Gå til innhold

Spørsmål om p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal bytte p-piller, da jeg har slitt en god del med mellomblødninger hele perioden jeg har gått på de (1 års tid). Nå gikk det nettopp inn for meg at jeg ikke har hatt mensen på evigheter (siden juni, tror jeg), jeg har nemlig hoppet over den pga alle mellomblødningene jeg har hatt (de har vart i opptil en måned!). Dette har jo sikkert ikke hjulpet, men... Jeg er ferdig med siste brett med de gamle pillene i morgen, og spørsmålet er da:

- skal jeg begynne rett på brettet med de nye pillene uten å ha mensen
- eller skal jeg ha mensen og begynne på nytt brett når det har gått en uke?

Tenker at det sikkert er lurt å ha mensen for å få en fresh start (eh), men vet ikke hva som er mest riktig, jeg.

Anonymous poster hash: 3fd1f...d69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe? :)

Skrevet

Jeg byttet nylig p-piller, og i mitt pakningsvedlegg sto det at jeg hadde 3 alternativer.

Nr.1 var best osv.

1: var å ta siste pille av gammel p-pille på mandag for eksempel, og starte på ny pille på tirsdagen, da er den aktiv med en gang i følge pakningsvedlegget. Men jeg har også hoppet over en del måneder, men sto ikke noe om dette, så regner med at det er ok.

2: Ha pillefri uke/mensen så starte med den nye p-pillen etter denne uken.

3: husker jeg ikke :P hehe

Men jeg valgte hvert fall nummer 1, gikk helt fint det, utenom at jeg fikk blødninger etter 2 uker og valgte da å ha pillefri uke. Jeg pleier å hoppe over så lenge jeg kan om gangen. Med så lenge jeg kan mener jeg til jeg får småblødninger, disse fortsetter til jeg har en pillefri uke, så har det som regel med en gang.

Anonymous poster hash: 4cbc1...524
Skrevet

Det er helt valgfritt å gjøre det på den ene eller andre måten. Jeg ville tatt en ukes pillefri for å "starte på nytt" med de nye pillene, du er fortsatt trygg om du gjør dette.

Evt mellomblødninger pleier som regel å stoppe når du tar en uke pillefri, selv om det ikke er noen garanti for det.

Du kan selvfølgelig bare begynne rett på de nye pillene også, det vil i teorien ikke være noen forskjell på de to metodene sånn rent bortsett fra at den ene metoden innebærer en mensenuke.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det blir nok pillefri uke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...