har; altså at det psykiske mønsteret i underbevissheten rett og slett har "hengt seg opp" på farealarm konstant. det du må gjøre er altså å "tvinge" underbevisstheten tilbake i normalt modus. dette er ikke noe som bare kan skje etter at en har hatt store psykiske påkjenninger i forkant. det kan også skje etter å ha hatt kyssesyken ol. gupta har selv hatt ME og blitt frisk med denne metoden. her er en link til første session på youtube det ligger ute til og med session 3 om jeg ikke husker helt feil. deretter må du bestille for å få resten av programmet, men det gir en god forsmak på hva du får. Anonymous poster hash: 3c1b7...bac 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #2 Skrevet 30. november 2013 Mye tull og reklame for nettside. I call it BullSh*t.. Anonymous poster hash: d2e58...c86 9
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #3 Skrevet 30. november 2013 Humbug. Hørt om stor bokstav, TS? Anonymous poster hash: 15fc9...ef3 8
Silfen Skrevet 30. november 2013 #4 Skrevet 30. november 2013 Tullejente, TS, nå må du ikke holde på med slike fantasier. 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #5 Skrevet 30. november 2013 Herregud så mye svada, ts. Skam deg.Anonymous poster hash: 4c653...087 8
kareen Skrevet 30. november 2013 #6 Skrevet 30. november 2013 At du følte deg bedre av å legge om kostholdet, tror jeg gjerne på. Altfor mange som blir syke av det de putter i kjeften. Men resten av innlegget ditt ser jeg ikke noe vitenskapelig grunnlag for. Uansett, bra du er frisk! 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2013 #7 Skrevet 30. november 2013 TAKK, TS. Ikke hør på de andre. Hvem ville skrevet noe så langt og "innviklet" som det der uten å mene det? Nå må dere gi dere.. Jeg tror på TS. Og jeg er kjempe glad for at du er frisk. Jeg har ikke ME, men har mange av de samme symptomene grunnet annen sykdom. Jeg personlig skal nok ikke prøve noe av dette pga min andre sykdom. Men jeg er veldig glad for at du delte dette. Folk får gjøre som de vil. Dette er ett RÅD fra en annen (tidligere)pasient til en annen. Dette er ikke en lege som skriver, men en jente som har hatt positiv virkning for noe og ønsker å dele dette med andre. Anonymous poster hash: 02128...08f 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #8 Skrevet 1. desember 2013 TAKK, TS. Ikke hør på de andre. Hvem ville skrevet noe så langt og "innviklet" som det der uten å mene det? Nå må dere gi dere.. Jeg tror på TS. Og jeg er kjempe glad for at du er frisk. Jeg har ikke ME, men har mange av de samme symptomene grunnet annen sykdom. Jeg personlig skal nok ikke prøve noe av dette pga min andre sykdom. Men jeg er veldig glad for at du delte dette. Folk får gjøre som de vil. Dette er ett RÅD fra en annen (tidligere)pasient til en annen. Dette er ikke en lege som skriver, men en jente som har hatt positiv virkning for noe og ønsker å dele dette med andre. Anonymous poster hash: 02128...08f Nei, det kalles reklame.Anonymous poster hash: 4c653...087 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #9 Skrevet 1. desember 2013 Her var det mye tullprat. Men uansett hva som feilte deg, er det fint du er frisk igjen. Anonymous poster hash: 86808...a12 2
