Gå til innhold

Intens kløing etter barbering av legger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg vært plaget av intens kløing på leggene noe timer etter at jeg har barbert de. Og det fortsetter i noe dager til hårene har vokst ut igjen. Det er helt grusomt og jeg våkner om natta og klør meg til blods. Smører meg alltid godt med krem og aloe vera, men ingenting hjelper. Ser snart ingen annen mulighet enn å kutte ut barberingen, men ikke spesielt sexy med hårete legger da :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det hende at du reagerer på barberskummet? Mange av de er VELDIG parfymerte.

Anonymous poster hash: 4e8e4...05f
  • Liker 1
Skrevet

Har prøvd å bruke babysåpe istedet, men er like er like ille :-(

Kan det hende at du reagerer på barberskummet? Mange av de er VELDIG parfymerte.

Anonymous poster hash: 4e8e4...05f

Skrevet

bytter du barberhøvelen ofte nok?

Skrevet

Blir faktisk enda verre når den er helt ny.

bytter du barberhøvelen ofte nok?

Skrevet

Blir faktisk enda verre når den er helt ny.

Da må det isåfall være ganske individuelt, fordi huden min blir blir skikkelig rød og irritert når den ikke er ny. Men når jeg har en splitter ny barberhøvel, og jeg i tillegg varmer huden med varmt vann før jeg barberer det, så blir det aldri nupper eller kløing :)

Med å varme huden så mener jeg at man lar huden stå under vann i dusjen i et par minutter og bare slapper av før man starter, TS. Det pleier å fungere hos meg! :)

Skrevet

Aderma krem.

Hvilken krem smører du deg med?

Skrevet

Takk for tips. Skal prøve det neste gang;-)

Da må det isåfall være ganske individuelt, fordi huden min blir blir skikkelig rød og irritert når den ikke er ny. Men når jeg har en splitter ny barberhøvel, og jeg i tillegg varmer huden med varmt vann før jeg barberer det, så blir det aldri nupper eller kløing :)

Med å varme huden så mener jeg at man lar huden stå under vann i dusjen i et par minutter og bare slapper av før man starter, TS. Det pleier å fungere hos meg! :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg innbiller meg at man klør mer når høvlene er nye og skarpe.. men prøv å bytt barnerhøvelmerke, jeg har merket øitt forskjell.. De billige med få blad klør mer enn de dyre med mange blad.

Anonymous poster hash: 54d9d...ce8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...