Gå til innhold

Sex: hvordan løse problemet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt et problem med å være for trang under samleie. Det har vært problemer med å komme inn, og om han har kommet inn gjør det ekstreeeemt vondt.

Som vanlig er Google min rådgiver, og jeg har funnet problemet. Men jeg sliter med å finne løsningen! Derfor er jeg nå her :)

Problemet: Jeg strammer skjedemuskulaturen ubevisst, og dermed stenger kroppen penis ute.

Jeg lurer på: Jeg leste man må gjøre noen øvelser for å lære seg å slappe av i skjedemuskulaturen, men det sto ingenting om hva.
Vet du om noen øvelser? Kan du tenke deg til noe som kan funke?

Jeg er veldig desperat etter råd!

Og... Har du opplevd det samme? Hva gjorde du?



Anonymous poster hash: 36e5d...5d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd silikonbasert glidemiddel?

Og er du i et forhold med noen eller har fast partner? Jeg tenker det kan være enklere å slappe av når du er med noen du stoler på :) Og når du slapper av, så spenner ikke muskulaturen seg heller.

Jeg har opplevd nesten det samme, bare i en litt annen situasjon. I juli var jeg hos gynekolog for første gang. Hadde vært på gyn. undersøkelse på helsestasjon for ungdom før, men dette var første gang på gynekologisk poliklinikk. Da var jeg så utrolig nervøs, at alt bare var vondt og forferdelig. Da han skulle stikke to fingre inn i skjeden for å kjenne etter endometriose osv, så måtte han reise seg opp og ta skikkelig hardt i for å klare å få fingrene inn. To fingre for meg er null problem om kjæresten skal fingre meg, så det sier vel sitt.

Så var jeg der igjen i oktober. Jeg hadde da funnet ut om jeg klarte å slappe av så gikk det greiere. Jeg visste også hva jeg kom til å gå gjennom. Dette var helt smertefritt og en veldig god opplevelse i forhold til den første. Det jeg gjorde var egentlig bare å puste skikkelig inn og ut og bare la alle musklene i hele kroppen slappe av.

Har du prøvd å knipe sånn som du gjør når du må på do? Om du kniper og så slipper helt, så kjenner du forskjellen. Du kan vel da enklere lære deg å slappe av under sex.



Anonymous poster hash: 1d0ca...55f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd silikonbasert glidemiddel?

Og er du i et forhold med noen eller har fast partner? Jeg tenker det kan være enklere å slappe av når du er med noen du stoler på :) Og når du slapper av, så spenner ikke muskulaturen seg heller.

Jeg har opplevd nesten det samme, bare i en litt annen situasjon. I juli var jeg hos gynekolog for første gang. Hadde vært på gyn. undersøkelse på helsestasjon for ungdom før, men dette var første gang på gynekologisk poliklinikk. Da var jeg så utrolig nervøs, at alt bare var vondt og forferdelig. Da han skulle stikke to fingre inn i skjeden for å kjenne etter endometriose osv, så måtte han reise seg opp og ta skikkelig hardt i for å klare å få fingrene inn. To fingre for meg er null problem om kjæresten skal fingre meg, så det sier vel sitt.

Så var jeg der igjen i oktober. Jeg hadde da funnet ut om jeg klarte å slappe av så gikk det greiere. Jeg visste også hva jeg kom til å gå gjennom. Dette var helt smertefritt og en veldig god opplevelse i forhold til den første. Det jeg gjorde var egentlig bare å puste skikkelig inn og ut og bare la alle musklene i hele kroppen slappe av.

Har du prøvd å knipe sånn som du gjør når du må på do? Om du kniper og så slipper helt, så kjenner du forskjellen. Du kan vel da enklere lære deg å slappe av under sex.

Anonymous poster hash: 1d0ca...55f

Ja, jeg har nok prøvd det... :/

Nei, jeg er ikke i et forhold. Og jeg tror det er som du sier. Med en fast partner man føler seg hundre prosent trygg på bla, bla, bla, og da slapper man helt av.

Men jeg kan da ikke holde meg unna sex helt jeg får type! Vanligvis (for mange. Meg inkl.) har man også sex før man får det.

Jeg setter pris på å høre erfaringen din!

Jeg vet at de første guttene jeg har hatt sex med (/prøvd) har jeg kanskje ikke vært helt komfortabel. Var kanskje litt nervøs, eller noe i den duren?

Anyways... Han siste jeg var med var jeg ganske komfortabel med. Super fyr og jeg hadde ingen hemninger. Det funket ikke da heller!

Så det må da være mer enn bare det psykiske som teller?

Det er SÅ frustrerende!!

Anonymous poster hash: 36e5d...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Jeg opplevde det samme da jeg var yngere, var helt utrolig fortvilet over at jeg ikke fikk det til. Selv om jeg trodde jeg hadde lyst og selv om jeg trodde jeg slappet av. Tror det bare ble en skikkelig psykisk sperre til slutt. Siden jeg alltid var redd for at det ville skje, så skjedde det også, fordi jeg stresset og var nervøs nærmest ubevisst, kanskje det er slik for deg også? (Hjalp heller ikke at han var en drittsekk uten medfølelse og hadde den største pikken jeg har sett til dags dato, men det er en annen historie).

For min del løste det seg av seg selv, når jeg kom meg ut av det dårlige forholdet og psyken ble bedre, selv om vi fikk det til et par ganger med makt og glidemiddel, det er ikke å anbefale.

Er du bevisst på musklene dine da? Hvordan du kan bruke dem til å stramme og slappe av? Hvis du trener dem og oppnår en viss muskelkontroll så kan det kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme da jeg var yngere, var helt utrolig fortvilet over at jeg ikke fikk det til. Selv om jeg trodde jeg hadde lyst og selv om jeg trodde jeg slappet av. Tror det bare ble en skikkelig psykisk sperre til slutt. Siden jeg alltid var redd for at det ville skje, så skjedde det også, fordi jeg stresset og var nervøs nærmest ubevisst, kanskje det er slik for deg også? (Hjalp heller ikke at han var en drittsekk uten medfølelse og hadde den største pikken jeg har sett til dags dato, men det er en annen historie).

For min del løste det seg av seg selv, når jeg kom meg ut av det dårlige forholdet og psyken ble bedre, selv om vi fikk det til et par ganger med makt og glidemiddel, det er ikke å anbefale.

Er du bevisst på musklene dine da? Hvordan du kan bruke dem til å stramme og slappe av? Hvis du trener dem og oppnår en viss muskelkontroll så kan det kanskje hjelpe.

Takk for delingen! Setter pris på å høre andres erfaringer, spesielt når det endte godt :)

Jo, jeg kan stramme. Men strammer vist litt hele tiden, så egentlig strammer jeg bare mer :P Hvordan slække? Hmm

Anonymous poster hash: 36e5d...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...