Zinnia Skrevet 1. desember 2013 #10 Skrevet 1. desember 2013 Takk TS, og til dere andre som kritiserer henne, skam dere! Hun skriver klart å tydelig at dette er hennes personlige erfaringer som pasient. Greit nok, språket som forklarer de bakenforliggende mekanismene er litt uklart, men autoimmune sykdommer og sammenheng med fight/flight og kognitive symptomer f eks, er helt reelt og akseptert. Og det er faktisk veldig generøst av TS å dele sin erfaring. Alle dere som ikke er syke kan gå et annet sted og spre den ukonstruktive negativiteten deres. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Takk TS, og til dere andre som kritiserer henne, skam dere! Hun skriver klart å tydelig at dette er hennes personlige erfaringer som pasient. Greit nok, språket som forklarer de bakenforliggende mekanismene er litt uklart, men autoimmune sykdommer og sammenheng med fight/flight og kognitive symptomer f eks, er helt reelt og akseptert. Og det er faktisk veldig generøst av TS å dele sin erfaring. Alle dere som ikke er syke kan gå et annet sted og spre den ukonstruktive negativiteten deres. Vi trenger ikke enda et innlegg av denne sorten. Vi med kritisk sans venter på ordentlig forskning. Anonymous poster hash: 86808...a12 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Det her er jo bare sprøyt. Helt grunnleggende ting som er totalt feil. F.eks. måler en EKG IKKE energinivået, den måler hjerterytmen. Og antibiotika og cellegift for å bli kvitt virus?! Det er jo helt på jordet, antibiotika virker utelukkende på bakterier. Når man bommer på så elementære ting er det et tydelig tegn på at man ikke vet hva man snakker om. Fint for TS at hun ble frisk, men jeg vil fraråde andre syke fra å kaste bort pengene sine unødvendig på udokumenterte behandlinger (som like gjerne kan gjøre en verre enn bedre). Anonymous poster hash: 1984e...bd0 14
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #13 Skrevet 2. mai 2015 Det er faktisk dokumentert at homeopatisk behandling har ("kan ha") effekt på ME. Greit å oppdatere seg før man er nedlatende eller? Se utdrag av artikkel under. Det eneste man vet om ME er at det fins tusen veier til målet. Folk har blitt friske av akupunktur, homeopat, vitaminer, hvile, kognitiv terapi osv. Signifikant bedre med homeopati Ved to av studiene, som er bakgrunn for analysen, har forskere sammenlignet homeopati med placebo. En viste at homepati bedret utmattelse og funksjon. Den andre viste en fordelaktig effekt ved at symptomene ble bedre, - ”Homeopathy may help ME”, fra 1996 ved R. Andry. Ved den første undersøkelsen "A randomised, controlled, triple-blind trial of the efficacy of homeopathic treatment for chronic fatigue syndrome", fra 2004 ved University of Sheffield, Storbritannia, deltok 103 personer. Disse fikk behandling enten med homeopati eller med narremedisin over en en periode på seks måneder. Utmattelse og funksjon ble målt. Ifølge forskerne viste homeopatigruppen signifikant bedring iforhold til placebogruppen på utmattelse og funksjon, som var hovedmålingene. Men forskjellen var ikke like stor på undermålinger. Riktignok var altså ikke forskjellen statistisk signifikant for alle undermålinger, men flest personer som fikk homeopatisk medisin viste klinisk signifikant bedring på alle hovedmålinger. Allikevel er forskerne tilbakeholdne med å konkuldere med at homeopati har effekt iforhold til ME. Anonymous poster hash: 285df...4da
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #14 Skrevet 2. mai 2015 Det her er jo bare sprøyt. Helt grunnleggende ting som er totalt feil. F.eks. måler en EKG IKKE energinivået, den måler hjerterytmen. Og antibiotika og cellegift for å bli kvitt virus?! Det er jo helt på jordet, antibiotika virker utelukkende på bakterier. Når man bommer på så elementære ting er det et tydelig tegn på at man ikke vet hva man snakker om. Fint for TS at hun ble frisk, men jeg vil fraråde andre syke fra å kaste bort pengene sine unødvendig på udokumenterte behandlinger (som like gjerne kan gjøre en verre enn bedre). Anonymous poster hash: 1984e...bd0 Cellegift har vist seg å kurere ME i flere tilfeller. Lykke til videre med den nedlatende holdningen... Anonymous poster hash: 285df...4da 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #15 Skrevet 2. mai 2015 jeg har selv hatt ME i to år(oppfylte 99% av alle de strengeste kravene for de som måtte lure). jeg vet hvor lite informasjon det finnes der ute fra de som faktisk har blitt 100% friske igjen! det finnes utrolig mye info fra de som er syke og mulige måter å bli friske på. men så fort folk blir friske ser det ut for at de bare "forsvinner" inn i mengden og "glemmer" at det er mange mange syke som veldig gjerne vil vite hva de gjorde. jeg er ingen lege eller ekspert på noen måte. så vær like skeptisk til det jeg skriver her som du er til alt annet av behandlingsmetoder først en liten oversikt over mitt sykdomsforeløp: jeg ble akutt syk etter å ha tatt en vaksine i 2009. jeg var syk i to år. det første året ignorerte jeg symptomene(anbefales IKKE) og kjørte på med jobb og videre studier. jeg levde på 1-1,5liter kaffe daglig, minimum. og selv da kollapset jeg etter jeg kom hjem fra jobb/skole, jeg hadde heller ikke sjangs til å få med meg noe på skolen og deltok ikke i 50% av undervisningen engang. jeg ble sykemeldt 100% og var det i ett år før jeg ble frisk. de første 3-4 mnd brukte jeg på å stabilisere sykdommen nogelunde og ikke minst finne ut hvor mye jeg kunne gjøre før symptomøkning. hele den våren og store deler av sommeren kunne jeg være sosial/ute av huset omtrent 6-8 timer pr uke, da fordelt på 3 dager. utover høsten ble jeg dårligere og var i praksis husbunden. første halvåret etter jeg ble sykemeldt tok jeg blodprøver/tester flere ganger i mnd. alt sammen var akkoratt som det skulle være og helt på topp. til slutt hadde jeg vært innom 3 ulike leger(inkl en overlege) og satt der med 4-5 fulle ark som viste at det ikke var noe galt med meg. dette til tross for at alle disse 3 legen vurderte psyken min og konkluderte individuelt med at det ikke var noe galt der heller! så med andre ord det var ingen ting galt med meg hverken fysisk eller psykisk. dette er jo ganske typisk for ME pasienter, så jeg var jo ikke veldig overrasket når det ble konklusjonen. jeg fikk fastsatt diagnosen ME. da fikk jeg beskjed av legen min at jeg bare måtte prøve det jeg måtte ønske av behandling, da han ikke hadde noen gode forslag. jeg prøvde litt forskjellig, noe hadde jeg allerede prøvd andre ting var såvidt påbegynt atter andre ble testet ut senere. her er en liste over det jeg prøvde: total omlegging av kostholdet(kuttet ut melk, gluten og raffinert sukker. og begynte å ta greens), dette hjalp på mange måter, både fordøyelse og hud/hår osv. men desverre hadde det ingen effekt på ME syptomene mine. jeg vet dog at dette har fungert for andre, så det kan være verdt å prøve viss du ikke har prøvd det enda(søk på google). hvile meg frisk. fungerte igjen til en viss grad, da det hjalp å balansere aktivitet med hvile. men det hadde ingen ordentlig effekt. aktivitetstilpassning var jeg så vidt innom, det kan godt være jeg gjorde det feil. men resultatet var bare at jeg ble dårligere. men som sagt jeg rakk igrunn aldri å prøve det ordentlig. og til slutt det jeg prøvde som viste seg å fungere(og som også har fungert for både hun som behandlet meg og mange andre): homeopatisk behandling! først å fremst må jeg bare si en veldig viktig ting; det finnes mye skvip og tull og tøys der ute. så vær nøye og kvalitetsbevisst viss du velger homeopatisk behandler. han/hun skal være registrert hos homeopatisk landsforbund(dette har de i såfall diplom på og du kan sikkert kontakte forbundet og spørre også). det er dessuten lurt å undersøke hva slags rykte denne personen har, hør med folk som har fått behandling der, hva slags behandling, hvordan fungerte den osv. min behandler brukte vanlige "legeapparater" ( ekg og ett jeg har glemt navnet på, men det er utviklet av tyske leger. fastlegen min visste hva det var når jeg forklarte hvordan det fungerte også, så det er tydeligvis noe som er "normalt"). med det målte hun enkelt forklart de indre verdiene i kroppen min. på forhånd sa jeg ingen ting annet at jeg ønsket å høre/se hva hun kunne gjøre for meg da jeg var diagnostisert med ME. jeg sa ingen ting om hvordan/hvorfor jeg hadde fått det osv, hun spurte heller ikke. jeg var veldig dårlig i denne perioden og husker derfor svært lite fra denne første timen hos behandler, desverre. men jeg skal prøve å gjenfortelle så godt jeg kan. ekgen viste at energinivået mitt var veldig lavt. det andre apparatet viste at jeg hadde ett forkjølelsesvirus i kroppen(noe som stemte, jeg hadde vært forkjølet i over en uke), også slo den ut på at jeg hadde "fremmedlegemer" i kroppen, da spesielt i lymfesystemet og leveren. dataen kom altså opp med ett nr som den ikke gjenkjente som ett virus/bakterie, derfor ble det kategorisert som det. da sa jeg at jeg hadde blitt syk etter vaksine og om det kunne være rester etter den dataen fant? (det er ganske "allmenn kjent" at leger mistenker/tror at det kan være det som er problemet for ME pasienter som har blitt syke etter vaksine, så dette hadde jeg lest om tidligere og spurte derfor nå, det var altså ikke en ide jeg kom opp med på egenhånd). min behandler sa at dette var nok ganske sannsynlig da dette var noe hun(og andre behandlere som bruker samme apparat) hadde sett mange ganger. de ser også det samme på pasienter som har fått ME etter kyssesyken, men da slår den ofte ut på at det er rester av viruset som henger igjen. for å gjøre en lang historie veldig kort fikk jeg "detox medisiner" som skulle hjelpe kroppen å rense sitt eget rensesystem(lymfer og lever) og etter to uker var jeg i praksis frisk(jeg vet dette virker veldig fantastisk, og "for godt til å være sant", men i noen tilfeller fungerer faktisk denne behandlingen så raskt. andre ganger kan det ta opp til 3mnd). jeg har nå vært frisk i over to år, og merker ingen ting til at jeg noensinne har vært syk OBS OBS OBS: resten av innlegget er for spesielt interesserte. har du ME og kjenner at du ikke orker å lese mer er ikke dette noe du "trenger" å lese jeg har på grunnlag av mine egne og andres erfaring laget meg en teori om hva ME kommer fra/hva det er. jeg er ingen lege og har ikke mer kunnskap enn andre på dette feltet. så dette er kun basert på det jeg selv har sett, lest, hørt og opplevd. men jeg vil dele det her i tilfelle det skulle være noen som finner noe nyttig utav det. jeg har tre teorier om hva ME er/kommer av: 1. syk etter vaksine. jeg ble som sagt syk etter å ha tatt en vaksine. det er er det desverre veldig mange som blir. både med ME og andre sykdommer som feks. FM. disse sykdommene har symptomer som tilsier at de er såkalte autoimmune sykdommer, altså at kroppen på en eller annen måte angriper seg selv. som ett resultat av dette får en symptomer som svekket energi nivå, smerter i kroppen og dårlige kognitive evner. dette er i bunn grunn symptomer på at kroppen overarbeider. viss du tenker på det, hva skjer viss en stresser mye i en periode, eller utsetter kroppen for stort press. hva skjer når andrenalinivået er høyt over lengre tid? jo du blir sliten i kroppen, får vondt i musklene og hjernen "skrur" seg av da den er i "flukt/fare" modus. men i realiteten er det egentlige problemet at du har ett fremmedlegeme i kroppen som kroppen selv ikke klarer å bli kvitt. den jobber på spreng for å kvitte seg med dette, for å holde deg frisk. men siden det ikke forsvinner blir du bare syk av det. med andre ord, får du fjernet problemet vil kroppen slutte å overarbeide og dermed gå tilbake til sitt normale jeg igjen. 2.syk etter kyssesyken/andre sykdommer. enkelt forklart; samme prinsipp som i teori nr. 1. bare at denne gangen er det ett faktisk virus kroppen ikke klarer å bli kvitt. i så tilfelle vil nok en hestekur med antibiotika eller en runde og to med cellegift drepe det. men det vil også drepe mange andre, gode bakterier i kroppen din! jeg vil derfor anbefale deg å høre med flere behandlere, og utforske hvilke muligheter du har... det er ikke alltid første alternativ er det beste 3. syk etter store psykiske belastninger ol. (er også mulig etter kyssesyke ol.) ja jeg vet at lp er omstrid, og personlig var jeg veldig imot det for min egen del når jeg var syk. men jeg er ikke dum, og jeg så, og ser, som alle andre at det er de som faktisk har ordentlige resultater utav det. og som faktisk blir helt friske etter å ha vært skikkelig syke. så noe er det i det, uten tvil. MEN det er ett viktig men her, det er utrolig viktig at viss du velger lp som behandingsmetode, så finner du en behandler som skjønner hva ME faktisk er. som skjønner at dette er noe en må ta i kroppens tempo. en kan ikke bare "kjøre" på før en kjenner at det skjer en endring. og den endringen må ofte skje gradvis. viss du fortsatt ikke liker lp, eller rett og slett ikke har råd til å bruke så mye på ett kurs, vil jeg anbefale deg å sjekke ut gupta sitt program(link til nettsiden). det har lignende aspekter med lp. men er langt fra det samme. det koster 2000 for hele kurset, og viss du ikke liker det/ikke vil ha det kan du returnere det innen ett år og få pengene igjen jeg var selv så vidt innom programmet selv, ett veldig bra program for de som er i den aktuelle "gruppen". min teori her er den samme som den gupta har; altså at det psykiske mønsteret i underbevissheten rett og slett har "hengt seg opp" på farealarm konstant. det du må gjøre er altså å "tvinge" underbevisstheten tilbake i normalt modus. dette er ikke noe som bare kan skje etter at en har hatt store psykiske påkjenninger i forkant. det kan også skje etter å ha hatt kyssesyken ol. gupta har selv hatt ME og blitt frisk med denne metoden. her er en link til første session på youtube det ligger ute til og med session 3 om jeg ikke husker helt feil. deretter må du bestille for å få resten av programmet, men det gir en god forsmak på hva du får. Anonymous poster hash: 3c1b7...bac Hei. Kan du skrive navnet på den som gjorde deg frisk? Hilsen ME-syk jente Anonymous poster hash: 285df...4da 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #16 Skrevet 2. mai 2015 Tror nok du ikke har hatt me. Men at du har blitt feildiagnotisert som det kan jeg tro på. Dessverre er det sånn at me ikke kan påvises, det er en utelukkelsesykdom, så mange som kanskje har en annen sykdom havner inn i den. Det er synd. For hvordan skal man kunne få vite nok om sykdommen når det mest sannsynlig er mange forskjellige sykdommer Anonymous poster hash: 47059...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2015 #17 Skrevet 2. mai 2015 Her var det mye humbug og snikreklame, har rapportt innlegget ditt.Anonymous poster hash: 2d58d...012
Anglofil Skrevet 2. mai 2015 #18 Skrevet 2. mai 2015 Tråden stenges da reklame ikke er lov. Yvonne (mod) 2
Fremhevede innlegg