AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #1 Skrevet 29. november 2013 Kanskje denne tråden blir flyttet men vet ikke helt hvor den hører jeg hjemme. Jeg begynte på p-piller i år 2011. I grunn skjedde det mye forandringer med meg men jeg visste ikke helt hva som var grunnen. Jeg ble sint på kjæresten min for ingenting, hulket og gråt minst annenhver dag hver uke, ble mer innesluttet, humørsyk og mistet i det hele tatt livsgleden min. Kjæresten min var tålmodig. Jeg foreslo noen ganger at kanskje det var p-pillene og han var ikke sikker. Uansett etter å ha skiftet mellom tre merker, opplevd alt fra vektøkning, kviser, til migreneanfall og helt sinnsyk personlighet orket jeg ikke mer. Jeg tror legen skjønte dette og for øyeblikket har jeg ingen prevensjon. Uansett jeg vet ikke men nå går det mot to måneder som "fri". Sakte men sikkert føler jeg at jeg begynner å få kontroll igjen. Jeg bryter ikke sammen for småting, jeg blir ikke helt ødelagt av sjalusi og angst dersom kjæresten min tilfeldigvis ser en pen dame, jeg stoler mer på han og er i det hele tatt mer rolig. Er alt dette tilfeldigheter? Jeg er så oppgitt over at p-piller hylles av alle leger og man blir prakket på det ene merket etter det andre. Pakningene har alle et svært hefte med potensielle bivirkninger og fremdeles så er det denne prevensjonen man blir anbefalt... Jeg tenker på alle gangene jeg har grått uten kontroll over meg selv og bare ønsket å ta mitt eget liv.. Ikke minst så er det et under at kjæresten min fremdeles er sammen med meg. Grøss og gru hvor mange ganger jeg har slengt ut dritt til han og anklaget han for det ene eller det andre... Er det noen som har hatt liknende erfaringer? Hvordan gikk det med forholdet deres?Og ikke minst... Hvilken prevensjon bruker dere i dag?? Anonymous poster hash: a8a45...8c8
Dolly-Duck Skrevet 29. november 2013 #2 Skrevet 29. november 2013 Har ikke opplevd det i så stor grad som du, og går fremdeles på p piller. Men har to veninner som hadde som deg og måtte rett og slett slutte. De bruker begge kondom nå. 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #3 Skrevet 29. november 2013 Hei du Jeg har gått på p-piller siden jeg var 16, jeg er nå 24 år. Har hatt perioder der jeg har vært "deppa" fra ungdommen av, men har aldri linket det til p-pillene. Men hvem vet egentlig? Jeg kjenner meg igjen i oppførselen du beskriver, men som sagt..har alltid gått på pillene så vanskelig å skylde på pillene. Har aldri hatt pillefri periode for å se hvordan jeg er uten de, da det å slutte å begynne på de igjen øker sjansen for blodpropp. (Sjansen for blodpropp ved bruk av p-piller er størt den første tiden ved pillestart). Jeg er i et forhold og forholdet går bra. Av og til når vi skal sove kan det plutselig bare begynne å renne tårer fra meg. Når han spør hva som er galt greier jeg ikke å forklare det for jeg forstår det egentlig ikke helt selv heller, det er bare at alt føles så sårt der å da. Anonymous poster hash: 44a20...584
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #4 Skrevet 29. november 2013 Har det på samme måte, og bruker derfor ikke p-piller. Anonymous poster hash: f1768...ce0
Binta Ba Skrevet 29. november 2013 #5 Skrevet 29. november 2013 Samme her også. Holder meg langt unna hormoner nå, og bruker kobberspiral. Veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 Men er ikke kobberspiral anbefalt for kvinner som allerede har født barn? Og man har normal mens eller i værste fall risiko for store blødninger med kobberspiral? Anonymous poster hash: 44a20...584
AnonymBruker Skrevet 29. november 2013 #7 Skrevet 29. november 2013 Jeg mistenkte p-pillen for det samme etter å ha brukt de i 12 år. Men jeg har sluttet nå, og jeg merker ingen forskjell. Men jeg har derimot fått mer mensen, mer mensensmerter og masse kviser. Anonymous poster hash: 69395...880
radioactive Skrevet 29. november 2013 #8 Skrevet 29. november 2013 Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Følte meg som et nytt menneske etter at jeg sluttet på pillene. Så nå er jeg på jakt etter prevensjon som jeg trives bedre med
Binta Ba Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 Men er ikke kobberspiral anbefalt for kvinner som allerede har født barn? Og man har normal mens eller i værste fall risiko for store blødninger med kobberspiral? Anonymous poster hash: 44a20...584 Jeg vet om de som har uten å ha fødd også Tror det var i gamle dager at den regelen gjaldt, uten at jeg skal være sikker. Jeg gikk fra å ha 4-5 dager med mens til å nå ha 6-7 dager. Har smerter ved eggløsning, og får støkk i livmora èn gang akkurat dagen før. Det gjør meg ingenting, når jeg vet hvordan jeg reagerte på hormoner. Men kan fint innrømme at det plagde meg noe før jeg begynte med menskopp fremfor tamponger. Nytt liv
Gjest Marmot Skrevet 30. november 2013 #10 Skrevet 30. november 2013 Jeg hadde det som deg; kjæresten min ble en drittsekk etter at jeg begynte på piller. Heldigvis så han det selv også, så han var enig i at jeg skulle slutte. Nå har vi brukt kondom som prevensjonsmiddel i halvtannet år, og det går helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #11 Skrevet 1. desember 2013 Jeg måtte bytte fra sterke piller (Diane) til svakere (Loette) pga humørsvingninger. Anonymous poster hash: df98e...52e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2013 #12 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har ikke merket noe annet enn veldig ømme pupper innimellom og økt sjanse for å få en soppinfeksjon. Jeg går på p-piller pga endometriose så det er godt jeg tåler dem. Anonymous poster hash: 69f0d...703
Acalewia Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Har vel ikke merket noe negativt, bare vært positive "bivirkninger" her.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Jeg vet om de som har uten å ha fødd også Tror det var i gamle dager at den regelen gjaldt, uten at jeg skal være sikker. Det stemmer, dette er en "regel" fra den gang spiralen bare kom i en størrelse. Nå får man en mindre spiral, som passer bedre for de som ikke har født. Selv har jeg normal størrelse, selv om jeg ikke har født, fordi jeg fikk feil første gangen, og det går det også. Gjorde ekstra vondt å sette den inn første gang, men etter det har alt fungert fint. Har heller ikke noe større blødninger enn jeg hadde før jeg begynte på p-piller, blør en del i 2-3 dager og så er jeg helt ferdig etter 4-5 dager, mot tidligere hadde jeg en jevnere mens som varte i 8-9 dager. Anonymous poster hash: 5fc45...9eb 1
Gjest ElisaMar Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Jeg hadde det samme problemet og gynekologen min fant ut at jeg ikke tålte p-pillene jeg gikk på. Jeg gikk da ett år "fri". Men så startet jeg på canzten, og er UTROLIG fornøyd. Merker INGEN forandringer på verken hud eller humør
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Tror absolutt du kan skylde på p-pillene. Om jeg merker noe lignende det du beskriver kommer jeg til å slutte med én gang! Anonymous poster hash: c5ddb...624
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå